کد خبر: ۲۶۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷
تولید محتوا خلاقانه با درنظر گرفتن نکات مهم، پیدا کردن ایده های خلاقانه برای تولید محتوای متنی یا تصویری ویدیویی و صوتی، چطور مقالات تاثیر گذار بنویسیم؟

تولید محتوا خلاقانه

تولید محتوا خلاقانه یعنی محتوایی که علاوه بر مفید بودن برای کاربر و پاسخگویی به سوالات، برای او جذاب باشد و از خواندن آن لذت ببرد. محتوای شما هر چقدر هم مفید، کاربردی و منحصر به فرد باشد، اگر جذابیت های لازم را نداشته باشد، برای کاربر خسته کننده می شود. ایجاد محتوای خلاقانه نباید سخت باشد. هیچ چیز بدتر از این نیست که وقتی چیزی برای نوشتن ندارید بنشینید و بنویسید. به خصوص زمانی که کسب و کار شما به تولید محتوای خلاقانه و مستمر بستگی دارد. بازاریابی محتوا در ابتدا کار آسانی نیست.

گاهی اوقات پیش می‌آید که در تولید محتوا شکست می‌خورید و مخاطبان وب ‌سایت به سادگی از خواندن مطالب شما منصرف می‌شوند، در این صورت فقط وقت و انرژی خود را هدر داده‌اید. بهترین راه برای جلوگیری از این امر، ایجاد محتوای خلاقانه است. مغز شما باید دائماً ایده ها و مفاهیم جدید را ارائه دهد. خلاقیت چیزی نیست که ذهن شما به طور خودکار در صورت تقاضا به آن برسد.

اما شروع آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید. یکی از مهم ترین مراحل تولید محتوای خلاقانه، داشتن استراتژی ها و روش های تولید محتوا است. برای تولید محتوا به یک سری نکات کلیدی نیاز دارید که در حین نوشتن به آن توجه داشته باشید و از آنها برای تولید محتوا استفاده کنید. از آنجایی که سرانه مطالعه در ایران پایین است، محتوای شما باید جذاب و خلاقانه باشد. اجازه دهید کاربران آن را بخوانند.

 

با پیدا کردن منبع الهام مناسب، محتوای خلاقانه تولید کنید

یک منبع الهام برای ایجاد محتوای خلاقانه پیدا کنید و بر اساس آن شروع به نوشتن کنید. برای مثال اکثر بهترین طراحان دنیا با الهام گرفتن از چیزهای مختلف توانسته اند طرحی منحصر به فرد خلق کنند. مانند طراح خودروی BMW که آن را با الهام از کوسه طراحی کرده است یا بسیاری از معماران و سازندگان با الهام از طبیعت و عناصر مختلف ساختمان هایی را طراحی کرده اند که نمادی از این شهر است. تولید محتوا نیز نوعی طراحی سفارشی برای کسب و کار شماست.

بنابراین برای ایجاد محتوای خلاقانه، داشتن منابع الهام بخش به شما در ایجاد خلاقیت کمک زیادی می کند. یافتن منبع الهام دریچه ای به خلاقیت شماست. در مرحله اول، تعیین کنید که چه چیزی شما را تحت تاثیر قرار می دهد و الهام می بخشد. خود را در موقعیت های مختلف قرار دهید، از موسیقی و طبیعت استفاده کنید یا حتی خاطرات مختلف را به یاد آورید. موقعیت های الهام بخش برای خود ایجاد کنید. حواس پرتی فیزیکی نیز می تواند خلاقیت را از بین ببرد، پس محیطی آرام و آرام برای خود پیدا کنید و اجازه دهید خلاقیت به تدریج در درون شما بیدار شود. از خلاقیت خود استفاده کنید، اگر از آن استفاده نکنید، هیچ پیشرفتی حاصل نمی شود.

