کد خبر: ۲۴۸۳۴۰
تعداد نظرات: ۱۴۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
افول تدریجی شرکت که از خصوصی سازی و سپس ایطال آن آغاز شد اکنون عمدتا به دلیل تصميمات و عملکرد مدیریت عالی شرکت علی الخصوص مدیرعامل آن است که خواسته یا ناخواسته این مجموعه عظیم مهندسی را گرفتار کرده است.
شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس یکی از شرکت های پیشرو در سطح ملی و بین الملی در صنعت آب است. سوابق ارزشمند این شرکت در داخل و خارج بر اهل فن پوشیده نیست. نگاه اجمالی به سایت اینترنتی شرکت بخشی از سابقه پرافتخار آن را نشان می‌دهد.  
فروغ این سرمایه ملی متاسفانه در سالهای اخیر رو به زوال است. دلیل روشن بر این ادعا، روند كاهشي مشاركت مهاب قدس در طرح‌ها و پروژه‌هاي عمراني و کاهش تعداد پرسنل فنی آن از حدود 3000 نفر به کمتر از نصف، در دو سال اخير و نيز افزایش فزاینده نارضایتی کارفرمایان از رويكرد و نحوه تعامل مدیریت شرکت با ایشان است. هم اکنون نیز کاهش پرسنل و اضافه شدن آنها به افراد بیکار و جویای شغل و نیز نارضایتی فزاینده کارفرمایان از نحوه تعامل مدیریت، پیوسته ادامه دارد.سرنوشت هفت تپه در انتظار مهاب قدس؟!
مهاب قدس از سال 62 به عنوات شرکت مادر تخصصی در عرصه آب فعالیت خود را آغاز کرد اما مشکل ازآنجا آغاز شد که در سال 90 روند خصوصی سازی این مجموعه مهندسی کلید خورد و دولت که سهام آن را وزارت نیرو نمایندگی می کرد آن را واگذار کرد  پس از بیش از دو سال با روی کار آمدن دولت جدید این واگذاری لغو گردید و سهام شرکت دوباره به دولت به نمایندگی وزارت نیرو بازگشت اما متاسفانه در عمل این اتفاق نیفتاد و پروژه هایی که مهاب قدس در آن حضور میافت دیگر انجام نمی گرفت . صرفنظر از تاثير تحريم‌ شركت مهاب قدس توسط آمريكا و كاهش طرح‌هاي سدسازي در كشور، شكي نيست كه افول تدریجی شرکت عمدتا به دلیل تصميمات و عملکرد مدیریت عالی شرکت علی الخصوص مدیرعامل آن است که خواسته یا ناخواسته این مجموعه عظیم مهندسی را گرفتار کرده است.
اکنون نیز بحث جلوگیری از تکرار داستان شركت‌هاي هپکو، هفت تپه و  کشت صنعت مغان و . . . و از دست رفتن یک امکان تخصصی با تجارب بسیار برای کشور می باشد. 
در شرايطي كه كشور با بحران هاي مختلف داخلي و خارجي روبه روست و عرصه اقتصادي از بزرگترين چالش‌هاي آن به شمار میرود، دردآور است که نيروهاي متخصص و با تجربه اين شركت در پيچ و خم مسايل روزمره زندگي و نگران آینده کاری خود و شرکت باشند، 
در این میان اختلاف بین سهامداران شرکت، علی الخصوص افراد مسؤول در آستان مقدس رضوی و نمایندگان وزارت نیرو، آب را گل آلود و وخامت اوضاع را چندین برابر تشدید کرده است. 
سولات متعددی در نحوه خصوصی سازی و سپس ابطال آن وجو دارد اما مهمتر از همه نحوه انصاب و ابقای چندین باره مدیر عاملی است که حداقل می توان گفت ناکارآمد است و قدرت گرفتن پروژه را ندارد و یا منافع وی اقتضا می کند تا پروژه ای تعریف نشود تا به اهداف خود برسند؟!
آیا اولویت و سیاست تعیین شده برای این شرکت از سوی افراد مسؤول در آستان قدس رضوی و آستانه مقدس حضر معصومه (س) که در کنار وزارت نیرو سهامدار مهاب قدس می باشند، حرکت در جهت کوچک کردن شرکت و فراهم سازی بستری راحت برای تملک سهام 49 درصدی وزارت نیرو به منظورتملک مجموعه سهام های مهاب قدس از قبیل صبا و ...  مي‌باشد؟
در این روند باید بررسی شود انگیزه ایجاد نارضایتی درکارفرمایان داخلی و خارجی شرکت چيست؟ جا دارد تا برای نمونه فقط به دو پروژه كه حضور مهاب قدس با دخالت مستقيم مديرعامل محقق نشد، اشاره شود: 
چرا کارفرمای پروژه در کشور اوگاندا بعد از مرحله مذاکره با مدیرعامل، مهاب قدس را کنار می‌گذارد و نفر دوم را برنده مناقصه اعلام می‌کند؟ در حالیکه مهاب قدس به همت پرسنل زحمت کش خود، در مجموع امتیازات فنی و مالی اين مناقصه بین الملی، رتبه اول شده بود! 
چرا و با چه نیتی در پروژه عظیم سد تاربلای کشور دوست و همسایه، پاکستان و در رقابت با رقبای مطرح بین المللی، قبل از بازگشایی پاکات مالی مناقصه و در بحبوحه تشکیل مجمع عمومی شرکت، مدیرعامل رأسا قیمت کارشناسی شده و پیشنهادی مهاب قدس را بیش از 60 درصد کاهش میدهد؟! با اینکه بعد از بازگشایی پاکت ها، مهاب قدس رتبه اول اعلام می‌شود، رقیب مهاب قدس ضمن ارائه ادله به کارفرما ثابت می‌کند که با این قیمت، انجام پروژه امکان پذیر نیست و مهاب قدس به این پروژه تسلط ندارد؛ زيرا که قیمت بسیار پائینی پیشنهاد کرده است. این مساله باعث حذف مهاب قدس شد و تعداد قابل توجهی پتانسیل اشتغال و حتی ارز آوری از بین رفت. به گواهی اسناد و مدارک، اگر قیمت اولیه مهاب قدس بدون دخالت مدیرعامل تغییر نمی‌کرد، این مشکل به وجود نمی‌آمد! 
خاطر نشان مي‌گردد در عرصه داخلي هم از این نوع مشكلات فراوان مشاهده مي‌شود و بیم آن است که ادامه اين رويكرد در آينده باعث تداوم ركود و نهایتا حذف مهاب قدس گردد. در اين میان، سوالات و ابهامات متعددي نیز وجود دارد. چرا در اکثر پروژه‌های داخلی، مدیرعامل قیمت کارشناسی شده را رأسا و بدون توضیح، بسیار غیرمنطقی افزایش می‌دهد؟ اين موضوع تبعات مختلفي در پی دارد  از جمله مسدود شدن راه  تعریف پروژه های جدید و در نتیجه بی کار شده پرسنل اما این اقدام مسیر اخراج پرسنل خدوم و زحمت کش را فراهم می سازد! 
مهاب قدس ازمله شرکت هایی است که توان صدور اين نوع خدمات مهندسی را دارد. این قابلیت را اثبات کرده و چهار سال متوالی از سال 1395 تا سال 1398 گواهی نامه صادر کننده نمونه خدمات فنی مهندسی را دریافت کرده است. دریافت این گواهی نامه ها به پشتوانه پروژهها و طرح‌هایی است که مهاب قدس عمدتا قبل از دوره مدیر عاملی مدیر فعلی آنها را آغاز کرده است. ولی در حال حاضر تداوم این اقدامات مثبت به دلیل ناکارآمدی و ديگر دلایل و انگیزههای نامعلوم، با مانع روبروست. 
اکنون و بعد از این همه فراز و نشیب مدتهاست که قراردهای پرسنل به صورت دوره های کوتاه مدت دو ماهه، سه ماهه یا چهار ماهه منعقد میگردد. تمامی بازنشستگان بعد از 30 سال خدمت به شیوهای که در هیچ شرکتی عرف نیست، محل کار خود را ترک می‌کنند و با دلخوری از شرکت کنار میروند که بسیار بی تدبیری و بی انصافیست.

