امروز شنبه 06 مرداد 1403

Saturday 27 July 2024

مهم ترین نکات برای خرید گلدان مناسب گل آپارتمانی

1403/03/13
کد خبر : 98
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 422 نفر

در زندگی  امروزی همه ما خواهان فضایی در طراحی داخلی و محیط کار خود هستیم که بتوانیم برای مدتی با طبیعت خلوت کنیم و استراحت کنیم. گل های آپارتمانی  یکی از بهترین گزینه ها برای طراحان داخلی منازل یا محیط کار هستند. انواع گلدان مناسب برای گیاهان می تواند زیبایی دو چندانی به گل ها و دکوراسیون منزل ببخشد. این گلدان ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از نظر اندازه، شکل، رنگ، جنس و قیمت متفاوت هستند. نکات زیادی برای انتخاب گلدان مناسب برای گیاهان آپارتمانی وجود دارد. در این مقاله به بررسی اصول انتخاب گلدان مناسب برای گیاهان آپارتمانی، راهنمای انتخاب گلدان آپارتمانی و کاربرد آن در طراحی دکوراسیون منزل می پردازیم. با ما همراه باشید.

گلدان مناسب برای گیاهان آپارتمان

در راهنمای انتخاب گلدان مناسب برای گیاه آپارتمانی باید دقت کرد که اندازه گلدان به گونه ای انتخاب شود که به ریشه ها آسیبی وارد نشود. همچنین ریشه گیاه را نباید در ته گلدان قرار داد و ترجیحاً هر گیاه حدود 4 سانتی متر خاک زیر ریشه داشته باشد. برای اندازه گیری وزن یک گلدان، آن را در دست گرفته و وزن آن را در حالتی که خالی از خاک است تصور کنید.

اندزه گلدان مناسب برای گیاهان آپارتمانی

گلدان ها تنوع زیادی دارند و به دو دسته منفذ دار و غیر منفذ دار تقسم می شوند. گلدان های منفذ دار گلدان های سفالی و گلی هستند. زیرا تهویه بسیار بهتری را برای گیاه ایجاد می کنند. گلدان های بدون منفذ از پلاستیک و چینی ساخته شده اند.

هنگام خرید گلدان مناسب برای گیاهان آپارتمانی باید توجه داشت که اندازه مناسب گلدان یکی از مهمترین موارد است. یک گلدان بزرگ می تواند باعث مشکلاتی برای ریشه گیاه شود زیرا آب به راحتی تخلیه نمی شود. در حالی که گلدان کوچک نیز به دلیل کمبود جا از رشد گیاه جلوگیری می کند. یک گیاه می تواند حداقل دو سال در گلدان بماند. بهترین راه برای نگهداری گلدان در بیرون از منزل این است که گلدان های سنگین را انتخاب کنید تا در اثر باد و تغییرات محیطی آسیب نبینند.

زهکشی گلدان

معمولا گیاهان در گلدان هایی که زهکش خوبی ندارند رشد خوبی ندارند. به همین دلیل گلدان مناسب برای گیاهان آپارتمانی اگر حداقل یک سوراخ در ته آن وجود داشته باشد خوب است.

سبد ها یا گلدان های آویز برای زهکشی ساکولنت ها  گلدان های مناسب برای گیاهان سرپوشیده هستند.

این گلدان ها برای تزیین گلدان اصلی در محیط های آپارتمانی و داخل منازل نیز استفاده می شود.

سهولت در نظافت گلدان مناسب برای گیاهان آپارتمانی

یک گلدان مناسب گلدانی است که بتوان آن را به راحتی تمیز کرد. بنابراین می توان به این سوال پاسخ داد که گلدان سرامیکی بهتر است یا سرامیکی؟ تزئین گلدان سرامیکی از گلدان سفالی راحت تر است. در گلدان های سفالی پس از مدتی در اثر تبخیر آب داخل گلدان، لایه ای سفید رنگ در سطح داخلی گلدان ایجاد می شود. اما برخی از گلدان ها مانند گلدان های کاغذی نیازی به تمیز کردن ندارند زیرا هر سال باید تعویض شوند.

