امروز جمعه 27 مهر 1403

Friday 18 October 2024

توصیه‌های لری الیسون زندگی هزاران نفر را متحول کرد

1403/07/05
کد خبر : 173
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 568 نفر

لری الیسون کیست؟

 

لری الیسون یکی از موفق ترین و ثروتمندترین افراد جهان است که داستان زندگی او همواره افراد زیادی را تحت تاثیر خود قرار داده است. ما قصد داریم علاوه بر آشنایی با این کارآفرین موفق و زندگی او، توصیه هایی که در سمینارها و سخنرانی های خود بیان کرده است را با شما در میان بگذاریم. بنابراین اگر در شرایط خوبی نیستید و از رسیدن به هدف خود ناامید شده اید، تا انتهای مطلب همراه تیم دانشگاه کسب و کار باشید. روزها و شرایط سخت حتی برای موفق ترین و ثروتمندترین افراد جهان هم وجود دارند.

آن چیزی که باعث می‌شود بین افراد شماره یک جهان و افراد معمولی تمایز وجود داشته باشد این است که افراد موفق با کوچکترین مانع دست از هدف نمی کشند. آن‌ها همواره استمرار در مسیر را پیش می‌گیرند و به هر آنچه که می‌خواهند می‌رسند. اگر به کارآفرینی و موضوعات مرتبط با آن علاقه‌مند هستید توصیه میکنم حتما سری به وب‌سایت‌هایی مانند فرچون، فوربز، دانشگاه کسب و کار، بیزینس اینسایدر و هاروارد بیزینس ریویو بزنید و اطلاعات خودتان را در موضوعات کارآفرینی، استارتاپ، سرمایه‌گذاری و توسعه فردی بالا ببرید.

بیوگرافی لری الیسون

در این قسمت می‌خواهیم به بیوگرافی لری الیسون بپردازیم. پس از اینکه لری به دنیا آمد، مادرش او را نزد یکی از آشنایان خود گذاشت و رفت. پدر ناتنی لری مدام او را تحقیر می‌کرد و به او گوشزد می‌کرد که لیاقت انجام دادن هیچ کاری را ندارد. این کارآفرین بزرگ در هفدهم اوت سال ۱۹۴۴ در شهر نیویورک متولد شد. زمانی که لری به دنیا آمد مادر او فقط ۱۹ سال سن داشت. لری در نه ماهگی دچار ذات الریه شد. مادر لری که زنی تنها و جوان بود نمی‌توانست شرایط سخت آن دوران را تحمل کند. به همین دلیل هم لری را ترک کرد. لری تا سن ۱۲ سالگی در خصوص اینکه او را به فرزندخواندگی گرفته اند هیچ اطلاعی نداشت و در یک خانه کوچک واقع در جنوب شهر زندگی می‌کرد.

لری پسربچه ای شیطان بود و به هیچ عنوان نمی‌خواست که از اوامر پدر ناتنی خود تبعیت کند. به همین دلیل هم اغلب مشاجرات زیادی بین آن دو رخ می‌داد. لری چون پسر باهوشی بود دیگران مدام به او می‌گفتند که تو باید پزشک شوی. او هم تحت تاثیر این صحبت ها برای اینکه در رشته پزشکی تحصیل کند وارد دانشگاه شد. لری در آن زمان جزء دانشجوهای نمونه و نخبه محسوب می‌شد. در سال دوم دانشگاه یکی از بدترین اتفاقات زندگی او رخ داد‌. او خاله و مادر ناتنی خود را در آن برهه از زمان از دست داد. همین مسئله هم موجب ترک تحصیل او شد. او برای شروع دوباره به دانشگاه شیکاگو رفت. اما باز هم کار تحصیل خود را نیمه تمام رها کرد.

