كد مطلب: 62675
تاريخ انتشار: 29 مرداد 1392 ساعت 14:04

نقدی برانتشار یک عکس

اقبال اسماعیلی*

بعد از 16 سال از حضور دولتهای اصلاحات واصولگرایان ،دولتی روی کار آمده که خط اعتدال را برگزیده است.همانطور که در  کارزار تبلیغات انتخابات 24 خردادماه،شعار اعتدال همراه با اخلاق گرایی سر داده شد، اکنون نیز شاهد محوریت اخلاق بر مجموعه اعمال دولت تدبیر و امید بوده ایم.

 

که می تواند نوید روزهای خوبی برای جامعه از لحاظ  نشاط وشادابی  فکری و روحی باشد.با یک  مقایسه خیلی سریع بر مجموعه رویدادهای مربوط به انتقال دولت هشتم به نهم و انتقال  دولت دهم به یازدهم می توان به غلبه  اخلاق گرا بودن برشعار مهر ورز بودن ادعایی برخی پی برد.با روی کار آمدن دولت نهم شعار عدالت طلبی و مهرورزی در همان دو کلمه و 17 حرف ماند و شاهد  اعمال بسیاری در خلاف آن شعارهای جذاب و پر معنا بودیم.وقتی شعار عدالت طلبی و مهرورزی در حد کلمات و حروف ماند طفل پیوندشان که بد اخلاقی بود متولد شد و با بزرگ شدندش در طول هشت سال اسباب زحمت همگان شد.

 

برخوردهای حذفی با مدیران توانمند ،عزل بد موقع و بعضا در هنگام انجام ماموریت،بازنشسته کردن اساتید و دانشمندان علمی کشور،تجمیع چند فرماندار بصورت 2 تا 3 نفره در یک اتاق در برخی استانداریها و استفاده نوبتی آنهااز یک میز و صندلی  و...نمونه های خیلی کمی هستند از اعمال دولت نهم و دهم در زیر سایه شعار مهر ورزی که برای همگان معلوم بود بجز رسانه های مدعی اخلاق گرایی و پایبند به اصول که همواره همه را به معروف امر و به منکر نهی می کنند. از نمونه های عدالت طلبی در دوران سر دادن شعارآن در طول هشت سال می توان به  سفرهای خانوادگی و ایلی به خارج و بخرج دولت،انتصاب ضعفای مدیریت در بالاترین رده های تصمیم گیری و جذب افراد بدون توانمندی علمی در برخی دانشگاهها و....برشمرد که بازمشمول گذشت و اغماض این رسانه ها بود.

 

ولی با شروع تبلیغات انتخاباتی، این رسانه ها سعی در ایجاد تشکیک درشعارهای ارایه شده توسط  کمپین انتخاباتی دکتر روحانی  داشته که با القای آنها به افکار عمومی باز هم  نتوانسته در سرونوشت انتخابات موثر واقع بشوند.در مرحله انتخاب افراد برای وزارتخانه های دولت تدبیر و امید هم جوسازی هایی نمودن که تاثیری نداشت.

 

یکی از این جو سازی ها  علیه آقای دکترواعظی بود که گفته شد قبل از اینکه رسما وزیر شوند به وزارتخانه رفته وضمن بازید ، در برخی امور امرونهی نموده که با تکذ یب جناب آقای دکتر  واعظی و حتی روابط عمومی وزارت خانه، حاضر به تصحیح خبر کذب خود نشده و خوراک تبلیغاتی خود و سایر همفکران را برای چند روز تهیه نمودند. از جمله بد اخلاقی های  جدید این رسانه ها انتشار یک مقاله  هتاکانه در نشریه ای وابسته به این جریان شسکست خورده در انتخابات است که دولت یازدهم را به قورباغه تشبیه نموده که با بالا  رفتن دمای آبی که در آن افتاده تحرکات آن بیشتر می‌شود.

 

در میانه محکوم نمودن این حرکت بدور اخلاق مدعیان اخلاق  بوده که یک خبرگذاری  که در مراسم تودیع و معارفه وزیر جدید ارتباطات حضور داشته با یک شیطنت خاص رسانه ای عکسی  از یک   صندلی خالی  منتشر نموده که در روی آن رزرو برای دختر وزیر  نوشته شده است. و همین عکس بلافاصله با عنوانی کاملا جذاب بعنوان یک خبر ویژه در بیش از 15 سایت خبری که نگارنده این یادداشت خود دیده منتشر شده و جای بسی تاسف هست که  برخی ازخوانندگان اسیر  این جو سازی ها شده که نظراتشان در پایان این عکس خبری کاملا مشخص است.

 

قطعا کسی نافی  حضور خانواده یک مسوول در روز انتصابش به آن مدیریت نیست ولی چرا بعضی از کاه کوه ساخته و بدنبال گرفتن کوچکترین نقطه ضعف به زعم خویش می باشند.امید است همگان بجای تهیه کلاه از جنس فرصت طلبی به فکر تهیه کلاهی از جنس تقوا برای آن دنیای خود باشیم./.

 

* نویسنده میهمان


ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیکی :
وب سایت:
* متن نظر: