امروز شنبه 06 مرداد 1403

Saturday 27 July 2024

راهنمای خرید هاست مطمئن برای میزبانی سایت خبری

1403/02/29
کد خبر : 93
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 649 نفر

برخلاف رسانه‌های چاپی و سنتی، خبرگزاری‌های دیجیتال عملکرد متفاوتی برای ارائه اخبار به کاربران خود دنبال می‌کنند. اغلب این رسانه‌های خبری از یک وب سایت اختصاصی برای انتقال اخباری استفاده می‌کنند و به همین دلیل است که عملکرد سایت نقشی حیاتی در تداوم کار یک رسانه دارد. یکی از مواردی که می‌تواند عملکرد عالی وب سایت را تضمین کند، خرید هاست است.

انتخاب یک سرویس میزبانی قوی نقش مهمی در سرعت و در دسترس بودن سایت برای کاربران دارد. در ادامه این مطلب بیشتر درباره اهمیت استفاده از هاست برای سایت‌های خبری توضیح می‌دهیم. همچنین می‌بینیم که چه معیارهایی در زمان خرید هاست پرسرعت باید در نظر گرفته شود تا بهترین هاست ممکن را انتخاب کنید.

معیارهای انتخاب هاست برای سایت خبری

امروزه سایت‌های خبری بیش از هر پلتفرم خبرگزاری دیگری بازدید داشته و به عنوان یکی از منابع اصلی دسترسی به اخبار شناخته می‌شوند. اما باید این مسئله را در نظر داشته باشید که مردم معمولاً وب‌سایت‌هایی را ترجیح می‌دهند که علاوه‌بر خبرهای روز، به راحتی در دسترس بوده و سرعت خوبی در بارگذاری صفحات داشته باشد. طبیعتاً یک وب سایت کُند که بارگیری صفحات آن طول می‌کشد، برای کاربران خوشایند نیست. در چنین شرایطی استفاده از سرویس‌های میزبانی یا هاست برای این وب‌سایت‌ها اهمیت پیدا می‌کند.

با وجود انواع مختلف گزینه‌هایی که برای خرید هاست وجود دارد، به عنوان مدیر یک سایت خبری ممکن است نتوانید بهترین گزینه ممکن را به راحتی پیدا کنید. به همین دلیل در ادامه سعی می‌کنیم تا با بررسی معیارهای اساسی انتخاب سرویس میزبانی، به شما در انتخاب هاست باکیفیت کمک کنیم. برخی از مهمترین معیارها عبارتند از:

  • سرعت

سرعت وب سرور یک عامل مهم در عملکرد سایت خبری است که تأثیر زیادی بر تجربه کاربر دارد. امروزه کاربران دنیای دیجیتال نسبت به وب‌سایت‌های کُند بسیار حساس‌تر بوده و اغلب سایت‌هایی را که سرعت بارگذاری بیشتری دارند، رها می‌کنند. به همین دلیل است که باید یک هاست پرسرعت را انتخاب و خریداری کنید.

  • مدیریت حجم

وب‌سایت‌های خبری معمولاً با حجم زیادی از خوانندگان مواجه هستند. به همین دلیل است که گزینه‌های میزبانی وب برای سایت‌های خبری باید بتوانند از حجم بالای کاربران و داده‌ها پشتیبانی کنند.

  • قابل اطمینان بودن

سایت‌های خبری معمولاً با ترافیک بین‌المللی بصورت شبانه‌روزی مواجه هستند و به همین دلیل باید بصورت مداوم در دسترس باشند. در نتیجه باید ارائه دهنده هاست بتواند عملکردی قابل اطمینان و با نهایت کارایی را داشته باشد.

  • هزینه‌ها

انواع مختلفی از سرویس‌های میزبانی وب با هزینه‌های متفاوت در دسترس هستند. ارزان‌ترین گزینه‌ها، سرویس‌های هاستینگ اشتراکی هستند اما گاهی وب‌سایت‌ها به گزینه‌های قدرتمندتر مانند سرورهای اختصاصی یا سرورهای مجازی (VPS) نیاز دارند که قیمت‌های بالاتری دارد. نوع وب سایت خبری و جریان ترافیک حدودی آن، نوع هاست و هزینه لازم برای آن را تعیین می‌کند.

  • پشتیبانی

خرید سرویس‌های میزبانی از ارائه دهندگانی که یک تیم پشتیبانی قابل اعتماد دارند، بسیار مهم است. مطمئن شوید که شرکت ارائه دهنده هاستینگ یک تیم قوی و حرفه‌ای برای پشتیبانی دارد که همواره در دسترس هستند.

 خرید هاست VPS برای یک وب سایت خبری

انواع مختلف سایت‌های خبری، ممکن است روش‌های متفاوتی را برای ارائه اخبار به کاربران داشته باشند که شامل خبرنامه‌های صوتی، تصویری، ویدئویی، چندرسانه‌ای و ... است. این که چه نوع هاستی برای یک سایت خبرگزاری مناسب است، به عوامل مختلفی از جمله نوع ارائه اخبار، بودجه در اختیار، ترافیک دریافتی  و ... بستگی دارد.

