کد خبر: ۲۶۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱
برای ثبت تغییرات شرکت، نیاز به صورتجلسات امضاء شده توسط مدیران دارای حق امضاء در مجمع عمومی فوق العاده است.

شرکتها بعد از مدتی فعالیت، لزوما ممکن است جهت بسط و گسترش حیطه کاری و یا برای ساماندهی مطلوب فعالیت خود، اقدام به انجام تغییراتی در واحدهای تولیدی یا خدماتی خود کنند.
برای ثبت تغییرات شرکت، نیاز به صورتجلسات امضاء شده توسط مدیران دارای حق امضاء در مجمع عمومی فوق العاده است. اکنون به متداول ترین تغییرات در شرکتها، اشاره ای خواهیم داشت.

تغییرات اختیاری و اجباری منجر به ثبت تغییرات شرکت

تغییرات شرکت با توجه به تصمیمات اعضای هیئت مدیره و یا سهامداران شرکت انجام می پذیرد که با صلاحدید آنان؛ در مجامع عمومی عادی و یا فوق العاده مطرح می شود.
مهمترین این تغییرات، که به دو صورت اختیاری و اجباری صورت می گیرد، بعد از تصویب ثبت تغییرات شرکت از سوی مجامع فوق، مراحل اداری و قانونی خود را طریق اداره ثبت شرکتها انجام دنبال می کند.

ثبت تغییرات شرکت

تغییرات اختیاری که در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده است

  1. تصمیم در مورد تغییر موضوع فعالیت شرکت.
  2. تصمیم در مورد تغییر نام شرکت.
  3. تصمیم در خصوص تغییر نشانی شرکت.
  4. انجام تغییر در خصوص افزایش سرمایه شرکت.
  5. تصمیم در مورد کاهش اجباری و اختیاری سرمایه شرکت.
  6. تصمیم در خصوص انحلال شرکت.
  7. تغییر شرکت از سهامی خاص به سهامی عام.
  8. تغییر در خصوص تبدیل سهام بی نام به سهام با نام.
  9. تغییر در خصوص افزودن یا کاهش افراد هیات مدیره.
  10. انجام تغییر در خصوص سال مالی شرکت.

تغییرات اجباری که در صلاحیت مجمع عمومی عادی است 

  • معین نمودن افرادی که حق امضاء دارند و ابقاء یا تغییر آنها
  • انتخاب و یا تمدید زمان مسئولیت اعضاء هیات مدیره و تعیین سمتهای آنان
  • انتخاب و یا تمدید زمان مسئولیت بازرسان شرکت، بعد از رای گیری در مجمع عمومی
  • تصمیم در مورد تغییر نماینده شخص حقوقی شرکت
  • مصوب نمودن صورتهای مالی و ترازنامه شرکت

نکاتی در خصوص انواع تغییرات شرکت

همانطور که می دانیم، انجام ثبت تغییرات شرکت متوجه دو مجمع عمومی عادی و فوق العاده است که هرکدام از آنها صلاحیت خاص خود در جهت انجام تغییرات شرکت را دارند. 
بطور مثال انجام تغییر در اساسنامه و یا انحلال شرکت، در صلاحیت رسیدگی مجمع عمومی فوق العاده است و انتخاب بازرسین و مدیران شرکت نیز، در صلاحیت مجمع عمومی عادی است. اکنون به نکات مربوط به مهمترین انواع تغییرات شرکت، می پردازیم.

تغییرات در خصوص نام شرکت  

گاهی مدیران برخی از شرکتها بنا به دلایل خاص خود، تصمیم به تغییر نام شرکت می گیرند. این مهم با رعایت موارد قانونی، امکان پذیر است و در اینگونه موارد مجمع عمومی فوق العاده تشکیل می گردد، که بعد از تصویب تغییر نام، صورتجلسه مربوط به آن به امضاء سهامداران دارای حق امضاء می رسد. بعد از این مرحله و جهت ثبت تغییرات شرکت، باید مدارکی مثل؛ رونوشت آگهی تاسیس چاپ شده در روزنامه رسمی و رونوشت از مدارک شناسایی مدیر عامل و همچنین نامهای انتخابی تصویب شده برای شرکت، تهیه گشته و به اداره ثبت شرکتها تسلیم گردد. لازم به ذکر است که نامهای انتخابی شرکت باید دارای مشخصات زیر باشند، در غیر اینصورت درخواست شرکت توسط اداره ثبت شرکت ها ، رد خواهد شد.