شرایط ناشی از کرونا فرصت مناسبی برای مدیران بود تا با اتخاذ برخی تصمیمات و اقدامات در دو ماه گذشته، فشار مضاعفی بر پرسنل اعمال گردید. این اقدامات شامل :
گروه بندی پرسنل فنی به سه طبقه A,B,C ، 
ممانعت از حضور دو گروه پایین تر(B,C) در محل کار بدون تعیین شرایط دورکاری.
اجبار بر استفاده از مرخصی استحقاقی و کاهش حقوق دریافتی بابت جریمه کاهش مدت حضور.
 به نظر می رسد سیاست اخراج پرسنل با تجربه به بهانه کرونا و نبود پروژه که به خود زائیچه مدیریت شرکت بوده به خوبی در حال اجرا ست و نهاد های ناظر هم در جایی دیگر مشغول خدمت هستند.
انتشار یافته: ۱۴۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹۵
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
7
73
جانا سخن از زبان ما میگویی
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
72
12
با سلام
من به عنوان کسی که در مهاب قدس کار کردم و آشنا هستم به نظرم این متن یکی از غیر منصفانه ترین متنهایی بود که دیدم.
مدیر عامل مهاب قدس علیرغم کاهش بودجه عمرانی و سد سازی مملکت توانسته، با حرکت به موقع به سمت بازارهای خارج از کشور ثبات شرکت را حفظ کنه و تا امروز نه تنها حقوق پرسنل رو کامل پرداخت کنه بلکه بتونه زیرساخت رو در شرکت به شکلی ایجاد کنه رقیب بزرگترین شرکتهای مشاور بین المللی مثل تراکتبل آلمان، نورکنسالت و افری سویس باشه.
اگر مسلمان نیستید لااقل آزاده باشید
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
7
71
متأسفم که مجبورم نظرم را بدون ذکر نام بنویسم. من یکی از کارمندان شرکت مهاب قدس هستم و این مقاله درباره حال و روز مهاب قدس به تمامی درست بوده و مدیریت شرکت به طمع تصاحب بخشی از سهام شرکت درصدد ازبین بردن این شرکت است. این موضوع فشار روحی و روانی برای عده زیادی از کارشناسان شرکت آورده که به خصوص در 3 سال اخیر منجر به خروج بعضی از بهترین و توانمندترین همکارانم از شرکت شده است. از همه کسانی که این مقاله را می خوانند خواهشمندم در بازنشر این خبر همکاری کنند تا شاید بتوان مانع از دزدی بزرگی از سرمایه های کشورمان بشود.
پاسخ ها
رسول
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
خودتون میگید از 3 سال قبل
تو این هشت سال کدام کارخانه و یا شرکت خروجی نداشته است؟؟
نیما
|
Germany
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
7
66
مطالب تلخ ولی واقعی و درستی را از این شرکت که خودم از پرسنل آن هستم، منعکس کرده اید. ای کاش مسولین رسیدگی کنند
علی احمدی
|
United States
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
6
64
با سلام در ابتدا بایستی از شجاعت رسانه اعتدال تشکر کنم. ضمن تایید مطالب فوق بایستی اشاره کنم که شرکت مهاب قدس یکی از افتخارات ملی کشور است و چکیده تجربیات و دانش مهندسی آب کشور است بسیار جای تاسف دارد که هر ارگانی و هر سهامداری این چنین تیشه بر ریشه این درخت تنومند و بالنده بزند. از مسئولین کشور استدعا دارم که از نابودی این شرکت و از هم پاشیدن خانواده آن جلوگیری نمایند. کشور ما هنوز به چنین شرکت هایی احتیاج دارد یادمان نرود همین دو سال گذشته سیلاب های شدید خسارتهایی به کشور زئند که به راحتی توسط همین کارشناسان مهاب قدس قابل پیش گیری و علاج بودند.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
6
68
اعتدال با این خبر که حقیقتی را منعکس کردی باید آماده آزار و اذیت ار طرف مدیریت شرکت باشی.
تولیت محترم آستان قدس چرا مهاب قدس به این سرنوشت تلخ دچار شده است؟ آیا خبر دارید و اقدامی نمیکنید یا اخبار واقعی این شرکت را به گونه ای دیگر برایتان منتقل میکنند؟
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
5
47
شرکت مهندسین مشاور مهاب قدس یه زمانی اینقدر یکه تازی میکرد و توی هر مناقصه ای با استفاده از رانت قرارداد پشت قرارداد با قیمت عالی امضا میکرد و بعلت گستردگی فعالیت ها و رجوع مهندسین کشور جهت استخدام در این شرکت باعث شده بود که اعلام کنند برای مدرک فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اعتباری قائل نیستند و هرگز مدرک دانشگاه آزادی را قبول ندارد !
اکنون بواسطه دانش مدیریت نخبه شان در سراشیبی ورشکستگی و تعطیلی قرار گرفته است و هیچ کارفرمایی در کشور حاضر نیست با این شرکت کار کند !
و تمامی مهندسین متخصص اش را از دست داده چون توان پرداخت حقوق مهندسی را ندارد !
کسانی هم که در شرکت موندند به دلیل شرایط بد اقتصادی کشور و خیل عظیم بیکاری فعلا در شرکت مامده اند تا اگر شرایط و اشتغال در جای دیگری مهیا شد ان موقع استعفاء بدهند و شرکت و اسم و رسم و آوازه توی خالی (فعلی) این دهل بزرگ را به مدیریتش بسپارند تا محکمتر بر کوس رسوایی و چوب حراج بر ویرانه های باقیمانده بزند و حداقل کفن این شرکت را بفروشد و نقد بگیرد و برود
کجا برود ؟ نمیدانم
شاید آمریکا یا کانادا
سرنوشت تمامی شرکت های مهندسی که به گرفتار مافیا می افتند همین است. جماعت جدید دیگر حوصله کار کردن ندارند و پول نقد و دلار نقد میخوان که سریعتر بزنن بیرون !!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
69
10
هيچ اعتدالي در اين متن اعتدال وجود ندارد. منصف باشيد- اگر خبر نداري بپرس بعد منتشر كن- ولي از اهل فن بپرس نه از هر كسي-
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
54
6
سلام. شرکت مهاب قدس علیرغم قرار گرفتن در لیست تحریم‌های شدید آمریکا و شرایط کرونا توانسته مسیر خود را ادامه بده و مشکلات موجود ربطی به سهامداران یا مجموعه مدیران و مدیریت ارشد و پرسنل فعال که دارن سخت تلاش میکنند ندارد. همونطور که کرونا به تنهایی کشورهای دارنده بزرگترین اقتصاد و شرکت‌های بزرگ دنیا را تحت‌الشعاع قرار داره، ایران و مهاب قدس رو هم که علاوه بر کرونا درگیر تحریم هم هستند، تحت‌الشعاع قرار داده است. بسیاری از مطالب این مقاله مغرضانه و مصداق نان خوردن و نمکدان شکستن توسط عده‌ای می‌باشد.این مقاله‌ای در حد پروپاگاندا است که تماما منفی بوده و برای نقض آن کافی است بدانیم مهاب قدس از معدود شرکت‌هایی است که با وجود شرایط سخت کنونی به موقع و بدون هیچ معوقه‌ای تا به امروز حقوق و مزایای پرسنل خود را پرداخت کرده و دارای بیمه تکمیلی بسیار خوبی می‌باشد..
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
4
51
از سايت اعتدال براى انعكاس و نشر اين خبر تشكر مينمايم
اين متن همه مشكلات را نگفته ولى براى ورود دستگاه هاى نظارتى كافى است, به عنوان فردى كه دو ماه پيش از اين شركت جدا شدم استدعا دارم رسيدگى نماييد
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
2
53
سلام
همسر دوستم در این شرکت کار میکرد. به خاطر تعطیل شدن کارگاهی که کار میکرد چند ماهه بیکار شده
وقتی ّحالشونو میپرسیم فقط مدیر اونجا رو نفرین میکنه
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
3
49
ظلم پذیری و سکوت نتیجه ای جزء خواری و ذلت و فنا ندارد. ای مردان و زنان آزاده در افشای حقایق بپا خیزید. سرنوشت خود را خود بدست گیرید و در برابر ظلم سر فرود نیاورید. وعده های خدا حق است. از هیچ احدی واهمه نداشته باشید.خدا با شماست.
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
2
50
مطالب تلخ ولی واقعی و درستی را از این شرکت که خودم از پرسنل آن هستم، منعکس کرده اید. ای کاش مسولین رسیدگی کنند
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
54
6
اولا کسی که در این شرکت حضور دارد بخوبی می فهمد در این بحران اقتصادی جهانی شرکت به این بزرگی را سرپا نگه داشتن هنر است دوما دلیل نارضایتی کارفرمایان کوتاه نیامدن در مورد مسائل فنی است که علم فدای مصلحت نمیشود سوما اگر سطح حقوقها کم شده بدلیل رکود در پروژه هاست .
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
4
47
مطالب تلخ ولی واقعی و درستی را از این شرکت که خودم از پرسنل آن هستم، منعکس کرده اید. ای کاش مسولین رسیدگی کنند
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
54
6
خبر سراسر اشتباه است. لطفا در منابع و مراجع خیر مجدد تحقیق شود. اطمینان دارم مدارک بسیاری برای اثبات کذب آن بدست خواهید آورد.
نادری
|
Russian Federation
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
54
7
بنده به عنوان کارمند شرکت اگر نام شرکت و مالکین سهام رو قید نمی‌کردید متوجه نمیشدم خبر راجع به شرکت مهندسی مشاور مهاب قدسِ،،، تو بدترین شرایط اقتصادی و کاهش چشمگیر بودجه عمرانی تمامی پرداختی ها به پرسنل به موقع و کامل انجام میشه، آمار تعدیل نیرو در قیاس با سایر شرکت ها بسیار پایینه،،، و صد البته برای مقایسه منصفانه با ادوار قبلی مدیریت باید تمام جوانب از جمله وضعیت تحریم و بودجه عمرانی هر دوره سنجیده بشه. لطفا با انتخاب منبع معتبر و موثق، اعتبار خبرگزاری عدالت رو بین مردم حفظ کنید
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
4
48
ممنون از اعتدال که این متن رو منتشر کرد. مرگ بر هر کسی که کمر به نابودی ایران بسته و همین چند تا متخصص و دلسوز این کشور رو هم مجبور به مهاجرت میکنه.
مهندس برق و نيروگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
52
7
در اين متن كه در دشمني و سياه نمايي نويسندگان آن شكي نيست همسو با بعضي افراد منفعت طلب در رسانه هاي مغرض حمله ناجوانمردانه به افتخار بزرگ مديريت مهاب قدس را آغاز كرده اند. رپرتاژ سراسر كذبي كه بايد به حق نام دروغ سال به آن داد از جمله خبرهايي است كه در ظاهر خبری ساده است، اما در پشت ماجرا شيطنت رسانه اي نهفته است. فعالیت مستمر و موفقيت آميز 12 سال گذشته مهاب قدس در عرصه مهندسی و احداث زیرساختهای تأمین آب و برق کشور با دارا بودن بیش از 3000 مهندس و نیروی متخصص، امروزه نه تنها یکی از شرکت های مطرح صنعت سدسازی و مشاوره و اجرا در بخش پروژه های آبی و برق کشور است، بلکه یکی از صادرکنندگان برتر خدمات فنی و مهندسی به سایر کشورهاست.
به عبارتي آنچه اهمیت دارد ایفای نقش موثر مدير عامل و مهندسان در احداث زیرساختهای صنعت آب کشور و همچنین صادرات خدمات فنی و مهندسی به اسم ایران اسلامی است که با تکیه بر نیروهای متخصص شرکت مهاب قدس و تعامل مستمر و تنگاتنگ با تمامی سازمانها و ارگانهای دولتی و غیردولتی محقق شده است.
پاسخ ها
صادق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
تنها گوشه كوچكي از فرمايش شما را اصلاح كنم:
1778 پرسنل كه حدود 1000 نفر مدرك بالاي ليسانس دارند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
4
51
تحلیل فوق کاملا درست است.من به عنوان یکی از پرسنل شرکت که حدود بیست و پنج سال با مهاب قدس همکاری داشته ام و اجباراً منفک شده ام مطالب فوق را تایید می نمایم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
51
8
بنده كه از قديم در اين شركت بين المللي مشغول بوده ام و از نزديك اين شركت را مي شناسم بر خلاف گفته هاي واهي برخي از افراد كوته نظربا توجه به تحريم ها و كمبود نقدينگي براي پروژه هاي عمراني ، در تامين حقوق پرسنل تا اين لحظه با هيچ مشكلي روبرو نبوده و اميدوارم اين سرمايه ملي همچون گذشته پا برجا و موفق باشد انشالله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
6
55
با تشکر از روزنامه اعتدال ، بالاخره یکی پیدا شد حرف حق رو بزنه ، چون مدیرعامل خیلی ها رو خریده ؟!!! تمامی مطالب درسته ، چرا یک نفر الان حدود 16 سال مدیر عامل هست ؟!! مدیر عاملی که تو شبکه یک برنامه پایش فقط دروغ تحویل داده ؟!! همه پرسنل با سابقه بالای 15 تا بیست سال که تمام عمرشون تو سد های بزرگ کشور بود را از سال 97 به این طرف از شرکت اخراج کردند. از سال گذشته تا کنون تعداد زیادی از همکاران در طرح گرمسیری و حتی دفتر مرکزی اخراج شدند و حدود 10 ماه طول کشید تا بیمه بیکاری آنها برقرار شود و طرح سد کوهرنگ هم کلا مهاب قدس رو خلع ید کردند و تمامی نفرات اخراج شدند و همینطور پروژه های دیگر ... مهاب قدس تامین اجتماعی شعبه شمیران را کلا در چنته دارد برای پایمال کردن حق پرسنل در هنگام بیمه بیکاری و بازنشستگی ، ببینید اطرافیان مدیرعامل چه کسانی هستند؟!!! هیئت مدیره شرکت چه کاره است؟!!! چرا به خواب رفته. خودش سوال بزرگی است ؟!!! مدیر عامل با واریز رقم های بالا دهن خیلی ها رو بسته . این مدیرعامل این روزها به پرسنلی که سالها عمرشون و جونیشون رو صرف سد سازی در کشور کردند ، خیانت می کند. بحث اختلاس در پرونده های بیمه که همه در جریان هستند ؟!! اونایی که از این مدیریت دفاع می کنند ، یک جای کارشون می لنگه ، دفاع از مدیریت فعلی یعنی خیانت و ظلم در حق هم نوع .
اشکان
|
Denmark
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
4
50
با سلام ، من نیز یکی از کارکنان سابق شرکت مهاب قدس هستم که بعلت بی تدبیری شرکت بعد از 25 سال کار در پروژه های مختلف سد سازی هم اکنون به خیل بیکاران افزوده شده ام ،کاملا بدیهی است که بزرگترین سرمایه یک شرکت مهندسی مشاور، نیروی انسانی متخصص و باتجربه می باشد که علاوه بر پیشبرد اهداف شرکت قادر به انتقال تجربیات به پرسنل تازه کار و جلوگیری از دوباره کاریها و آزمودن سعی و خطا و کاهش هزینه ها می گردد .
اما متاسفانه مدیریت شرکت در سالهای اخیر بستری را فراهم نموده که افراد متخصص ، شرکت را ترک کرده و با تاسیس شرکتهای مهنسی مشاور جدید ، در بازار کار گوی سبقت را از مهاب قدس بربایند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