در میان گزینه‌های مختلف و متعدد هاست و میزبانی، سرورهای خصوصی مجازی یا VPS (Virtual Private Server) متعادل‌ترین گزینه برای وب‌سایت‌های خبری هستند. از جمله دلایلی که خرید هاست VPS برای سایت‌های خبری ایده‌آل است، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ثبات بهتر

بسیاری از وب‌سایت‌ها تا زمانی که تعداد کاربران آنلاین کمتر است، به‌خوبی اجرا شده و به محض افزایش تعداد کاربران، مدت زمان باز شدن صفحات آن به وضوح بیشتر می‌شود. در چنین شرایطی است که انتخاب یک هاست باکیفیت می‌تواند تفاوت قابل توجهی ایجاد کند. معمولاً سرویس‌های میزبانی VPS محیطی مقیاس‌پذیر داشته و با منابع اختصاصی خود، یک محیط پایدار ایجاد می‌کنند که بدون توجه به تعداد کاربران آنلاین، همواره عملکرد مشابهی ارائه می‌دهند.

  1. سرعت بارگذاری

یکی از مزایای قابل توجه VPS نسبت به سایر سرویس‌های میزبانی، آن است که تمام منابع CPU، RAM و پهنای باند منحصراً متعلق به شما است. در نتیجه با یک هاست پرسرعت روبرو هستید که هر زمان کاربری به سایت شما می‌آید، منابع مورد نیاز برای بارگیری عناصر صفحه وب در دسترس بوده و هیچ زمانی برای انتظار وجود ندارد.

  1. امنیت بالاتر

یکی از ویژگی‌های اساسی سرویس‌های میزبانی VPS، مدیریت داده‌های شخصی است. امروزه اغلب کشورها قوانین سختگیرانه‌ای برای حفاظت از داده‌ها در وب‌سایت‌ها دارند و محیط ایزوله هاستینگ VPS بطور قابل توجهی به افزایش امنیت داده‌های شخصی کمک می‌کند.

چرا سایت‌های خبری باید از VPS استفاده کنند؟

بسیاری افراد معتقدند که حتی اگر یک وب سایت اطلاعات پرداخت یا داده‌های شخصی را نگهداری نمی‌کند، بهتر است VPS را به‌عنوان گزینه اصلی میزبانی یا هاست در نظر بگیرید. بیایید این مسئله را با نگاهی به سایر گزینه‌های هاستینگ بررسی کنیم.

سرویس‌های میزبانی اشتراکی اگرچه انتخاب‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری هستند، اما معایبی دارند که باعث شده تنها برای وب‌سایت‌های خبری کوچک که در ابتدای راه هستند، مناسب باشد. حتی در وب‌سایت‌هایی که تعداد بازدید از آن‌ها کم است نیز، اغلب سرویس‌های اشتراکی نمی‌توانند عملکرد و امنیت کافی را در مقایسه با سایر سرویس‌ها فراهم کنند.

گزینه بعدی که که می‌توانید انتخاب کنید، سرویس‌های هاستینگ اختصاصی است که به‌عنوان بهترین هاست شناخته می‌شود اما قیمت بسیار بالاتری دارد. برای وب‌سایت‌هایی که به تازگی راه‌اندازی شده و یا حجم بالایی از ترافیک را ندارد که به سرورهای اختصاصی نیاز داشته باشد، خرید هاست اختصاصی معمولاً توصیه نمی‌شود.

در مقابل موارد بررسی شده، سرویس‌های میزبانی VPS معمولاً گزینه‌های معقول و انعطاف‌پذیرتری هستند. این نوع از میزبانی ترکیبی از دو گزینه بالا را ارائه می‌دهد. با انتخاب این سرویس می‌توانید مقدار منابع سرور متناسب با نیازهای دقیق وب سایت خبری خود را تنظیم کرده و در عین حال هزینه‌های خود را در سطح مطلوبی حفظ کنید.

سخن پایانی

انتخاب درست سرویس میزبانی یا هاست وب چندان که به نظر می‌رسد چالش برانگیز نیست اما تا زمانی که از نوع وب سایت خبری و نیازهای آن آگاه باشید. این که کدام سرویس میزبانی برای سایت شما مناسب‌تر است، به نوع و عملکرد آن و همچنین ترافیک ورودی به سایت بستگی دارد.

همچنین توجه داشته باشید که اصولاً بهترین هاست ممکن، ارزان‌ترین گزینه نیست. اگر می‌خواهید یک وب سایت قوی داشته باشید که کاربران خود را حفظ کند، باید پیش از مقرون به‌صرفه بودن سرویس میزبانی به کیفیت آن توجه کنید. در این مطلب هر آنچه را که درباره خرید هاست پربازدید برای یک وب سایت خبری لازم است بدانید، بررسی کرده و دیدیم که کدام نوع سرویس‌های میزبانی می‌توانند برای این نوع وب‌سایت‌ها مناسب‌تر باشند.

 


لینک کوتاه :
http://etedaal.ir/article/show/93
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات
بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
بیشتر بدانید