کد خبر: ۲۶۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو کمیسیون قضایی مجلس:
یک نماینده مجلس گفت‌: آنقدر اجازه واردات خودرو صفر را ندادند که به واردات خودرو دسته دوم بسنده کردیم.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر، برخوار، میمه با بیان اینکه خودروسازان داخلی باید از هزینه‌های حاشیه‌ای خود بکاهند و بر افزایش کیفیت متمرکز شوند، تصریح کرد: یکی از ایرادات اصلی که متوجه صنعت خودروسازی ایران می‌شود این است که خودروسازان ایرانی طرح‌های خودرویی سایر کشورها که هنوز استانداردها در سطح طراحی و ساخت را پاس نکردند وارد ایران می‌کند و همین مسئله باعث شده است که اسامی خودروها در این خودروسازی‌ها زیاد شود اما از سوی دیگر کیفیت‌ها از گذشته کمتر شود از این‌رو باید به سمت تولید تعداد کمتری از خودرو اما با کیفیت بالاتر بروند چراکه شان ایرانی استفاده از خودروهای باکیفیت است.

به گزارش ایلنا، وی با بیان اینکه آنقدر اجازه واردات خودرو صفر را ندادند که به واردات خودرو دسته دوم بسنده کردیم، افزود: با واردات خودرو انحصار شکسته می‌شود و انحصار باید خودرو صفر و کارکرده از بین برود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان اضافه کرد: میانگین مصرف بنزین در دنیا، در هر 100 کیلومتر بین 6 تا 7 لیتر است این در حالیست که در ایران حدود 10 لیتر است و اگر روزانه  در 100 میلیون لیتر بنزین مصرفی 30 میلیون لیتر صرفه‌جویی شود می‌توان روزانه 30 تا 40 میلیون دلار در منابع ارزی صرفه جویی کنیم. متاسفانه این موضوع به دلیل پایین بودن کیفیت خودروها در کشور ایجاد شده است به عنوان مثال کیفیت تاکسی‌ها در تهران بسیار پایین است و این خودروها در هر 100 کیلومتر 15 لیتر بنزین مصرف می‌کند که علاوه بر ایجاد آلایندگی سرمایه و منابع کشور را از بین می‌برند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
تازه‌های کسب و کار
عکس خبری
پربازدید ها