 

آشنایی با برنامه نویسی؛ نقطه تحول زندگی لری

دانشگاه شیکاگو برای لری الیسون یک سود بزرگ داشت. آن سود هم این بود که او در دانشگاه با برنامه نویسی آشنا شد و اتفاقا علاقه‌ی زیادی هم به آن پیدا کرد. او هم‌چنان تحت فشار سرکوفت های ناپدری خود قرار داشت. اما دیگر از وضعیتی که وجود داشت خسته و درمانده شده بود. به همین دلیل تصمیم گرفت به برکلی کالیفرنیا برود. او قصد داشت که با آنچه از برنامه نویسی آموخته است کسب درآمد کند. وی در طول ۸ سال کار کردن چندین بار شغل خود را عوض کرد. سرانجام لری موفق به ساختن اولین سامانه بزرگ رایانه ای که منطبق بر آی بی ام است شد. او این کار را در شرکت امدال انجام داد. سرانجام به همراه همکاران خود شرکت شخصی‌اش را تاسیس کرد. لری به عنوان مدیرعامل شرکت مشغول به کار بود که یک مقاله‌ی جنجالی نگارش کرد.

در همین راستا هم یک قرارداد بزرگ بین شرکت او و همکارانش با سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا منعقد شد. این پروژه که مدت زمان قرارداد آن دوساله بود یک اسم رمز داشت. آن اسم رمز "اوراکل" نام داشت. تیم لری موفق شد زودتر از موعد مقرر و ظرف ۱ سال پروژه را به انجام برساند. جالب است بدانید که در نهایت لری تصمیم گرفت که برند تجاری خود را نیز اوراکل بنامد‌. میزان سود و تعداد کارمندان اوراکل در ابتدا محدود بود. اما با گذشت زمان یک غول میلیاردی از اوراکل ساخته شد. این شرکت حتی وارد بازار سهام هم شد. در این میان مسائلی پیش آمدند که شرکت لری را در آستانه سقوط قرار دادند. اما لری هر تغییری که لازم بود را اعمال کرد و تن به شکست نداد.

 

توصیه های لری الیسون

لری الیسون همواره برای افرادی که تشنه موفقیت هستند، توصیه هایی دارد. او می‌گوید همیشه توقع خودتان را از زندگی بالا ببرید و محدود فکر نکنید. زندگی همواره پر از فرصت های جدید است. حتی اگر شکست خورده اید و تمام دارایی و انگیزه خود را از دست داده اید، دوباره می‌توانید برخیزید و با برنامه جدیدی پیش بروید. هیچ وقت هدف نهایی خود را پول قرار ندهید. سعی کنید در ابتدا یک کارآفرین موفق باشید. لری خودش ابتدای کار فقط با چهار کارمند شروع به کار کرد. هدفی که داشت این بود که تعداد کارمندان خود را به پنجاه نفر برساند‌. او به بعضی از شرکت‌ها مشاوره می‌داد و به همین دلیل هم آن‌ها حمایت های خود را از لری دریغ نکردند. لری معتقد است که ما باید قاطعانه پای هدف های خود بایستیم.

 

ممکن است شما هم در شرایط فعلی تحقق رویاهای خود را غیرممکن بدانید. اما این چنین نیست. با مطالعه زندگی افراد موفق متوجه می شویم که آن‌ها هم شکست را تجربه کرده اند. اگر اطرافیان شما باعث می‌شوند که انگیزه خود را از دست بدهید و ناامید شوید، هر چه سریع‌تر خودتان را از آن‌ها دور کنید. برای بزرگ شدن باید دور و اطراف خود را از انسان های تلاشگر و موفق پر کنید‌. لری می‌گوید آن چه که ما به عنوان کارآفرین باید روی آن تمرکز کنیم کیفیت محصول است. به همین علت هم او تیم بازاریابی کوچکی دارد. این در حالی است که تعداد زیادی از مهندسان و کدنویسان بزرگ در تیم کاری او حضور دارند. او معتقد است باید بیشتر عمل کنیم، تا اینکه زیاد حرف بزنیم.

سخن پایانی

دانشگاه کسب و کار رسانه‌ای تخصصی در حوزه کارآفرینی است که تمامی موضوعات مرتبط با کارآفرینی را پوشش می‌دهد. اگر شما هم علاقه مند به حوزه کسب و کار هستید به آدرس http://businessuni.net/ مراجعه نمایید.

 

منبع: دانشگاه کسب و کار | Businessuni.net

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
http://etedaal.ir/article/show/173
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات
بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
بیشتر بدانید