 

قیمت گلدان مناسب برای گیاهان آپارتمانی

گلدان کاغذی می تواند گلدان گل عالی برای آپارتمان شما باشد. این گلدان با توجه به قیمت مناسبی که دارد قابلیت تعویض هر ساله را دارد. در مورد گلدان سفالی نیز باید گفت، گلدان سفالی از کیفیت خوبی برخوردار بوده و دارای ویژگی های مناسبی هستند. هنگام خرید گل آپارتمانی ارزان مراقب باشید تا گلدان گیاه سالم باشد تا در طول مدت زمان نگهداری دچار مشکل نشوید.

اصول انتخاب گیاه مناسب برای گلدان بلند

گل مناسب برای گلدان بلند می تواند طراوت خاصی به طراح خانه بدهد. شاید برای شما جالب باشد که نگهداری از گیاهانی مانند: سانسوریا، یوکا ، دیفن باخیا ، دراسنا و بامبو در گلدانی مناسب به رشد بهتر می کنند کمک کند.

مهمترین نکته ای که برای نگهداری گیاه مناسب گلدان بلند قابل توجه است، وجود زهکشی مناسب است تا از آسیب رسیدن به ریشه جلوگیری می کند.

گلدان مناسب برای گیاهان آپارتمانی

گلدان مناسب برای گیاهان آپارتمانی به معنای فراهم کردن فضای رشد کافی و مناسب از جنبه های مختلف برای گیاه آپارتمانی است. در زمان خرید گل آپارتمانی باید دقت کنید که ریشه های گیاه از گلدان بیرون نزده باشد. در صورتی که این موضوع اتفاق افتاده بود بهتر است هر چه سریع تر گلدان را تعویض کنید. در پاسخ به این سوال که کدام گلدان برای کدام گل مناسب است باید گفت که گلدانی مناسب گیاه شما است که نه زیاد بزرگ باشد و نه خیلی کوچک. نباید ریشه های گیاه در گلدان از بین برود یا گیاه در گلدان فضای برای رشد نداشته باشد. در ادامه مطلب با انواع گلدان مناسب برای گیاهان آپارتمانی و راهنمای خرید گلدان بیشتر آشنا خواهید شد .

گلدان سفالی

گلدان های سفالی محبوب ترین شکل گلدان برای گیاهان آپارتمانی و گلخانه ای هستند. در هنگام خرید توجه داشته باشید که گلدان های سفالی ساخت شهر لالجین همدان باشند تا دارای بالاترین کیفیت بوده و سطح داخلی آنها لعابدار است. لعاب کاری انواع گلدان در سفالی باعث کاهش هدررفت آب از بدنه گلدان می شود. بدنه گلدان همیشه خیس خواهد بود و نمی توانید تشخیص دهید که گیاه شما به چه مقدار آب نیاز دارد. اگر کف گلدان های سفالی چند سوراخ کوچک داشته باشد باعث تهویه خوب و زهکشی آب می شود.

 

گلدان فایبر گلاس

گلدان های فایبر گلاس از مخلوط رزین و الیاف شیشه ساخته می شوند. این گلدان ها شبیه گلدان های سفالی و سرامیکی به نظر می رسند. اگر چه این گلدان ها دوستدار طبیعت نیستند اما مزایای قابل توجهی دارند. گلدان فایبر گلاس سبک، بادوام و شبیه گلدان های سفالی است. به علاوه نیازی به فضا و شرایط آب و هوایی خاص ندارند و همه آب و هوا را تحمل می کنند و آسیب نمی بینند. گلدان های فایبر گلاس به دلیل قیمت بالایشان توصیه نمی شوند همچنین این گلدان ها برای محیط زیست مناسب نیستند.

گلدان پلاستیکی

بیشتر گیاهان آپارتمانی که خریداری می کنید در یک گلدان پلاستیکی به شما داده می شوند. چون این گلدان ها قیمت زیادی ندارد و فروشندگان به راحتی می توانند از آن ها استفاده کنند. تنوع رنگ، انتخاب سایز مناسب گلدان و شکل گلدان ها نیز زیاد است.

 

در این مقاله سعی کردیم به بررسی دقیق گلدان مناسب برای گیاهان آپارتمانی، ویژگی های یک گلدان مناسب و معرفی انواع گلدان ها بپردازیم. همواره سعی کنید برای گیاه خود یک گلدان مناسب انتخاب کنید تا گیاهان شما دچار مشکل نشوند.

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
http://etedaal.ir/article/show/98
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات
بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
بیشتر بدانید