کد خبر: ۲۶۶۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

در ریزش مو عوامل متعددی دخیل هستند؛ عواملی مانند رژیم غذایی نامناسب، کمبود مواد معدنی، دارو، استرس، بیماری، آلودگی و ژنتیک. البته از طرف دیگر هم کارهایی که ما در طول روز انجام می دهیم هم این ریزش را تشدید کرده و یا موجب آسیب زدن به موهای ما می شوند . مواردی مانند نداشتن تغذیه مناسب، فعالیت های روزمره در محیط های آلوده و رعایت نکردن بهداشت و سلامت پوست و موی سر می توانند آسیب های جدی به موهای ما وارد کنند. ما در ادامه این مقاله به بررسی چند غذا می پردازیم که به کنترل ریزش موهای شما کمک می کند. پس با ما همراه شوید.


1. مواد غذایی حاوی آهن
آهن یک ماده معدنی ضروری برای بدن و موها است که از مواد غذایی حیوانی و گیاهی تامین می شود. کمبود آهن منجر به کم خونی شده و مانع از رسیدن مواد مغذی به فولیکول های مو می شود. برای آن که از این مساله جلوگیری شود بهتر است که مواد غذایی مانند کلم، اسفناج، گوشت قرمز، مرغ، ماهی، کلم بروکلی و غیره را در رژیم غذایی خود قرار دهید.


2. بیوتین

برای کنترل ریزش مو این 6 غذا را فراموش نکنید


بیوتین یک ویتامین محلول در آب از خانواده‌ی ویتامین ‌های گروه ب است که به تقویت مو و پوست سر شما کمک قابل توجهی می کند و نام آن در ترکیبات اکثر محصولات تقویت کننده مو زنانه و مردانه به چشم می‌خورد. منابع غذایی حاوی بیوتین عبارت است از مغزها، برنج قهوه‌ای و جوی دو سر. جو دو سر حاوی مقادیر زیادی از یک فیبر محلول به نام بتاگلوکان است. بر اساس تحقیقات صورت گرفته؛ ریزش مو در آقایان و خانم ‌ها با مقاومت بدن به انسولین ارتباط دارد. جو دوسر با توجه به غلظت بالای فیبر‌های محلول، حساسیت بدن را به انسولین افزایش داده و در نتیجه از روند افزایشی ریزش مو جلوگیری خواهد کرد.


3. اسیدهای چرب ضروری
این اسیدها درواقع چربی هایی هستند که نقش مهمی در عملکر صحیح اندام های بدن دارند. اگر سطح چربی ‌های سالم در بدن کم شود؛ موهای بدن درخشندگی خود را از دست خواهند داد. بدن به خودی خود هم قادر نیست این دسته از اسیدهای چرب را تولید کند، بنابراین لازم است مصرف مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب را در برنامه خود قرار دهید. خوراکی هایی مانند گردو، تخم کتان و آووکادو به دلیل اینکه سرشار از اسیدهای چرب ضروری هستند، برای سلامت موها بسیار مفید هستند. ماهی سالمون هم سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ است. به اعتقاد کارشناسان بهتر است که هفته ‌ای دو وعده ماهی سالمون مصرف کنید. بر اساس گزارش انجمن قلب آمریکا، مقدار توصیه شده برای هر وعده ماهی حدود ۱۰۰ گرم است.


4. مصرف پروتئین ها

برای کنترل ریزش مو این 6 غذا را فراموش نکنید


برای آن که موهایی قوی داشته باشید بهتر است از پروتئین ها استفاده کنید. کمبود پروتئین می‌ تواند منجر به خشکی و ضعیف شدن موها و در نهایت ریزش مو شود. مصرف کافی پروتئین آمینو اسید برای داشتن مویی قوی را فراهم می کند. در ارتباط با شامپوها نیز این موضوع مهم است. بسیاری از شامپوها حاوی پروتئین هستند و کمک می کنند تا از ریزش مو جلوگیری شود.


5. مصرف ویتامین ها
مواد غذایی حاوی ویتامین و به خصوص ویتامین C کمک می کند تا جذب آهن بیشتر و بهتر صورت بگیرد. شما بهتر است مواد غذایی غنی از آهن را با مواد غذایی با ویتامین C بالا مصرف کنید تا بیشترین آهن ممکن را جذب کنید . علاوه بر این، ویتامین C به تولید کلاژن در بدن کمک می‌ کند تا مویرگ های مو نیز تقویت شود. مرکبات، کلم ها، گوجه فرنگی، توت فرنگی، بلوبری و غیره حاوی این ویتامین هستند. شما همچنین می توانید از تقویت کننده مو که دارای ویتامین است استفاده کنید. انواع تونیک سر زنانه و مردانه در برندهای سریتا و سینره دارای ویتامین بوده و پایه گیاهی دارند.
در بسیاری از بهترین انواع محصولات تقویت مژه نیز ویتامین های موثر و روغن های گیاهی وجود دارد. بهترین برندها در این زمینه اکسیلیا، سریتا و ماوالا است که قیمت انواع خارجی و یا ایرانی آن با توجه به نام برند متفاوت است.


6. مواد معدنی
مواد معدنی مانند زینک و سیلیس به رشد موها کمک می کنند. این مواد در خیار، انبه، سبزیجات دارای برگ سبز، لوبیا، کرفس و مارچوبه و غیره موجود هستند. زینک از خشکی پوست سر شما و از دست رفتن موها جلوگیری می کند.
نویسنده : وحیده امینی

نام:
ایمیل:
* نظر:
تازه‌های کسب و کار
عکس خبری