هنگامی که برای اولین بار کسب و کار خود را راه اندازی می کنید، هدف اصلی شما این است که برند خود را ایجاد کنید و شروع به رشد کنید. متاسفانه این موضوع یک شبه اتفاق نمی افتد. رشد یک فرآیند مداوم است که مستلزم کار سخت، صبر و فداکاری است. هیچ گام یا راه مخفی خاصی برای پیشی گرفتن از سایر رقبا یا دستیابی به موفقیت فوری وجود ندارد.
با این حال، نکاتی وجود دارد که در صورت رعایت آنها، سرعت رشد شما بیشتر می شود و سریعتر می توانید به اهداف خود برسید.
- در استخدام افراد دقیق باشید: قبل از اینکه بخواهید در مورد رشد شرکت خود فکر کنید، باید کارمندانی قوی و سخت کوش داشته باشید تا به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کنند. با واگذاری وظایف به اینگونه کارمندان ، شما می توانید با زمانی آزادتر به مدیریت مجموعه خود بپردازید.
- سازگار باشید: یکی از ویژگیهای مشترک بسیاری از تجارت های موفق، توانایی تغییر جهت سریع در پاسخ به تغییرات بازار است. یعنی اگر همواره بازار را رصد کنید و بتوانید خود را با تغییرات تطبیق دهید، تجارت شما سریعتر رشد خواهد کرد.
- بر تجربه مشتری خود متمرکز شوید: تجربه مشتریان از کسب و کار شما یکی از عوامل مهم رشد و یا شکست شما می باشد. با توجه به گسترش فضای مجازی، مشتریان تجربه خوب و یا بد خود از خدمات و یا محصولات شما را خیلی سریع در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند.با شناسایی نیازهای مشتریان و ارائه محصولات و خدمات جدید و نوآورانه، رضایت آنها را جلب کنید. رشد سریع بستگی به این دارد که بتوانید مشتریان فعلی راحفظ کرده و مشتریان جدید را جذب کنید.
- روی خودتان سرمایه گذاری کنید: در مراحل اولیه کسب و کارتان، احتمالاً حاشیه سود کمی خواهید داشت، ولی با این حال در سالهای اولیه، هر درآمدی که از کسب و کارتان حاصل می شود را به شرکت بازگردانید. سرمایه گذاری سریعتر به سرعت رشد شما کمک خواهد کرد. اگرچه ممکن است وسوسه شوید که تمام سود خود را به جیب بزنید، اما بهتر است روی رشد کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید تا بتوانید بعداً از مزایای بیشتری بهره مند شوید. تعیین کنید که کدام بخش از کسب و کار شما نیاز به توجه بیشتری دارد و بیشتر در آن بخش سرمایه گذاری کنید.
- از تکنولوژیهای نرم افزاری استفاده کنید: با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی و تاثیر بسیار جدی آن در کسب و کارها، قطعا استفاده از نرم افزارهای باکیفیت و دقیق در حوزه های مختلف تجارت، باعث افزایش سرعت فرآیندها، کاهش خطاهای انسانی، استفاده موثر از داده ها و ... خواهد شد. در صورتیکه برای کسب و کار خود نیاز به نرم افزارهای حسابداری، خزانه داری، انبار، حقوق و دستمزد و سایر نرم افزارهای مالی دارید به وب سایت pishgamansoft.ir مراجعه نمایید.
- از شبکه های اجتماعی غافل نشوید: یکی دیگر از روشهای رشد کسبوکار، فعالیت در رسانههای اجتماعی همچون اینستاگرام است. داشتن یک صفحه فعال در فضای مجازی به شما امکان می دهد تجارت خود را بهتر بازاریابی کنید و با مشتریان بالقوه بیشتری تعامل داشته باشید، همچنین مشتریان می توانند کسب و کار شما را راحت تر پیدا کنند و احتمالاً کسب و کار شما را با دوستان خود به اشتراک می گذارند. همچنین تجربه جذاب تری برای مخاطبان خود ایجاد خواهید کرد و به آنها کمک می کنید تا با برند شما ارتباط بیشتری داشته باشند و اعتماد را تقویت کنید.
- در مورد رقبای خود تحقیق کنید: تحقیق در مورد رقبا یکی از مهمترین گام های اولیه در راه اندازی کسب و کار است. از خود بپرسید رقبای شما چه کسانی هستند، چه کاری انجام می دهند که شما انجام نمی دهید، و چگونه می توانید کسب و کار خود را از آنها متمایز کنید. پاسخ به این سؤالات به شما کمک می کند تا استراتژی کسب و کار مولدتری را شکل دهید و حوزه هایی از کسب و کار خود را که برای شکوفایی نیاز به توجه بیشتری دارند، شناسایی کنید.