6
49
عاجزانه تقاضا داریم از قوه قضائیه به خصوص جناب آقای رئیسی که ایشون مدتی تولیت آستان قدس رضوی بودند و نهادهای نظارتی ، سازمان بازرسی کل کشور و حتی وزارت اطلاعات ورود کنند به شرکت مهاب قدس و ببینید که چه کارها که نمی کنند مجموعه مدیریتی این شرکت مهندسی که سرمایه ارزشمند فنی و مهندسی در حال نابودی هست ؟!!!
پرسنل َشاغل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
5
52
باسلام ضمن تشکر از نویسنده خبر - نه تنها مطالب بالا کاملا درست بوده بلکه اوضاع بسیار دردناکتر آز آنچه ذکر شده می باشد. مدیریت عامل شرکت حین دریافت حقوق چند صد میلیونی - حقوق مهندسین باسابقه بیش از ۲۰ سال در امر سد سازی را ضایع نموده تا موجب نارضایتی پرسنل و جدا شدن از شرکت شوند و همچنین بااخراج مستقیم مهندسان شرکت را کوچک و درنهایت زیان ده جلوه دهد تا بتواند کل سهام شرکت را بالا کشیده
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
6
53
من هم از ترس مافیای درون مهاب قدس با اسم مستعار نظرم را مینویسم زیرا هنوز در این شرکت مشغول بکار هستم:
والله، بالله و تالله نه تنها همه این خبر واقعیت است بلکه یک دهم اتفاقات هم نیست ، آستان قدس رضوی با حمایت از مدیرعامل شرکت تیشه به ریشه محبوبیت خود در سطح جامعه و پرسنل شرکت و خانواده های آنان میزند. مافیای موجود در مهاب قدس چنان تنومند شده است که مطمئن شده اند هیچ کس کاری به آنها ندارد و همه را قابل خریداری میدانند ، سخن در این باره فراوان است و ...
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
3
48
اقا این خصولتی سازی شده مایه بدبختی مردم از یک طرف تحریم ها کمر مردم را شکسته از یک طرف.اموال ملی بیت المال توسط مدیران خصولتی به تارج رفته حتما فرمایشات اقای طیب نژاد وزیر سابق اقتصاد رو در مورد خصولتی ها بشنوید حق مطلب رو ادا کردند واقعا
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
3
47
مطلب بسیار تلخ است . من نمیدانم با چه درایتی با شرکت های قدر این مملکت چنین رفتار میشود ، سرانجام کار این نوع مدیریت های هوشمند میشود هپکو ....
من نمیدانم کی میخواهیم درس بگیریم از گذشته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
8
48
اینجانب از بیکار شدگان ناشی ازسیاست های غلط مدیریت فعلی مهاب هستم چراکه دو قرارداد مرحله اجرا بصورت تک گزینه ای توسط آب منطقه ای ایلام به مهال قدس واگذار شد نه تنها از پذیرش قراردادهایمذکور انصراف داده شد بلکه توسط شخص مدیر عامل مهاب در روند مطالعات تعیین کیفیت آب سد میه سگ اندازی هایی صورت گرفت و طرحی که حدود ۶۰ درصد عملیت اجرایی آن انجام شده را به حاشیه سوالهای غیر فنی و ساختگی برده و عرصه را برای اتمام این پروژه برای آب ایلام تنگ کرده و مردم مرزدار و محروم دهلران را از نعمت آب این رکدخانه میه محروم می کند واقعا وقت سوت زدن و ورود قوه قضائیه هست تا جلوی حیف و میل اموال عمومی و ببت المال گرفته شود قراردادهای اجباری که با پرسنل منعقد میکنند نیز مزید بر علت بوده و عملی برای دور زدن قوانین کار بوده تا نتوانند در مراجع و هیئت های تشخیص و حل اختلاف به حقوق خودشون برسند
سيروس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
51
9
من از شركت مهندسي مشاور مهاب قدس حقو ق مي گيرم وتا كنون حتي يك روز حقوق عقب افتاده ندارم شركتي كه ظرف سي سال فعاليت خود جايگزين شركت هاي مطرح بين المللي با 250سال فعاليت كرديده و بعنوان رقيب مطرح آنها در مناقصه هاي جهاني حضور دارد و در اين شرايط بسيار نا مطلوب اقتصادي ناشي از جنگ اقتصادي آمريكاي زورگو بي انصاف و .....و با وجود مطالبات سنگين از كارفرماهاي دولتي با مديريت صحيح ودلسوزانه مدير عامل توانسته تاكنون وبخصوص سال هاي اخيرقبل از پايان هر ماه كليه حقوق ومزاياي قانوني و حتي بيشتر از آآن را پرداخت نمايد چگونه با شركت هفت تپه قابل مقايسه است ؟ ! فكر مي كنم ناشر از واقيتها بي خبر است ويا مغرض . در هر صورت بخش عمده متن نوشته شده جزء اكاذيب و خالي از واقعيت است وهر آن كس كه اينگونه مقايسه كند دلسوز شركت مهاب قدس نبوده و با آن دشمن است وقصد تخريب و اضمحلال آن دارد
امیر رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
50
8
به قول دوستان هیچ اعتدالی در متن وجود ندارد و موضوعات مختلف تحریف شده است و باید پرسید چرا شرکتی که حقوق ،مزایا ،سنوات سالیانه کارکنانش را به موقع پرداخت نموده است را با وضعیت و سر نوشت هفت تپه مقایسه کرده اید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
47
8
اینکه مهاب قدس را با هفت تپه مقایسه کرده اند کاملا مغرضانه و با نیت از بین بردن مهاب نوشته شده است. نویسنده احتمالا از اینکه مهاب به سرنوشت مشانیر، قدس نیرو و .... و سایر شرکت های از هم پاشیده تبدیل نشده و پرسنل مهاب حقوق و حتی مزایای خود را بدون دیرکرد دریافت میکنند، ناراحت و مغموم است و برای همین دست به شایعه پراکنی و نوشتن این متن زده است.
خواهرم، برادرم این قدر بخیل نباش. یا موضوع هفت تپه را درست نمی دانی چیست یا از حسادت این متن را نوشته ای.
از شایعه پراکنی دوری کنید.
آرتین
|
Russian Federation
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
52
7
من نمیدونم یه مدیرعامل دیگه باید برای پرسنل چکار بکنه که پرسنل قدرشناس زحماتش باشن. توی این وضعیت که همه مشکل دارن حقوق بموقع و قبل از پایان ماه ، سود و سنوات سر وقت ، پاداش و سامان نداده؟؟؟ آقا این حرفا از کجا در میان وجداناً؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
7
49
تمامی مطالب درج شده حرف دل ماست فقط نیمی از پرسنل را به دلیل عدم صلاحیت مدیریتی اخراج نکردند بلکه دو سوم بهترین نیروها و باسابقه ترین ها را اخراج نمودند و بقول آن عده قلیلی که .... مدیرعامل هستند بدانند که دیگر شعار "مهاب یک برند است" ارزشی ندارد .
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
48
9
با سلام به همه دوستان و عزيزان گرامي كه دلسوزانه پيگير شركت معظم مهاب قدس هستيد.
بنده فقط يك سئوال دارم از خدمت عزيزان و شخصي كه متن فوق رو در اين سايت و خبرگزاري درج فرمودند.
برادر يا خواهر گرامي كه ميفرمائيد دلسوز هستين و از روي دلسوزي براي مهاب قدس اين متن رو نوشتين و عده ايي هم در نظرها موافق اين صحبتها هستند و تائيد كردند. جنگ كه نميخوايم بكنيم دوستان تشريف بيارن ببينن با اين شرايط اقتصادي كشور كه همه جانبه تحريم هستيم اصلا كاري وجود داره كه مهاب قدس سراغش نرفته باشه؟؟؟
از مدير عامل سئوال گنند شما چطور تو اين شرايط حقوق و همه مزاياي قانوني پرسنل رو پرداخت ميكنين ؟ كه در خيلي از شركتها كليه پرداختها عقب افتاده و شركتها مقروض هستند
شركت مهاب قدس افتخار ميكنه كه يك ريال به هيچ بانك موسسه يا فردي بدهكار نيست
خواهش ميكنم يك طرفه به قاضي نريد دوستان . شرايط مهاب قدس مثل گذشته نيست كه در كشور فعاليت هاي عمراني به وفور وجود داشته باشه و شركتهاي مهندسي مشاور اندك و قليل
الان سر هر كوچه ايي يه شركت مهندسي مشاور ثبت شده .
آيا مهاب قدس با اين اعتبار و نام ميتواند در همه پروژه ها با قيمت هاي ناچيز شركت كنه و حيثيت مهندسي خود را به خاطر منافع مادي زير سئوال ببرد.
برادران و خواهران نخبه و ارزشمندي در اين شركت فعاليت كردند و تربيت شدند و در اقصي نقاط جهان مشغول كسب درامد و ارائه خدمات مهندسي با تجربه مهاب قدس هستند.
لطفا بيشتر تفكر كنيد
صادقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
7
48
سلام و سپاس از گزارش شما. از قوه قضاییه و ناظران وزارت نیرو و دیوان محاسبات کشور و همه کسانی که وظیفه نظارت بر ثروت عمومی کشور را دارند تقاضای تحقیق در مورد این شرکت بزرگ و معتبر را را داریم. سوئ استفاده های بزرگی که مقدمه آن کوتاهی در انجام تعهدات و قراردادهاست (در حالی که پرسنل توانمند شرکت به خوبی توان اجرای انها را دارند ) در حال انجام است. ظاهرا با سوئ مدیریت قصد کم ارزش شدن سهام این شرکت را دارند. بعد از خدا امیدمان به نهادهای ناظر است که این شرکت موفق را از لطمه بیشتر نجات دهند.
کارمند مهاب قدس
|
United States
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
7
45
بسیار درست هست مطالب بالا شاید هم مقداری کم نوشته شده کاش به گوش مشکلات برسد
ناشناس
|
-
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
5
45
بنده هم متاسفم که بدون ذکر نام نظر میدهم.به عنوان کارمند مهاب قدس می گویم که موارد مطرح شده تا حد زیادی درست است. سیاست های پشت پرده برای تصاحب سهام و سو استفاده از شرایط جاری کشور و بیماری کرونا دست آویز اجرای این سیاست ها است. متاسفم برای وزارت نیرو و ریاست جمهور که در برابر زیاده خواهی و تخریب شرکت مهندسی مشاور مادر، دست روی دست گذاشته و چه بسا همراه اجرای این سیاست مخرب شده اند.
عضوي از مهاب
|
Switzerland
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
51
8
من به عنوان عضوي از خانواده مهاب ١٥ سال هست كه در اين شركت مشغول هستم و اين انصاف نيست كه بي هيچ مستنداتي اينطور همه شكوفايي و زحمات همكاران و درخشيدن مهاب در بازارهاي بين المللي و جوايز اخذ شده در اين سالها رو نميبينيد؟؟؟دريافت حقوق به موقع و كامل ترين بيمه درماني خود و خانواده هايتان را نميبينيد؟؟؟ من خودم در گروه c هستم و از اينكه كار دارم ولي نميتونم حضور پيدا كنم ناراحت بودم ولي آيا جز اين هست كه جان خودمان و خانواده مان در خطره و ابلاغيه ستاد مبارزه با كرونا هست؟؟؟
همكار قديمي نمك خوردن و نمكدان شكستن اين روزها رسم شده ولي انصاف هم خوب چيزي هست.....
پاسخ ها
همکار شما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
همکار عزیز گروه C، همانطور که فرمودید نمک خوردن و نمک دان شکستن خیلی زشت هست ولی چشم بر حقایق بستن هم همونقدر ناپسند هست. نمکدان شکست رو به مدیر عامل بفرمائید که در صدد شکستن مهاب هستند
نا شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
4
48
من هم یکی از پرسنل شرکت مهاب قدس هستم و از ذکر نام معذور
رنج حقوقی یک کارشناس با سابقه بیش از بیست سال و سابقه هایی درخشان در طراحی از یک کارگر ساده کمتر است
دوست یا شاید بهتر بگویم دشمنی که در ابتدای کلام دم از انصاف میزند چطور توجیح میکند که حقوق یک کارشناس ارشد بیست و خورده ای سال سابقه که تمام عمر کاری خود را در این شرکت خدمت کرده کمتر از حتی نصف خط فقر ۱۰ میلیونی در تهران باشد. کمتر از نصف سقف بیمه بازنشستگی باشد. کمتر از راننده های اسنپ و کارگران ساختمانی و حتی یک پیک ساده باشد
نه این نه تنها انصاف نیست بلکه عین بی عدالتی است
مهابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
15
بنده چند سالی است در مهاب قدس مشغول کار هستم از دو منظر متفاوت به این موضوع نگاه میکنم نخست آنکه در طول خدمتم تمامی حق و حقوق خودم مطابق آنچه که منطبق بر قوانین کار باشد رو سر موقع دریافت کردم ولی به عنوان یک وطن پرست از تضییع حقوق بیت المال و اموال عمومی متنفرم بنده از سیاستهای کلان داخلی شرکت بی اطلاع هستم ولی موافق برخورد با فساد در هر اندازه ای هستم امیدوارم که مطالب بالا صحت نداشته باشند ولی اگر وجود دارند و این اتفاقها تایید می گردد لازم است مراجع ذیصلاح ورود کنند و جلوی فساد رو بگیرند
کارمند مهاب قدس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
24
چند مورد را هم بنده در اینخصوص عرض میکنم:
اول اینکه شرکت مهاب قدس مالک سهام شرکتهای بسیار بزرگ و معتبری امثال مپنا بزرگترین شرکت نیروگاهی ایران و صبا یعنی صنعت برق و آب ایران است که سود ماهیانه و سالانه آنها پرای پرداخت کل مخارج مهاب قدس کافی است و پرداخت حقوق و مزایا و ... با وجود همچنین منابع مالی عظیم هنر خاصی نمیخواهد.
دوما مدیریت شرکت مدرک رسمی این کشور یعنی دانشگاه¬های پیام نور و آزاد و ... را به رسمیّت نمیشناسد در صورتیکه در بین مدیران بسیار نزدیک به ایشان افراد با مدارک دیپلم و سیکل هم دیده میشود و از مدیران عالی شرکت بوده و حقوق و مزایای چند ده میلیونی دریافت می نمایند.
سوما مدیرعامل کنونی شرکت نزدیک به ۱۴ سال است که در مسند ریاست این شرکت هستند‌ در صورتیکه رییس جمهور کشور که پس از رهبریت نظام دومین شخص کشور هستند هر چهار سال یا ۸ سال یکبار جای خود را به دیگر میدهند یعنی در این کشور و در جامعه مهندسی یک نفر برای جانشینی ایشان پیدا نمیشود؟ لازم به گفتن است که دوره مدیریت در این شرکت از ابتدا دو و در نهایت چهارساله بوده است.
و ...
عضوی از خانواده مهاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
7
45
باسلام.من عضوی از خانواده مهاب هستم که ۲۲ سال از عمرم در پروژه های شرکت مشغول بکار بودم. مهاب را با تمام وجودم دوست دارم. شرکت ما تا سال ۹۲ خوب بود تا اینکه سهام شرکت واگذار شد .از آن زمان مدیریت ارشد شرکت شروع به ازار و اذیت پرسنل کرد تا کم کم پرسنل از شرکت بروند.
من چند تا از پروژه هایی که بدلیل واهی مدیریت از گرفتن انها سریاز زده را خدمتتون عرض میکنم ببینید واقعا چه خیانتهایی را به پرسنل و مهاب صورت گرفته و بقول دوستان دنبال ورشکستی و بالا کشیدن سهام آن هستند.
۱-پروژه علاج بخشی سد گدار که بدلیل و بی جهت نگرفتیم در حال که کارفرما تمایل زیادی داشت کارشناسان مهاب انجام بدهد و این باعث شد یکی از مهندس بی نظیر شرکت مهندس د ص برای انجام کار فوق و بدلی ازار اذیت مدیریت شرکت به شرکت رقیب کوچ کرد