 تحلیل سایت و وضعیت محتواهای منتشر شده

ایجاد ایده برای تولید محتوای خلاقانه توسط کاربران

گاهی اوقات می توانید از کاربران سایت خود برای تولید محتوای خلاقانه استفاده کنید. از آنها سوال بپرسید و از آنها بخواهید که در مورد بهبود عملکرد وب سایت و همچنین ایجاد محتوای خلاقانه نظر خود را بیان کنند. نظرسنجی ها و فرم ها نیز بخشی از آنهاست. می توانید برای تشویق مخاطبان خود به ثبت نام در نظرسنجی ها، جوایز و تخفیف هایی در نظر بگیرید. با پرسیدن از مخاطبان خود چه می خواهند، در واقع برای آنها ارزش قائل شده اید و به نظر آنها احترام گذاشته اید. همچنین می توانید در سایت خود بخشی به عنوان سوال متداول ایجاد کنید و در آنجا به تمام سوالات مخاطبان خود پاسخ دهید.

قبل از شروع به تولید محتوا خلاقانه حتما یک تحلیل و آنالیز از وضعیت سایت خود داشته باشید. شما می توانید از خدمات تحلیل سئو سایت آنلاین وب مستر یکی از شرکت های پیشرو در ارائه خدمات سئو سایت بهره بگیرید. همچنین برای سفارش تولید محتوای خلاقانه حتما از طریق لینک زیر اقدام به ثبت سفارش از آنلاین وب مستر نمایید.

https://onlinewebmaster.net/content-production-order/

برای ایجاد محتوای خلاقانه باید بتوانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و نیازها و خواسته های آنها را بدانید. چه درونگرا باشید و چه برونگرا، باید بتوانید با کاربران ارتباط برقرار کنید. اگر فردی اجتماعی نباشید نمی توانید مطالب خود را به خوبی منتشر کنید و مخاطب جذب کنید. اگر این ارتباط در وب سایت کمی سخت به نظر می رسد، می توانید از صفحات اجتماعی مانند اینستاگرام کمک بگیرید و نظر آنها را در استوری ها جویا شوید. اگر فالوور زیادی ندارید کار خود را با همین تعداد فالوور ادامه دهید. نظرشان را بدهند و بگیرند.

 

عدم استفاده از محتوای تکراری هنگام تولید محتوا خلاقانه

زمانی که می خواهید محتوای خلاقانه ایجاد کنید، از محتوای تکراری در متن خود استفاده نکنید و از موضوعاتی کمک بگیرید که سایت های مختلف به ندرت در مورد آن صحبت می کنند یا اصلا در مورد آن صحبت نمی کنند. اگر محتوایی بنویسید که فرمت یکسانی داشته باشد و خود را تکرار کند، در واقع در ایجاد محتوای خلاقانه شکست خورده اید و جذابیت محتوای شما کاهش می یابد. همچنین می توانید محتوای خود را با تصاویر، ویدئوها و اینفوگرافیک های مختلف ترکیب کنید.

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که به این واقعیت توجه کنید که این نوع محتوا تکرار نشده و می تواند کنجکاوی افراد را تحریک کند. علاوه بر کاهش مخاطب ، استفاده از محتوای تکراری نیز باعث کاهش رتبه شما در Google می شود و باعث خسارات بزرگی می شود. اساس تولید محتوای خلاق ، محتوای منحصر به فرد ، جدید و فعلی است.

 استفاده نکردن از محتوای تکراری در هنگام تولید محتوای خلاقانه

قدرت و توانایی نوشتن در تولید محتوای خلاق

ایجاد محتوای خلاق همچنین به مهارت های نوشتن خلاق نیاز دارد. برای اینکه یک نویسنده خلاق شوید ، برای موفقیت در محتوای بازاریابی ، باید پیچیدگی های این شغل را بدانید ، مخاطبان خود را به خوبی بشناسید و بررسی کنید که کدام بخش از جامعه اکثر کاربران سایت شما است. سپس ، طبق آنها ، لحن و موضوع محتوای خود را انتخاب کنید.

