کد خبر: ۲۵۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
مدیر ورزشی تراکتور برای جذب بازیکنان مدنظر تیمش در نیم فصل دوم، از هواداران نظرسنجی کرده است که رفتاری پراشکال و غیر حرفه ای و کاملا اختصاصی در فوتبال ایران است.

گروه ورزشی جی پلاس؛ باشگاه تراکتور روش جدیدی را در مدیریت به راه انداخته که شاید قبل از این نمونه آن را در جایی دیگری نخوانده، نشنیده و ندیده باشید چرا که معمولا فوتبال ایران هر از چندگاهی از این قبیل شگفتی‌ ها برای مخاطبان خود دارد.

علیرضا رحیمی، معاون ورزشی این باشگاه در صفحه اجتماعی خود، برای جذب بازیکنان مدنظر تیم، نظرسنجی گذاشته و از هواداران خواسته موافقت یا مخالفت خود را با جذب این بازیکنان اعلام کنند. طی ساعات گذشته هم هواداران تراکتور نظرات خود را اعلام کرده اند و به این شکل مدیران و شاید مربیان باشگاه خریدهایی را در روزهای آینده انجام دهند.

نظرسنجی اینترنتی برای جذب بازیکن

او در این نظرسنجی از بازیکنان مانند سامان نریمان جهان، خالد شفیعی و پیمان کشاورز نام برده است که همگی با برخی از تیم ها در داخل و خارج از ایران طرف قرارداد هستند و برای انتقال به تراکتور، ابتدا باید رضایت نامه خود را بگیرند.

این اقدام تراکتوری ها و ملاک قراردادن نظرات هواداران از این جهت به سود این مدیران است که در صورتی که تیم ناکام شود، می توانند ادعا کنند که بازیکنان را با نظر هواداران جذب کرده اند و در نتیجه هر شکستی، به پای هوادار نوشته خواهد شد. در نتیجه این موضوع را نمی توان به پای ملاک قرار دادن نظر هواداران این تیم نوشت چرا که بیشتر از هر چیزی راه فرار این مدیران را از پاسخگویی فراهم می کند.

اما معاون  کم تجربه تراکتور در حوزه باشگاه‌ داری و تیم های فوتبال، برخی از نکات مهم را نادیده گرفته است.

1 – هر مربی بر اساس تفکرات و سلیقه خود در مربیگری بازیکنانی را مدنظر دارد که شاید در نگاه هوادار، این مسائل جایی نداشته باشد.

2 – این بازیکنان با تیم هایی طرف قرارداد هستند و نام بردن از آن ها به عنوان گزینه های پیشنهادی یک تخلف انضباطی است که باشگاه های این بازیکنان می توانند به خاطر بهم زدن جو تیمشان و نام بردن از بازیکن طرف قراردادشان، علیه تراکتور شکایت کنند.

3 – هنوز مشخص نیست رسول خطیبی به عنوان سرمربی تراکتور از این جریان خبر دارد یا خیر اما مربی ای در دنیا وجود ندارد که ترکیب تیمش را هم بر اساس ملاک و نظر نفر سومی بنویسد. حال تصور کنید که خطیبی بازیکن مدنظر خود را براساس یک نظرسنجی اینترنتی جذب کند که امکان دستکاری در آن وجود دارد.

4 – نظرسنجی اینترنتی برای جذب بازیکن در حالی است که هر کسی حتی هوادار دشمن دیرینه تراکتور هم می تواند در آن شرکت کند و نظری را به ضرر این باشگاه ثبت کند و در نتیجه آمار مخالفان و موافقان با کلی تغییر به دست مدیران تیم برسد.

به طور کلی تجربه ثابت کرده مشکل فوتبال ایران بیش از اینکه در حوزه مسائل فنی باشد، عمدتا مربوط به مسائل مدیریتی و اجرایی است. در هر دوره مدیرانی عمدتا غیرفوتبالی و ناآشنا به نحوه مدیریت تیم های ورزشی روی کار آمده اند که با رفتارهای عجیب و غریب خود که هیچ تطابقی با علم روز مدیریت در دنیا ندارد، موجب ضرر و زیان تیم خودی شده اند تا اینکه تیمشان را به سمت موفقیت سوق دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
تازه‌های کسب و کار
عکس خبری