۲-پروژه رفتارنگاری سد مارون در خوزستان را بدلیل اینکه نگیرن به پرسنل گفتن سرعت اینترنت کم بود نتونسیم اسناد مناقصه را در سامانه بارگذاری کنیم.واقعا دروغ حدی دارد
۳-پروژه رفتارنگاری سدهای بتنی خوزستان که مدیریت گفته بدرد نمی خوره
و دهها پروژه دیگر که دوستان در بخشهای بازاریابی می توانند نام ببرند که به عمد از طرف مدیریت ناکارآمد جذب شرکت نشده است.
اطلاعات زیادی از فساد آقایان در مهاب وجود دارد که بوقتش به آگاهی دوستان خواهد رسید.
انشالله با مساعدت دوستان و اطلاع رسانی خبر گزاری همچون اعتدال بتوانیم این آقایان ریوا کرده و از تبدیل شدن مهاب عزیزمان به هفت تپه و هپکو و ماشین سازی تبریز جلوگیری کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
7
44
به عنوان یکی از پرسنل مهاب قدس که سالها در پست یک افسر ولی با حقوق یک سرباز با داشتن مدرک لیسانس دانشگاه غیر دولتی، در این شرکت خدمت کردم. کاملا با نویسنده این مقاله موافق هستم. خداوند برای این مقاله
صادقانه اجرتان دهد.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
26
بعضى از همكاران حامى مديرعامل در كامنت خود صرفا از يك كليد واژه استفاده ميكنند آن هم پرداخت شدن بموقع حقوق ماهيانه است.
از اين بابت ما هم از مسئولين متشكريم.
حال از شما ميپرسم كه در مقابل سوالات زيادى كه اذهان اكثريت همكاران را اشغال كرده و مديران مورد حمايت شما قصور كردند چه پاسخى داريد؟ در برابر حقوق پايمال شده همكارانى كه تعديل شدند چه جوابى داريد؟ كجاييد تا نظرات, عكس العمل و واكنش كارفرماها را نسبت به اين شخص ببينيد؟ پس شما بياييد و منصف باشيد و حق را كتمان نكنيد
درود بر سايت اعتدال و هر انسانى كه در نشر اين خبر كوشا باشد
زهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
25
3
با سلام
در شرايط كنوني كشور كه با بحران هاي مختلفي روبه روست و شرايط تحريم ها و بودجه بسيار محدود عمراني در كشور وهمچنين محدوديت كرونا بياييد كمي انصاف داشته باشيم كدام شركت علاوه بر پرداخت به موقع حقوق توانسته پاداش بدهد آيا ما در اين كشور زندگي نميكنيم؟
عده اي كه همه دارایی زندگيشون رو مديون مهاب قدس هستند و به برکت نام مهاب قدس موقعیت اجتماعی و اعتبار کسب کرده اند، قدرناشناسي ميكنند و اينگونه مغرضانه مهاب قدس را آماج حملات خود قرار ميدهند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
شرايط براى همه يكسان بوده
چرا به شركتهاى موفق اشاره نميكنيد
آيا مهاب نميتونست با برنامه ريزى درست بهتر عمل كنه
شعار حقوق ٦٠٠٠ دلار يادتون نره
عضوي از خانواده مهاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
2
28
با سلام
اميدوارم مسئولين امر ضمن بررسي و پيگيري موضوع، صحت موضوعات مطرح شده در مقاله را در دستور كار قرار دهند تا در صورت اثبات موضوع، عوامل دخيل در نابود كردن سرمايه ملي (شركت مهندسي مشاور مهاب قدس) نظام جمهوري اسلامي كه ثمره حدود 40 سال سرمايه گذاري نظام در تنومند كردن اين درخت فني و عمراني در راستاي اعتلا و خودكفايي فني كشور بوده است، تحت پيگرد قانوني قرار دهند كه اين مطلب (از بين بردن سرمايه ملي) مصداق بحث نفوذ فرمايشات گران قدر رهبر عظيم الشان است كه عده اي در راستاي اهداف شخصي سرمايه ملي را نابود مي كنند.
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
3
1
متاسفم براتون
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
27
سلام و درود بر سايت اعتدال
اى كسانى كه از مدير عامل دفاع ميكنيد شما هم مثل ما كه پارسال در مقابل تعديل عده كثيرى از همكاران سكوت كرديم و اعتراض نكرديم و بعد دچار شديم، در آينده نزديك به اشتباه خود پى ميبريد و آنروز دير خواهد بود
پرسنل مهاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
27
با سلام بنده با ۲۰ سال سابقه در شرکت مهاب دست هرکسی که این مطلب رو نوشته میبوسم و از خدا برایش پاداش می طلبم که جز واقعیت چیزی نیست و شاید هم مقداری کم نوشته باشد . کسانی هم که از مدیریت حمایت میکنند هم دستان و پاچه خواران مدیران هستند . به امید خدا به جزای کارهاشون خواهند رسید آمین
غلامرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
27
1
من بعنوان یکی از پرسنل مهاب به نظرم پشت این متن غرض ورزی های زیادی است و بهتر بود که روزنامه اعتدال این را چاپ نمیکرد در این شرایط که همه شرکت‌ها با مشکل در پرداخت حقوق مواجه هستند اگر چه حقوق ها با تورم رشد نکرده اما یک روز هم پرداختها عقب نیافتاده است و نظرات نویسنده غیر منصفانه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
همكار گرامى
با ادامه اين شرايط ديگه كارى نيست كه حقوقشو بگيرى
تا كى ميخواى خودتو بخواب بزنى
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
16
سلام و درود بر سايت اعتدال
اى كسانى كه از مدير عامل دفاع ميكنيد شما هم مثل ما كه پارسال در مقابل تعديل عده كثيرى از همكاران سكوت كرديم و اعتراض نكرديم و بعد دچار شديم، در آينده نزديك به اشتباه خود پى ميبريد و آنروز دير خواهد بود
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
1
0
متاسفم براتون
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
1
25
وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَيْرُ الْماکِرينَ
خدارا شاکر هستم که خبرگزاری اعتدال فضای ایجاد کرد تا خادمین و دلسوزان واقعی مهاب قدس بتوانند صدای خفه شده و بغض های در گلو خورده شده خود را هر چند بصورت درد دل ابراز کنند.
مسائل و تخلفات و سواستفاده های فراوانی هست که با پیگیری و تحقیق از پرسنل میتوان به عمق فاجعه رسید.
عزیزان و سروران گرامی لطفا در اشتراک گذاری این خبر برای تمام ارگان های نظارتی کوتاهی نکنید.
ناشناس
|
-
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
15
وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَيْرُ الْماکِرينَ
خدارا شاکر هستم که خبرگزاری اعتدال فضای ایجاد کرد تا خادمین و دلسوزان واقعی مهاب قدس بتوانند صدای خفه شده و بغض های در گلو خورده شده خود را هر چند بصورت درد دل ابراز کنند.
مسائل و تخلفات و سواستفاده های فراوانی هست که با پیگیری و تحقیق از پرسنل میتوان به عمق فاجعه رسید.
عزیزان و سروران گرامی لطفا در اشتراک گذاری این خبر برای تمام ارگان های نظارتی کوتاهی نکنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
1
26
من نیز از پرسنل شرکت مهاب قدس هستم و علیرغم گفته‌های برخی از اظهارنظرکنندگان در ذیل این خبر مبنی بر خوش حسابی شرکت، مدت بسیار طولانی است که علیرغم تأیید و پرداخت اضافه‌کاری‌ها توسط کارفرما این مبالغ به اکیپ ما پرداخت نشده و ما را دچار تنگنای مالی نموده است. گفته می‌شود ملاک و مبنای بخش اداری شرکت مستنداتی است که تا این مبالغ تحت آن عناوین از کارفرماهای دولتی اخذ نشود اضافه کاری قابل پرداخت نیست. تجسم بفرمائید پول صورتحسابها بطور کامل پرداخت شده ولی بخش اداری و مالی با بهانه‌جویی از پرداخت مبالغ به پرسنل خودداری می‌کند لذا عملاً حقوق‌ها کم‌رمق و بی‌جان است و فقط گفته می‌شود طلب گنج است.
مهدي جوادي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
27
3
با سلام و احترام به استحضار ميرساند كه به كوري چشم حسودان و آنهايي كه نمي توانند اعتلاي مهاب قدس را ببيند اين شركت قبل از اتمام ماه حقوق را پرداخت مي كند و همچنين كاريي يا بهر وري را قبل از موعد خود پرداخت مي نمايد همچنيني در ماه هاي اخير هر ماه پاداش عملكرد داده است.
تاكور شود هرآنكس نتواند ديد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
دست شما درد نكنه
ولى كارگاه تعطيل و ما تعديل شديم و الان بيمه بيكارى ناچيز ميگيريم و چون نزديك بازنشستگى بودم سابقم خراب شد,
كاش بجاى اون كار ميگرفتى
کارشناسی از مهاب قدس
|
United States
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
34
با سلام، من کارمند مهاب قدسم. برام جالبه که طرفدارهای جناب مدیرعامل و‌ اطرافیان ایشان، تنها به پرداخت به موقع حقوق و‌مزایا بسنده میکنند و‌نمیتوانند دلیل محکمی بر برائت ایشان و‌تیمش از عملکردهای اشتباه و غلط ایشان بکنند. اصولا این عده نون به نرخ روز خورهایی هستند که از بدنه کارشناسی مهاب قدس نیستند.همانهایی که هیچ آوردی برای شرکت ندارند و‌حقوق های نجومی میگیرند. همه پرسنل مهاب قدس میدانند که چه افرادی مد نظر هستند و از ایشان و ... دفاع میکنند. پرداخت حقوق به موقع، جزو بزرگترین افتخارات این گروه است. حقوقی که ۱۲ سال است برای کارشناسان افزایش چندانی نداشته و بسیار بسیار از نرخ تورم این سالها عقبتر است. این موضوع باعث شده تا کارشناسان‌مهاب قدس فقیر و فقیرتر بشوند. پرداخت به موقع حقوق های بسیار کم، پاداش های ناچیز که بیشتر شبیه صدفه است! اینها افتخار نیست. پرداخت به موقع حقوق به چه قیمتی؟ شمایی که از گروه مدیرعامل و مدیر هماهنگی مناطق! ( که حتی دیپلم هم ندارد) دفاع میکنی، از همین ها هستی والا اگر مثل ماها با شما برخورد میشد و وجدان داشتی از این گروه دفاع نمیکردی!!! مدیرعامل محترم! شرکت سالهاست که حق و‌حقوق پرسنل را ضایع کرده است. سالهاست به فکر فریب افکار و فرار از پاسخگویی است. از بس پرداختهایشان به مدیران بله قربان گو بالاست، که از دوران فیش گیت و حقوق های نجومی!!! دارند هزار جور حقه و‌ترفند سرهم‌میکنند تا جایی موضوع لو نرود که ..... در حال انجام است! کاش قوه قضاییه در این‌موضوعات ورود کند. چه دلیلی دارد اختلاف حقوق پرسنل و‌ مدیران چندین برابر باشد؟؟ چرا مبالغی که از کارفرماها گرفته میشود به پرسنل متناسب با آن پرداخت نمی شود؟ چرا اضافه کارها ی پرسنل در هر مرحله دچار قانون های جدید و خلق الساعه مدیرعامل میشود و شرایط را سخت تر میکند؟ چرا تعداد شکایت های پرسنل از مهاب قدس هر روز بیشتر میشود؟ چرا با توجه به افزایش ضریب پرسنل تهران از یک به یک و سه دهم، حقوق پرسنل به نسبت اضافه نمی شود؟ چرا این همه تخلف در حق پرسنل میشود و هیچ کس دم بر نمیاورد؟ فقط میگویند حقوق به موقع پرداخت شده است. حقوقی که یک سوم حق واقعی پرسنل است به موقع پرداخت میشود یعنی اینکه دوسوم حقوقت رو سالهاست که نمیدهند. سالهاست مهاب قدس بدهکار کارشناسانش است. امیدوارم حق و عدالت به سراغ تیم‌مدیر عامل و اطرافیانش بیاید تا از ظلم و‌جور مضاعف در حق پرسنل کوشا و با حیا بیش ازین جلوگیری شود.
کجای دنیا در جلسات حساس و کارشناسی وفنی، یک‌نفر بیسواد را که عنوان‌مدیریت هم به یدک میکشد!!!در جلسه حاضر میشود و همه نظر مدیرعامل در جهت ارضای نظر ایشان است؟ شخصی که سوابقش بر هیچ مهابی پوشیده نیست!!! مدیر دفتر هماهنگی مناطق! به لطف رانت هایش و نمایش هایی مه اجرا میکند، شده است نفر دوم یک شرکت مهندسی!
انشالله مراجع ذی صلاح ورود کنند به پرونده مهاب قدس تا همه چیز مشخص گردد.
یک نفر از اعضاء مهاب قدس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
17
اعتدال، رسالت رسانه ای را در این خبر خوب انجام دادی. صمیمانه متشکریم. بخشی از ظلمهای مدیریت شرکت مهاب قدس به پرسنل و به این سرمایه ارزشمند کشور که میتواند برای نسل‌های آینده هم امکان اشتغال فراهم کند را منعکس کردی. مهاب قدس فقط برای گرفتن حقوق و مزایای مختصر ولی به موقع برای پرسنل محدود فعلی و رو به کاهش آن نیست تا در سایه این امر، نیات و اهداف شخصی، اشرافی‌گری عده ای بسیار اندک، و نیز کوچک کردن و بلعیدن این شرکت انجام شود. این شرکت باید تحت مدیریتی باشد که ضمن اعتلای روز افزون آن، سعی و تلاش جدی برای حفظ و تقویت آن برای نسلها و جوانان آینده باشد. دستگاههای امنیتی اطلاعاتی و مسولین قضائی به راحتی می‌توانند صحت و سقم این ادعاها را بررسی و اقدام کنند.
سهام داران شرکت و علی الخصوص آستان قدس در تصمیماتتان در رابطه با مهاب قدس تجدید نظر کنید. هر لحظه تعلل، خسارت و ضربه بیشتری به این سرمایه ملی وارد میکنید.
نیما
|
United States
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
19
جانا سخن از زبان ما میگویی، صحبت از مژمردن یک بدگ نیست، متاسفانه با سیاست های غلط و عامدانه، عملا مهاب را در آستانه ورشکستگی و انحلال قرار داده اند تا به سادگی به منافعشان دست یابند، با افتخار دم از پزداخت حقوق بموقع میزنند در حالی که همه میدانند با میراثی که مرحوم بابایی و کیافر و ... گذاشته اند عملا حتی مهاب بدون پروژه از کنار سهام هایش میتواند تا چندین سال حقوق پرسنل را در بهتربن سطح پرداخت کند، متاسفانه سیاست ها بگونه ای پیش میرود تا بخش اعظم نخبگان عمرانی کشور دلسرد شده و بیکار شوند، متاسفانه فساد بگونه ای پیش رفته که همه خبرگزاری ها ام تطمیع شده اند اما مطئنم که سحر نزدیک است و مدیرعامل بسمت دادگاه خواهد رفت
از خادمين مهاب قدس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
27
2
ما ميتوانيم امام خميني (ره)
مقام معظم رهبري(مدظله العالي)
در اهميت سد سازي :
در دنيا چه كسي به ما كمك كرد كه با بتوانيم در سد سازي به اين نقطه برسيم .امروز كشور ايران جزو كشورهاي پيشرو در امر سد سازيست سد هايي كه در بعضي از كشورهاي ديگر با خرج هاي خيلي زياد بعضي از كشور هاي غربي و امسال اينها مي آيند درست ميكنند اگر در اختيار جوانهاي ايراني باشد همان را شايد خيلي بهتر با قيمتهاي ارزانتر درمي آورند اين كاري است كه ما پيشرفت كرديم.لذا ما توانستيم.