به عنوان مثال ، اگر بیشتر کاربران سایت شما جوان و نوجوان هستند ، باید از ایجاد محتوای پیچیده خودداری کنید. همچنین می توانید از درس های نوشتن و ایجاد محتوا برای تقویت نوشتن خلاق خود استفاده کنید. فقط اگر فکر می کنید ایده خلاق دیگری ندارید و از همه استفاده نکرده اید ، می توانید با کسانی که کارشان ایجاد محتوا با توجه به تجربه ای که در این زمینه دارند ، تماس بگیرید ، می توانند محتوای خلاق ایجاد کنند و کاری جذاب برای سایت شما انجام دهند. پیدا کردن بسیاری از این افراد دشوار نیست ، کافی است که با وب سایت های تولید محتوا مانند Raya Marketing یا دیگران تماس بگیرید و محتوای خلاق را سفارش دهید.

 

تاثیر داستان سرایی در تولید محتوا خلاق

یکی از روش های بازاریابی تولید محتوا خلاق داستان سرایی است. داستان ها می توانند یک سری نکات کلیدی و اطلاعات مهمی را به کاربران انتقال دهند. با استفاده از داستان ها می توانید یک محتوای خلاقانه و جذاب ایجاد کنید. از آنجایی که داستان ها جذابیت بیشتری برای مردم نسب به مقاله های طولانی و یا آموزشی دارند توجه مخاطبان بیشتر جلب خواهد شد. حتی می توانید از قوه تخیل خود نهایت استفاده را ببرید و داستان های خلاقانه غیر واقعی اما هیجان برانگیز آموزشی نیز بنویسید. حتی می توانید کاربران خود را تشویق کنید که داستان های خود را نیز با شما در میان بگذارند. داستان سرایی یک روش به شدت کاربردی در تولید محتوا خلاق می باشد.

داستان سرایی هنری است که از گذشته تا به امروز در ملیت های مختلف جایگاه ویژه داشته است. داستان ها احساسات را برمی انگیزانند و قوه تخیل را درگیر می کند و باعث به وجود آمدن یک حس مشترک بین خوانندگان و نویسنده داستان می شود. دلایل مختلفی برای داستان سرایی وجود دارد از جمله سرگرمی، آموزش، تبادل اطلاعات و یا حتی فروش اما دلیل اینکه چرا داستان سرایی نسب به روش های دیگر تاثیر گذار است این است که داستان ها مفاهیم و اطلاعات سخت و پیچیده را به صورت خلاصه و ساده بیان می کند. اگر احساس می کنید که تولید محتوا سایت شما به سمتی می رود که تکراری و خسته کننده شده است از داستان سرایی برای تولید محتوا خلاق سایت خود استفاده کنید.

 

نتیجه گیری

ایجاد محتوای خلاقانه بهترین انتخابی است که باید انجام دهید. ایجاد محتوای خلاقانه نیازمند یادگیری، مطالعه، صرف انرژی است. محتوای خلاقانه ایجاد کنید، سپس آن را دوباره بررسی کنید، آن را تعمیر کنید و دوباره شروع کنید. اگر به طور مداوم این کار را انجام دهید و محتوای مفیدی را به پست های خود اضافه کنید، مطمئناً مخاطبان زیادی را جذب خواهید کرد و تجارت شما گسترش خواهد یافت. اگر انتخاب شما تولید محتوای خلاقانه و با کیفیت باشد، نتیجه آن را در دراز مدت خواهید دید. خلاقیت عنصری موثر در تولید محتوای با کیفیت است.

 برای تولید محتوای خلاقانه کافیست خلاق باشید و آموخته های خود را در تولید محتوا برای سایت خود به کار بگیرید و از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
تازه‌های کسب و کار
عکس خبری