تغییرات شرکت در تهران

  • نام به صورت فارسی باشد.
  • از کلماتی که به موجب قانون استفاده از آنها ممنوع می باشد، استفاده نشده باشد.
  • نامها حتما سه سیلابی باشند.
  • نامهای انتخابی عینا و یا مشابه نام قبلی شرکت نباشد.
  • نامهای انتخابی عینا و یا مشابه نام شرکتهای دیگر داخلی و یا خارجی نباشد.
  • از نامهای عمومی (مثل: آهن، پارچه، سیمان و غیره) استفاده نشده باشد.
  • از کلماتی که موجب هتک حرمت شرع و یا عرف و هنجارهای جامعه می گردد، استفاده نشود. 

انجام تغییرات در خصوص موضوع شرکت 

گاهی شرکتها قصد دارند زمینه فعالیت خود را تغییر دهند. بطور مثال یک شرکت ممکن است زمینه فعالیت تجاری خود را از خدماتی به تولیدی و یا بالعکس، تغییر دهند که در این صورت برای ثبت تغییرات شرکت، اقدام می کنند.
در اینجا نیز باید تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده صورتجلسه گشته و بعد از امضاء سهامداران و مدیران دارای حق امضاء، به همراه مدارک لازم طی مراحل قانونی جهت ثبت تغییرات شرکت، به اداره ثبت شرکتها ارسال گردد.
مدارک مورد نیاز جهت ارسال به اداره ثبت شرکتها؛ رونوشت شناسنامه کارت ملی اعضاء دارای حق امضاء به همراه رونوشت آخرین تغییرات چاپ شده شرکت در روزنامه رسمی و همچنین آگهی تاسیس شرکت، می باشد.

تغییرات سرمایه شرکت 

شرکتها در طول فعالیت تجاری و اقتصادی و یا خدماتی خود؛ امکان دارد قصد داشته باشند تا سرمایه اولیه خود را افزایش و یا کاهش دهند.
علت اتخاذ چنین تصمیمی، اغلب وجود مسائلی چون وجود نوسانهای شدید اقتصادی و مالی و بحرانهای ناشی از آن است. به هر حال؛ روند کاهش یا افزایش سرمایه شرکت به این شکل است که ابتدا اعضای هیات مدیره، یکماه و نیم پیش از تشکیل مجمع عمومی فوق العاده، پیشنهاد خود مبنی بر افزایش و یا کاهش سرمایه اولیه را به بازرسان شرکت ارائه می کنند.

ثبت ونک

 بازرسان، بعد از بررسی و رسیدگی لازم، گزارش خود در این خصوص را تسلیم مجمع عمومی فوق العاده نمایند. اکنون مجمع فوق الذکر، با تصمیمات اتخاذ شده از سوی اعضاء، صورتجلسه انجام ثبت تغییرات شرکت در مورد تغییر موضوع شرکت را آماده تحویل به اداره ثبت شرکتها می کند.

ثبت تغییرات شرکت همراه با ثبت ونک

امیدواریم تا به اینجا؛ موارد ارائه شده در خصوص ثبت تغییرات شرکت برای شما مفید بوده باشد.
شرکت ثبت ونک به همراه مشاوران و کارشناسان خبره خود، آماده است تا در تمامی مراحل مربوط به ثبت تغییرات شرکت، در کوتاه ترین زمان ممکن، شما را در انجام این کار یاری کند. با ما تماس بگیرید تا چنانچه از تیم مشاوران زبده ما رضایت داشتید، ضمن عقد قرارداد کاری، ثبت تغییرات شرکت شما را با مدارک لازم انجام دهیم.

توصیه ما به شما این است که در این مرحله از کار، با کارشناسان خبره ما مشورت کنید؛ تا آنها در سریع ترین زمان ممکن، کوتاه ترین راه مربوط به ثبت تغییرات شرکت را به آسانی برای شما انجام دهند.
کارشناسان ما از صفر تا صد انجام ثبت تغییرات شرکت شما، با انجام تمامی مراحل اداری، این امکان را به شما می دهند تا رضایت خاطرتان با بهترین کار ممکن، حاصل گردد.
جهت مشاوره رایگان با شماره تماس و آدرس اینترنتی زیر، با ما تماس و ارتباط برقرار کنید.

02187790

vanak.org
vanak.ir

نام:
ایمیل:
* نظر:
تازه‌های کسب و کار
عکس خبری