آيا به ياد نداريد اگر سد گتوند نبود عيدي كه در خوزستان به لطف اين سد به عذا تبديل نشد .
آيا منصفانه است كه همچنين مطالب كذب علي الرغم اين توانائي ها :همواره در مناقصات بين المللي شركت مهاب قدس توانسته است در شرايط تحريم هاي ظالمانه بين المللي جزو پنج شركت توانمند جهان شود (short list) و يا معرفي شركتمان به عنوان شركت نمونه در صدور خدمات فني مهندسي طي پنج سال متوالي و ...
حال تعداد افراد انگشت شماري از خدا بي خبر و بي انصاف براي به حاشيه بردن اين موفقيتها اقدام به نشر .... نموده اند.
امیرعلی
|
United States
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
18
سلام خیلی بی انصاف هستید نمک نشناس شدین بابا خيلى مدير عامل مهاب عالی هستند حقوق می دهند فکرش رو بکنین حقوق ! فقط هم فکر سلامتی کارمندان هستند کمیته امداد نیست که به همه مساوی بدهند به یک فوق دیپلم که کارایی داره چند صد میلیون به مفت خورهای ارشد هم چند میلیون صدقه می دهند. پبشنهاد می کنم در جهت شفافیت بیشتر امسال مجمع شرکت رگ انلاین پخش کنند تا همه مردم ببینند واقعا مهاب بسیار شرکت شفاف و پاکی است.
امیرعلی
|
United Kingdom
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
2
32
مقایسه دریافتی های مدیر عامل، مدیر مالی، مدیر اداری، هماهنگ کننده مناطق، مدیران امورها با مابقی پرسنل گویای بحران اقتصادی حاکم بر کشور و یا چنبره بر قدرت و ثروت مهاب خواهد بود.
یاقوتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
26
با درود بر همکاران و دوستان قدیم
ضمن تشکر از اظهار نظرات متفاوت لازم است چند نکته رو به عرض برسانم
1_شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس شرکت فنی تخصصی و مشاور است پس توانایی آن براساس تعداد نخبگان و توانایی پرسنل است! در این راستا مدیران کلان در حفظ و نگهداری آنها باید با تمام توان تلاش و کوشش کند. آیا آقای ترکش دوز جهت نگهداری این افراد اقدامی نمود؟ من خودم گواه خلاف این امر هستم
2_شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس یک شرکت مشاور مادر وزارت نیرو بود. گواه این امر مدیران ارشد وزارت نیرو ست. اما چرا مهاب قدس به این نقطه رسیده است که حتی شرکت های آب و منطقه ای حاضر به همکاری این شرکت نیست؟ شاید خیلی از خواننده بگوید حق الزحمه این شرکت زیاد است!
مدیریت صحیح در این راه گام بر می‌دارد و مدیریت ریسک تعریف می‌کند و نقاط شکست را در دوره های بعد می‌بیند و نقطه شکست را حذف می‌کند. آیا الان آقای ترکش دوز به این نقطه نرسیده است؟
3_در ادامه بند دو راهکار این بود که از نخبگان بازنشسته نه بعنوان برون سپار_حقیرانه ترین لطف_ بلکه استفاده با استفاده از تجربه به اشکال مختلف از جمله انتقال تجربه به نسل جوان و کلاس های آموزشی و...
من افتخار 20 سال خدمت صادقانه در این شرکت را دارم و مهاب قدس را خانواده دوم خویش میدانم ولی آقای ترکش دوز برای حفظ میز خود نه من بلکه خیلی از افراد از جمله مهندسین کامجو، بینا زاده، حسن محمدی، کریمی و... از دست داد آخر چرا؟ دوستان کمی فکر کنید بعد کامنت بگذارید فردا نوبت شماهاست!
پس بیاییم و بفکر خانواده خود باشیم
یک نفر از اعضاء مهاب قدس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
17
اعتدال، رسالت رسانه ای را در این خبر خوب انجام دادی. صمیمانه متشکریم. بخشی از ظلمهای مدیریت شرکت مهاب قدس به پرسنل و به این سرمایه ارزشمند کشور که میتواند برای نسل‌های آینده هم امکان اشتغال فراهم کند را منعکس کردی. مهاب قدس فقط برای گرفتن حقوق و مزایای مختصر ولی به موقع برای پرسنل محدود فعلی و رو به کاهش آن نیست تا در سایه این امر، نیات و اهداف شخصی، اشرافی‌گری عده ای بسیار اندک، و نیز کوچک کردن و بلعیدن این شرکت انجام شود. این شرکت باید تحت مدیریتی باشد که ضمن اعتلای روز افزون آن، سعی و تلاش جدی برای حفظ و تقویت آن برای نسلها و جوانان آینده باشد. دستگاههای امنیتی اطلاعاتی و مسولین قضائی به راحتی می‌توانند صحت و سقم این ادعاها را بررسی و اقدام کنند.
سهام داران شرکت و علی الخصوص آستان قدس در تصمیماتتان در رابطه با مهاب قدس تجدید نظر کنید. هر لحظه تعلل، خسارت و ضربه بیشتری به این سرمایه ملی وارد میکنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
32
بسیار متاسفم ، به تازگی شنیدم یکی از متخصصین با اخلاق این شرکت بعلت عدم تحمل قوانین .... مجبور به ترک این شرکت شد. این نیز بگذرد .زمستان سرد و سیاه به آخر خواهد رسید. به امید بهار آزادی........
امیرعلی
|
United Kingdom
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
26
مقایسه دریافتی های مدیر عامل، مدیر مالی، مدیر اداری، هماهنگ کننده مناطق، مدیران امورها با مابقی پرسنل گویای بحران اقتصادی حاکم بر کشور و یا چنبره بر قدرت و ثروت مهاب خواهد بود.
یک نفر از اعضاء مهاب قدس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
25
اعتدال، رسالت رسانه ای را در این خبر خوب انجام دادی. صمیمانه متشکریم. بخشی از ظلمهای مدیریت شرکت مهاب قدس به پرسنل و به این سرمایه ارزشمند کشور که میتواند برای نسل‌های آینده هم امکان اشتغال فراهم کند را منعکس کردی. مهاب قدس فقط برای گرفتن حقوق و مزایای مختصر ولی به موقع برای پرسنل محدود فعلی و رو به کاهش آن نیست تا در سایه این امر، نیات و اهداف شخصی، اشرافی‌گری عده ای بسیار اندک، و نیز کوچک کردن و بلعیدن این شرکت انجام شود. این شرکت باید تحت مدیریتی باشد که ضمن اعتلای روز افزون آن، سعی و تلاش جدی برای حفظ و تقویت آن برای نسلها و جوانان آینده باشد. دستگاههای امنیتی اطلاعاتی و مسولین قضائی به راحتی می‌توانند صحت و سقم این ادعاها را بررسی و اقدام کنند.
سهام داران شرکت و علی الخصوص آستان قدس در تصمیماتتان در رابطه با مهاب قدس تجدید نظر کنید. هر لحظه تعلل، خسارت و ضربه بیشتری به این سرمایه ملی وارد میکنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
14
سلام . مطمئن باشید ظلم فنا پذیر است این وعده خداست ولی باید هزینه کرد ،باید سربلند کرد و محکم ایستاد.اما سکوت در برابر ظلم سبب تقویت ظالم میشود. هر که باشد. هر چه باشد. امام حسین و عاشورا درسهای جاوید زمان است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
26
فارغ از متن خبر و نظرات موافق یا مخالف.
سهامداران شرکت و ارگان های نظارتی کجا هستند و مشغول انجام کدام امر واجب تری می باشند .
براساس قوانین موجود مدیر عامل شرکتهای دولتی برای فقط ۲ سال منسوب می شوند و حداکثر فقط برای ۲ سال دیگر قابل تمدید می باشد نه برای ۱۴ سال .
مدیر عامل محترم در طی این مدت هر گلی توانسته بر سر مهاب قدس زده . لطف نموده از دانش و تجربه خود جای دیگری استفاده نمایند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
26
من حدود ۲۲ سال در شرکت کار کردم و الان حدود ۹ ساله قطع همکاری کردم.تا بحال مدیر و عوامل بی کفایتی مثل اینها ندیدم که از روز اول آمدن به شرکت با توطئه خصوصی سازی و ... آمدند.من هر موقع کار جدید معرفی می کردم می گفتند ما نه کار اضافه میخوایم نه پول اضافه.این مصداق قصد و غرض نابودی مهاب قدس از روز اول بود.تمام افراد با سواد و با تجربه را عمدا در حاشیه گذاشتند تا بروند و شرکت برای افرادی باقی مانده که حتی دیپلم هم ندارند.واقعا متاسفم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
1
25
من حدود ۲۲ سال در شرکت کار کردم و الان حدود ۹ ساله قطع همکاری کردم.تا بحال مدیر و عوامل بی کفایتی مثل اینها ندیدم که از روز اول آمدن به شرکت با توطئه خصوصی سازی و دزدی آمدند.من هر موقع کار جدید معرفی می کردم می گفتند ما نه کار اضافه میخوایم نه پول اضافه.این مصداق قصد و غرض نابودی مهاب قدس از روز اول بود.تمام افراد با سواد و با تجربه را عمدا در حاشیه گذاشتند تا بروند و شرکت برای افرادی باقی مانده که بعضا دیپلم هم ندارند.واقعا متاسفم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
28
در اين روزهاي كرونا و انواع جديدش كه روز به روز داره جهش پيدا ميكنه و بيشتر هر وقت ديگه اي انسان ها به مرگ نزديك شدن و زندگي دنيا بي ارزش و بي ارزش تر داره ميشه و به همدلي و همراهي بيشتر نياز داريم به خاطر زياده خواهي ها و خودخواهي هاي بعضي افراد و ناعدالتي ها پدر من با بيست و اندكي سال سابقه كار و پدرهاي ديگه در شرايط پدرمن بيكار شدن
هرچند كه روزي دست خداست ولي ظلم پذير نيستيم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
25
سلام، من در مهاب قدس نبوده ام اما یکی از دوستان که در مهاب قدس دارای سِمت هست برای من مطالبی رو تعریف کرده که با آنچه در این خبر رسانه ای کرده اید مطابقت داره.
نام محفوظ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
2
30
سلام
من از کارکنان مهاب با مدرک کارشناسی ارشد بک دانشگاه بسیار معتبر بودم که به علت سیاستهای غلط و مغرضانه با ۱۵ سال سابقه از شرکت جدا شدم. متاسفم برای پتانسیل های موجود در شرکت که دارن از سیستم منفک می شوند. به امید رسیدگی نهادهای نظارتی.
اول چوب توي چشم خودتو ببين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
25
4
با سلام و عرض ادب
اعتدال هر مطلبي را چاب مي كند؟ بدون آنكه از درستي يا نادرستي آن باخبر باشد؟ مهاب قدس تنها شركتي است كه به يك خانواده بزرگ تبديل شده و در اين خانواده همه با هم در تلاش هستند براي دست يابي به موفقيت هاي بيشتر كما اينكه در 10/1 شاهد آن بوديد دو روز مانده به پايان ماه حقوق پرداخت مي شود پاداش پرداخت مي شود از كارمند نمونه قدر داني مي شود پس چكار بايد بكند كه نكرده آخه بي انصافيه از دست كسي كه نون بردي خانه اين حرفها را بزنيد مثل آن گاوي هستيد كه شير مي دهد و بعد با لگد شيرش را ميريزد شما هم موقعي كار مي كرديد حالا به دلايلي چون ديگر در مهاب نيستيد داريد لگد مي اندازيد كشتي وقتي به طوفان مي رسه كار درست ناخدا كم كردن بارشه جزيي ترين چيز را نمي فهميد بعد اين حرفها را مي زنيد به خاطر اينه كه مي گم اول خطاي خود را ببين بعد خطاي ديگران را.
و از اعتدال نيز ناراحتم چون هر مطلبي را بدون آنكه درستي يا نادرسي آن را بداند چاپ مي كند پس از فردا ما هم مطلب بفرستيم .
پاسخ ها
اردشير
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
فرمايش شما هم مثل اون فردي است كه ميگفت من دوشواري ندارم. چون چوب منو بيست ساله كسي از زير دستم نكشيده.
امیرعلی
|
United Kingdom
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
2
31
مقایسه دریافتی های مدیر عامل، مدیر مالی، مدیر اداری، هماهنگ کننده مناطق، مدیران امورها با مابقی پرسنل گویای بحران اقتصادی حاکم بر کشور و یا چنبره بر قدرت و ثروت مهاب خواهد بود.
یکی از پرسنل مهاب
|
United States
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
20
این کسانی که از مدیریت شرکت بابت پرداخت حقوق تشکر میکنند، مگر ما صدقه گرفته‌ایم؟

بابت سالها تلاش و تحصیل، حقوق زحمتمان را می‌گیریم که رقم آن هم شایسته یک مهندس نخبه نیست.

اضافه بر ان، این مدافعان، در مورد اعمال غیرقانونی مدیریت، مثل مخفی کردن مرخصیها، حذف اضافه‌کار، سمت مدیریتی دادن در برخی واحد‌ها به کسانی که نه تنها علم مدیریت و علم کیفیت ندارند، بلکه به دلیل مشکلات اخلاقی...........

الان هم که همه کار را رها کرده اند و افتاده‌اند دنبال نویسنده شبنامه و نویسنده این مقاله و بگیر و ببند و امنیتی کردن فضای شرکت. به جای تعامل سازنده با نیروهای مظلوم و خدوم.

کسی منکر لزوم تعدیل و کاهش هزینه ها نیست. ولی مشکل مهاب، تبعیض بنیادین است.
بی نام
|
United Kingdom
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
1
31
یک نمونه از کارهای مدیر عامل مهاب:
یکی از کارفرماها یه پروژه رو بصورت ترک تشریفات داده به مهاب قدس
پیمانکار هم انتخاب کرده
و چون کارفرما عجله داشته که این پروژه رو زودتر انجام بده
به پیمانکار ابلاغ میکنه تا تجهیز کارگاهوشروع کنه
و بعد قرار داد رو میبرن برای امضا پیش مدیر عامل مهاب
و آقای مدیر عامل قرار داد رو امضا نمیکنه و برگشت میده

(جا داره این توضیحو بدم که مدیر عامل مهاب اینکارو زمانی انجام داده که بقیه شرکتها برای گرفتن کار از کارفرماها دست به هر کاری میزنن تا کار بگیرن و پرسنل خودشونو حفظ کنن)
ولی این آقا کاری که بهش دادن رو قبول نمی کنه

بنظر شما اسم اینکار اگه نابودی تدریجی شرکت و کوچک کردنش نیست پس چیه؟

میخان مهابو کوچیک کنن و اونو ضرر ده نشون بدن و مشمول اصل 44 بکنن تا بتونن با مبلغ کم و ناچیز .... (با همه سهاهایی که مهاب داره از شرکتهای مختلف در سطح کشور)

الان چند ساله که مهاب کار جدید خاصی نگرفته و هر چی هم که هست همش از زمان مدیر عامل های قبلیه

مطمئنا دستهای پر قدرتی پشت ..... هست که میتونه اینجوری جولان بده و چندین ساله که موندگار شده وکسی نتونسته جابجاش کنه
شک نکنین نقشه بزرگی واسه مهاب دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
بنظر شما اگر مشكلي در اين ميان نيست كارفرما ي محترم چرا به مهاب ارجاع داده، شما كه مهندسين و سر در مياريد آيا مشاوري كه در مراحل قبلي انتخاب و تجهيز پيمانكار نبوده آيا قبول مسئوليت اسناد و كارهاي انجام شده كار ساده‌اي است.
اصلا چرا كارفرما به هماهنهائي كه هركاري ميكنند تا كار بگيرند ارجاع نداده؟ هيچ فكر كرديد به اين موارد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
18
کاملا طبیعی است که انتظار نداریم مدیر عامل و هوادارانش به مفاسد ذکر شده اعتراف کنند.... لذا چاره ای جز توجیه ندارند در حال حاضر.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
15
در اين روزهاي كرونا و انواع جديدش كه روز به روز داره جهش پيدا ميكنه و بيشتر هر وقت ديگه اي انسان ها به مرگ نزديك شدن و زندگي دنيا بي ارزش و بي ارزش تر داره ميشه و به همدلي و همراهي بيشتر نياز داريم به خاطر زياده خواهي ها و خودخواهي هاي بعضي افراد و ناعدالتي ها پدر من با بيست و اندكي سال سابقه كار و پدرهاي ديگه در شرايط پدرمن بيكار شدن
هرچند كه روزي دست خداست ولي ظلم پذير نيستيم.
عضوی از این خانواده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
1
31
منم عضوی از این خانواده هستم از خبرگذاری بخاطر انتشار مشکلات مهاب قدس که کاملا درست میباشد تشکر دارم هرکی بخاد از این موضوع مطلع شود میتواند خود پرس جو کند تا مسائل را کاملا مشاهده کند از مسئولین قوه قضایه خواهشمند است قبل از فروپاشی این شرکت و بیکار شدن پرسنل آن اقدام کنند
کارمند مهاب قدس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
9
از همکاران عزیزم در هر دو گروه مخالف و موافق متن درج شده در سایت اعتدال تقاضا میکنم برای جهانی شدن برند مهاب کمی صبر کنند و همدیگر را کماکان تحمل کنند. مسولین و سهام داران هم کمی بیشتر نجابت به خرج بدن و به امور مهمی که مشغول آن هستند، ادامه بدن....
اگر اوضاع به همین منوال پیش بره، یک رکورد در گینس برای طراحی و اجرای برنامه ای بی سر وصدا و آرام به منظور بلعیدن و حضم یک شرکت که زمانی ۳۰۰۰ نفر پرسنل نخبه با کلی پروژه مهم و تاثیر گذار در صنعت آب داشت، با ابرو و اعتبار جهانی، به سرانجام خواهد رسید. اون وقته که .......دلسوز، باهوش، پرتلاش و نابغه صاحب چند درصد ناقابل از این سهام میشن و برای این هوشمندیشون هم ما پرسنل رو و هم خودشونو جهانی میکنن.... عزیزان صبر کنید، ... گر صبر کنید این اتفاق مهیج خواهد افتاد...
کارمند مهاب قدس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
3
23
از همکاران عزیزم در هر دو گروه مخالف و موافق متن درج شده در سایت اعتدال تقاضا میکنم برای جهانی شدن برند مهاب کمی صبر کنند و همدیگر را کماکان تحمل کنند. مسولین و سهام داران هم کمی بیشتر نجابت به خرج بدن و به امور مهمی که مشغول آن هستند، ادامه بدن....
اگر اوضاع به همین منوال پیش بره، یک رکورد در گینس برای طراحی و اجرای برنامه ای بی سر وصدا و آرام به منظور بلعیدن و حضم یک شرکت که زمانی ۳۰۰۰ نفر پرسنل نخبه با کلی پروژه مهم و تاثیر گذار در صنعت آب داشت، با ابرو و اعتبار جهانی، به سرانجام خواهد رسید. اون وقته که مدیریت دلسوز، باهوش، پرتلاش و نابغه صاحب چند درصد ناقابل از این سهام میشن و برای این هوشمندیشون هم ما پرسنل رو و هم خودشونو جهانی میکنن.... عزیزان صبر کنید، ... گر صبر کنید این اتفاق مهیج خواهد افتاد...
اردشیر ترکش خور
|
-
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
2
28
دوستان و همکاران فعلی و قدیمی، واقعیت این است که فصل برداشت کاشته ها فرا رسیده است. باید کاری کرد. قبول دارید؟ اگر این فرصت طلایی از دست برود تا کی باید منتظر باشیم؟ اصلا فکر آینده‌ هستید؟ این زحمت و مرارت و فشار کاری را چه کسی پاسخ خواهد داد؟ دوستان باید برای فصل آینده کاری کرد.
از بالا اشاره کردند که سفره را جمع کنید.واقعا فکر کردید شما هم سر سفره بودید؟ در واقع بودید ولی برای پذیرایی از مهمانان سفره. حالا که سفره جمع می شود شرمنده تان می شویم با یک ظرف غذای نذری و دوغ و سالاد بدرقه تان میکنیم.
یک مهابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
1
31
اینکه با تحریم و کرونا مواجه هستیم درسته واین در نقدینگی تاثیر گذاشته و شرکت در دریافت حق الزحمه ها از کارفرمایان به مشکل برخورده بهمان طبع کلا حقوق و دریافتی ها رو کاهش داده ولی بعد اون داستان واگذاری شرکت به بخش خصوصی در دوران احمدی نژاد شرکت کم کم به فنا رفت و کارشناس های خوب خودش رو یکی یکی از دست داد البته هستند هنوز مهندسان باسواد و کاردرست ولی اکثرا از شرایط و مدیریت ناراضی هستند به امید روزی که به این مسایل در کشور ما اهمیت داده شود.شاید فکر خامی باشد. ظاهرا همه چیز دراین مملکت باید خورده شود و بعد بگیم شنیدی سه ، ده با صد هزار میلیارد و.....فلانی برد و خورد وخبر ها رو برای هم بفرستیم همین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
2
31
اعتدال دست مريزاد
ولى خیلی خیلی کم نوشتی، اطلاعات نداشتی یا نگه داشتی برای قسمت دوم، سوم و... شاهکارهای مدیریت مهاب قدس و حامیانش خیلی بیشتر از این مختصریه که اینجا مطرح شده.
نمونه های فراوان از ایجاد نارضایتی عمدی در کارفرمایان داخل و خارج، مثنوی و هفتاد من کاغذ...
خدمتكار مهاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
33
2
باسلام و احترام
آقايون خانمها بسه ديگه چقدر تخريب چقدر خيانت به اين شركت ميكنين نون اين شركت رو ميخورين پشت سر خادمين شركت سخنوري ميكنين؟
خجالت داره به ولله كه شما مسلمون نيستيد
من خودم از شرايط جامعه ناراضي هستم
وقتي شما ميبينيد جامعه فقر اقتصادي داره چه انتظاري داريد از مسئولين مهاب قدس؟
آقاي تركش دوز با جيب خالي چه نوني ميتونه به شماها برسونه؟آقايون مدعي بيان بگن مثال :از 100 تا پروژه كه تو كشور تعريف ميشه چه تعداد سهم مهاب قدسه؟اصلا چه تعداد شركت قيمت ميدن براي شركت تو مناقصات؟اصلا همه مناقصات رو ما بايد برنده بشيم يا دو دستي تقديم كنن به ما؟
اگر ايشون تو اين چند سال تو اين شركت نبودند ميدونيد چه بر سر مهاب آمده بود؟
بابا يه كم فكر كنيد تا يكي مياد يه چيزي به قصد و قرض شخصي مينويسه همه بدون اطلاع و تحقيق براي اينكه براشون هيجان كاذب ايجاد كنه ميريد تائيد ميكنيد كه چي بشه؟
البته انتظاري از كسي نيست چون جامعه به اين شكل مشكل داره
خدا انشالا همه مارو به راه راست هدايت كنه.....
پاسخ ها
كارمند قديمى مهاب
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
دوست بزرگوار
شما هم تاريخ مصرف محدودى خواهى داشت
پست و ميز ماندگار نيست چون اگر بود به شما نميرسيد
از حمايت كوركورانه و دستورى دست بردار
خدمتكار مهاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
33
3
باسلام و احترام
آقايون خانمها بسه ديگه چقدر تخريب چقدر خيانت به اين شركت ميكنين نون اين شركت رو ميخورين پشت سر خادمين شركت سخنوري ميكنين؟
خجالت داره به ولله كه شما مسلمون نيستيد
من خودم از شرايط جامعه ناراضي هستم
وقتي شما ميبينيد جامعه فقر اقتصادي داره چه انتظاري داريد از مسئولين مهاب قدس؟
آقاي تركش دوز با جيب خالي چه نوني ميتونه به شماها برسونه؟آقايون مدعي بيان بگن مثال :از 100 تا پروژه كه تو كشور تعريف ميشه چه تعداد سهم مهاب قدسه؟اصلا چه تعداد شركت قيمت ميدن براي شركت تو مناقصات؟اصلا همه مناقصات رو ما بايد برنده بشيم يا دو دستي تقديم كنن به ما؟
اگر ايشون تو اين چند سال تو اين شركت نبودند ميدونيد چه بر سر مهاب آمده بود؟
بابا يه كم فكر كنيد تا يكي مياد يه چيزي به قصد و قرض شخصي مينويسه همه بدون اطلاع و تحقيق براي اينكه براشون هيجان كاذب ايجاد كنه ميريد تائيد ميكنيد كه چي بشه؟
البته انتظاري از كسي نيست چون جامعه به اين شكل مشكل داره
خدا انشالا همه مارو به راه راست هدايت كنه.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
لطفا
اول به سفرها ى خارجى و حق ماموريت چند صد برابرى مديرتون نگاهى بكنيد بعد از جيب خالى صحبت كنيد
اونموقع با مسلمون واقعى آشنا ميشيد
عضو كوچكي از مهاب قدس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
32
2
هر چي خوندم تاسف خوردم
هر چه آبروي خدمات فني و مهندسي كه بنده و امثال بنده تو اين چند سال جمع كرديم و پشتوانه مهاب قدس كرديم با صحبتهاي غير منطقي و با سوء نيت يك سري از انسانهايي كه كمر به نابودي اين شركت بسته اند ، براي منافع شركتهاي خود كه مهاب قدس را بزرگترين رغيب براي خود ميدانند خدشه دار شد.(اين نيز مانند مانع تراشي هاي ديگر ميگذرد)
اين موضوع كاملا مشخص و غير قابل انكاره كه دستاوردهاي مهاب قدس خصوصا در اين چند سال اخير زبانزد صنعت آب بوده و هست و در صنعت آب به افتخارات ارزشمندي خصوصا در عرصه صادرات خدمات مهندسي مشاور به كشورهاي خارجي دست پيدا كرده بر كسي پوشيده نيست.
و اين اتفاقات نه براي مهاب قدس دور از انتظار نبوده و زيانرس نيست بلكه اقتدار و ارزشمندي مهاب قدس را نشان ميدهد.
كلام آخر خدمت مديرعامل مهاب قدس
برادر گرامي بنده نيز سرباز كوچكي هستم از مهاب قدس كه شرايط مالي و اقتصادي مملكتم را درك ميكنم و اين حق را به شما ميدهم كه با هرگونه هجمه ناجوانمردانه ايي دلتان بدرد بيايد، ولي بدانيد اين نيز مثال مشكلات و دست انداز هايي كه در راه اعتلاي مهاب قدس پيش پاي شما تا به امروز درست كرده اند و خواستند مانع پيشرفت اين مجموعه وزين صنعت آب شوند را بجايي نبرده و نخواهد برد چون من و امثال من پشتيبان شما هستيم و خواهيم بود. برادر بزرگوارم من نام خودم را نمينويسم تا براي دوستان شاعبه اي پيش نيايد.اردتمند همه عزيزان و سربازان صنعت آب و برق مرز و بوم جمهوري اسلامي ايران هستم و خواهم بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
سفارش شده حاسبوا قبل ان تحاسبوا
شما كه به نماز اعتقاد داريد
موقع نماز
زمان مناسبىه كه كمى فكر كنى كه با مهاب چه كار كرديد
قبل از اينكه در دادگاه الهى حاضر شويد

قطعا تاثير داره
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
35
3
با سلام.
در خصوص مطلب منتشره ذكر مطالب زير مي‌تواند پاسخ بسياري از خوانندگان و نظردهندگان فهيم باشد:
1-‌ مقايسه مهاب قدس با هپكو و هفت‌تپه در شرايطي كه شركت مهاب قدس به هيچ موسسه و فردي بدهكار نيست و علاوه بر پرداخت بموقع حقوق پرسنل مزايايي چون بيمه تكميلي، پاداش، سود ساليانه، سامان و ... پرداخت نموده و مي‌نمايد بسيار ناجوانمردانه است.
2-‌ در خصوص نگرفتن كار، شركت مهاب قدس در اين شرايط تحريم و اپيدمي كرونا در سال 99 حدود هزار ميليارد قرارداد منعقد نموده و آنهم در شرايط رقابتي، آيا با وضع اقتصادي موجود شركتي را سراغ داريد كه چنين حجمي از مناقصات مرتبط را برنده شود.
3-‌ در خصوص دخالت مديرعامل در پيشنهاد قيمت، پرواضح است كه قيمت اوليه و ثانويه قيمت در هر شركتي توسط مديرعامل تعيين مي‌شود و نه فرد ديگري و انعقاد قراردادهاي متعدد گواه بر دخالت بموقع مديرعامل مي باشد.
4-‌ موضوع قيمت بالاي مناقصات داخلي واقعا حرف نامعقولي است، آيا قرار بر اين است كه صرف گرفتن كار در مناقصات شركت و برنده شويم، كدام شركتي اينكار را مي‌كند، هر كاري هزينه‌اي دارد و شركت از قبل آن بايد منتفع شود. والا حقوق پرسنل بايد از كجا تامين گردد.
5-‌دريافت جوايز صادر كننده نمونه در چهار سال پياپي كه در متن هم اشاره شده گواهي است بر دلسوزي مديران ارشد و پرسنل شركت
6-‌ در خصوص اخراج پرسنل، در تمام سالهاي فعاليت مديرعامل اخراج پرسنل يكي از خطوط قرمز ايشان بوده و تا حد ممكن از آن امتناع نموده، ضمن اينكه آيا در ساليان قبل اخراج‌هاي يكباره 700 نفري و اخراج 200نفري بعد از تعطيلات نوروز را دوستان و همكاران قبلي نبايد از ياد برده باشند.
بهتر است يكطرفه به محكمه نرويم و قدري تامل و تفكر كنيم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
اگر به توصيه هاي كه مديران ميانى دلسوز تو اين چند ساله خدمت شما فرستادند توجه ميكرديد شايد وضع بهتر از اين ميشد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
آقای عزیز ... فقط یک کامنت مثبت داری ... اونم خودت برای خودت کامنت مثبت گذاشتی !!!!
کارفرمای مهاب قدس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
26
باسلام. من یکی از کارشناسان کارفرمای مهاب قدس هستم.میخواستم خدمتتون عرض کنم که من بعضی از مطالبی را که در گزارش ارائه شده را تایید میکنم .البته بعضی از موارد من اطلاعی ندارم.
من میخوام در مورد پروژه که به مهاب داده بودم و خلعیتش کردیم خدمتتون عرض کنم.
پروژه تونل لار
ما تاقبل از پروژه تونل لار پروژه ای زیادی با مهاب کار کرده بودیم مانند سد کوچری و انتقال آب دز به قمرود و از بدنه کارشناسی مهاب بسار راضی بودیم. در پروژه لار نیز از مهاب بویژه کارشناسهایی که در آن دخیل بودند چه مطالعاتی و چه اجرایی کاملا راضی بودیم و پروژه داشت خوب پیش می رفت. ما به یک مشکلات قراردادی با پیمانکار در پروژه خوردیم کارشناسان دنبال راحل بودند اما مدیریت شرکت مهاب قدس با دستوراتی که به بخش قراردادهاشون داد مانع از حل مشکلات ما شد و وقتی ما دیدیم مشاور مشکلات ما را حل نمی کند مجبور به خلعیتش شدیم. در حالیکه کارشناساشون اعتقاد داشتن مسائل قابل حل است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
26
با سلام
با تشکر از روزنامه اعتدال که کمی از دردهای ما پرسنل شرکت را به قلم آورد به عرض می رساند که تمام مطالب درسته و روز به روز با خبرهای جدید انرژی ما گرفته میشه و شرمنده خانواده میشیم
بینوا شاغل در مهاب قدس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
24
دستت درد نکنه اعتدال جان، عین حقیقت و نوشتی.
اینهایی هم که اومدن بیراه حرف میزنند و تهدید میکنند و یا از شرکت دفاع میکنند فقط یاران ( م، ت و ب ) هستن، ۳ تا شمر، ۳ تا ابن ملجم که با ریختن خوب کارمندا توی شیشیه دارن حکومت میکنن....
مهاب را نجات دهید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
1
26
شرکت مهاب قدس دو دسته پرسنل دارد یکی سری پرسنل دفترمرکزی و یک سری پرسنل کارگاهها ... یعنی پرسنلی که بعضا بیست روز از خانواده خود دور هستند و در شرایط سخت و خط مقدم جبهه های کاری و در سرما و گرما و در شرایط سخت فعالیت میکنند و تا بحال تعدادی نیز در حین انجام وظیفه جانشان را ازدست داده اند یا مصدوم شده اند ... بعد همین آقای مدیرعامل محترم سالی نیست که یک بلایی بر سر پرسنل کارگاهها نیاورند .... آخرین مورد آن در سال 1399 دستور فرمودند افزایش قانون کار فقط به پایه حقوق اضافه شود و به ماموریت ویژه اضافه نشد ... به بیان دیگر عین عدد ماموریت ویژه سال 1398 را برای سال 1399 اعمال نمودند !! یعنی ضریب منطقه ای هیچ در هیچ !!!!این در حالی است که پرسنل مقیم کارگاهها حکم منبع درامد سرشار برای مهاب قدس را ایفا می نمایند و بالاسری قابل توجهی از طرف کارفرمایان به شرکت مهاب قدس و البته به سایر مشاورین پرداخت می گردد... یک واقعیت مسلم این است پرسنل کارگاهها برای برکناری مدیرعامل نجومی بگیر و اعوان و انصار و باند ایشان لحظه شماری می کنند. امیدواریم ریاست محترم قوه قضاییه ورود کنند و به تخلفات بیشمار آقایان رسیدگی نمایند ...آنهایی که کامنت مثبت برای مدیرعامل می گذارید : .... لااقل آزاده باشید و سکوت اختیار کنید ....
مهدی بختیاری
|
United States
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
26
با درود
من بعنوان کسی که چند سالی در شرکت مهاب قدس کار کردم باید عرض کنم که خیانت بزرگی در حال شکل گیری است علیه شرکت بزرگی که سرمایه اصلی اش منابع انسانی است.
فارغ التحصیلان دانشگاههای مطرح کشور در کنار مدیران و کارشناسان باسابقه، تیم های مجربی در هر پروژه تشکیل می دادند؛
متاسفانه با مدیریت غلط جناب مدیر و اطرافیان ایشان که افراد معلوم الحالی هستند، به تدریج تیمهای کارشناسی از هم پاشیده شده و هرکسی به بهانه ای از شرگت کنار گذاشته می شود.
امید است دوستانی که در حال حاضر در شرکت حضور دارند با همدلی و همفکری بتوانند مانع از زمین خوردن این شرکت معتبر شوند.
با سپاس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
27
با سلام به شما و عرض ارادت به كليه همكاران گراميم در مهاب قدس
علاوه بر انچه همكاران عزيز در باب نقد از نحوه مديريت بسيار بد شخص مديرعامل فعلي برشمردند اين موضوع را نيز بايد اضافه كرد كه فلسفه نيمه خصوصي كردن مهاب بر اين اصل بوده كه با ارائه خدمات مهندسي به پروژه هاي عظيم ملي و قرار گرفتن در كنار مجريان و كارفرمايان بعنوان بازوي فني آنان موجب اعتلاي هر چه بيشتر پروژه چه در دوره مطالعات و چه در دوره اجرا گردد و لذا از وظايف مدير عامل است كه به طور ادواري نزد كارفرمايان در سراسر ايران رفته و نظر خواهي كند كه آيا مجموعه تحت امر خود به درستي عمل ميكنند يا خير ؟ ايشان نه تنها اين رويه را بر عكس مديرعاملهاي قبلي انجام نمي دادند بلكه اكثريت از اينكه به سختي بتوانند با ايشان تماس تلفني داشته باشند نيز گله مند و ناراضي بوده و هستند و اين باعث شده كه از واگذاري طرح و پروژه به مهاب امتناع كنند در واقع در عصر رقابت كه همواره بايد اصول مشتري مداري را به درستي رعايت كني و رضايت مشتري را همواره كسب كني اصلا رعايت نشده و عليرغم تلاش مهندسين توانمند اين مجموعه روز به روز طرحها و پروژه ها را از دست داده ايم
کارشناس
|
United States
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
31
من عضوی از مهاب قدس هستم!
والا به نظرم هر دو دسته موافق و مخالف درست میگن!!
بستگی داره در کدام طرف ایستاده باشی!
دسته اول داخل دایره ها و همکارهایی هستند که درآمد بالای دوازده سیزده میلیون دارند که کاملاً حق دارند که گریبان بدرند که حقوق داره پرداخت میشه! (دوستان البته نمی‌فرماید که ما کارشناس ها داریم لطف می‌کنیم که یک ماه کار می‌کنیم تا آخر ماه حضرات پولی که خودمون از کارفرما ها گرفتیم رو به خودمون بدن به ثمن بخل!)

دسته دوم ماها هستیم که قبل از مدیریت فعلی با حقوق هزار تا دو هزار دلار استخدام شدیم و الان با صد و پنجاه تا دویست دلار سرمون منت میذارن!

مگر مدیر عامل نمی‌فرماید که پانصد میلیارد تومان طلب در ذیحساب داریم؟؟
مگر خرج مهاب در یک ماه بیست میلیارد تومان نیست ؟
الآن چه کسی باید مطالبات ذیحسابی رو نقد کنه؟
مدیر طرح و کارشناس یا مدیریت عامل و عوامل مالی؟؟

کسی نمیپرسه چه کس یا کسانی آب بین سهامداران رو گل آلود می‌کنن تا ماهی خودشون رو بگیرن؟؟

مگر حکم قطعی دادگاه تجدید نظر برای برگشت تمامی شرایط به قبل سال ۹۲ جاری نیست؟
پس چرا سهامدار ها توافق نمی‌کنند؟
یه گمانه اینه که سهامدار های محترم توافق کرده اند که تا اطلاع ثانوی با ایجاد دعوای ساختگی مثلاً باعث به رسمیت نرسیدن مجمع بشن و طی توافق پشت پرده تمامی سود سهام مهاب رو به حساب مشترک منتقل کنن و مهاب رو به حال خود بذارن

این گمانه اونجا قوت میگیره که سالهاست سود سهام های با ارزش مهاب مانند مپنا، صبا و... که به تنهایی قابلیت تامین مالی دوبرابری مهاب نسبت به حال حاضر رو داره به حساب مهاب واریز نمی‌شه

کسی نپرسید چرا و چطور ماده ۲۹ اساسنامه قبلی که پنجاه درصد سود سالانه رو حق مسلم پرسنل و خارج از اختیار مدیر عامل تعیین کرده بود در بازنگری اساسنامه تبدیل شد به ۱۵ درصد اونهم با تأیید مجمع و تشخیص مدیر عامل؟؟
اگر این تضییع حقوق پرسنل نیست چیه؟؟؟

لابد سازمان های بازرسی صلاح نمیدونن ورود کنند یا شاید این کار هم یه کلاه شرعی داره!

در انتها از عزیران میخام در دفاعیه هاشون دیگه جمله مهوع حقوق سر موقع و بیمه عالی رو حذف کنن ببینیم چی دارن که بگن واقعاً مشتاقانه منتظرم اگر لقمه جویده و بالا آورده مدیر عامل رو از دهان این همکاران بگیریم چی میخان بگن!! لابد نفرین می‌کنند! فحش میدن! گوش ما پر است از تمامی این فحاشی ها و تهدید ها و تعهد گرفتن ها و ...
شما حقوق دلاری ما رو مطابق همون زمان که قدم رنجه فرمودید به مهاب، به ما بده خودمون خودمون رو بیمه میکنیم!

حقوق مهاب که زمانی بیش از دو برابر سایر ادارات بود الآن داره به نصف ادارات دولتی می‌رسه و عزیزان ما مصر هستند به صحیح بودن این سیستم معیوب!!

از طلا گشتن پشیمان گشته ایم
مرحمت فرموده ما را مس کنید
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
30
سلام . مطالب فوق کاملا صحیح است .‌قصد ورشکسته کردن مهاب قدس دارند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
31
متاسفانه مدیرعامل وتیمش کمر به نابودی این مجموعه مهندسی عظیم نموده اند ای کاشقوه قصاییه ورود پیداکند انسانهایی شریف وپاک دستی چون مهندس کامجو که ازمشاهیر جامعه مهندسی کشور هست بدلیل رفتارهای ناشایست مدیرعامل با کارفرماها ازشرکت رفتند ومهندس الماسوندی وخیلی ازپرسنل تاثیر گذار جهت گرفتن کار ازکارفرماها متاسفانه مهاب قدس موروثی ترکش دوز وتیم بی کفایتش شده تنها رانجات این مجموعه بزرگ همگی باید طوماری ازعملکرد ضعیف وفسادبیمه البرز روامضا کنند وتاریشه فساد دراین شرکت کن ه شود
كارمند مهاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
35
چه خوب شد, سايت اعتدال محلى شده براى تضارب آرا بين موافق و مخالف, حالا كه اين سايت اين بستر رو فراهم كرده خوبه كه به قول توصيه عزيزان تامل و تفكر كنيم و يكطرفه به محكمه نريم.
از قول يكى از پرسنل روابط عمومى شنيده شده , روز اولى كه سايت اعتدال اين خبر را منتشر كرده با اين سايت تماس گرفته شده و بخاطر انتشار اين خبر, به شكايت تهديد شده.
آدم نميدونه دم خروس را باور كنه يا قسم حضرت عباس رو؟
وقتى اين سايت نظرات شما رو اينطورى منعكس ميكنه بهتره كه ازش تشكر بشه. البته الان هم دير نشده !؟
برخى عزيزان توضيحاتى دادند كه شبيه صحبتهاى هميشگى مديرعامل شركته, پس شايد بد نباشه يكى از همين مطالب رو مرور كنيم

از خود بپرسيد چرا اين بحثها در داخل شركت حل و فصل نشده ؟ آيا دليلش اين نيست كه در شركت به نظرات ديگران توجه نشده و نميشود ؟ آيا قبل از اين به نصيحت ها و آسيب شناسى برخى مديران ميانى كه نظرات خودشون رو مكتوب منتشر كردند, توجه شده است؟

شما به حقوق مسلم مدير عامل اشاره كرديد, جا داشت به حقوق تضيع شده كارشناسان و تكنسين ها هم اشاره ميكرديد؟!

شما فرموديد كه در سال ٩٩ , هزار ميليارد كار گرفتيد؟!
اگر اينطوره چرا كسى در عمل شاهد رونق كارها نيست؟ چرا پس در شرايط كرونا فشارها اضافه شد؟ چرا اينطور كه در سايت اعتدال هم ذكر شده هم از مرخصى استحقاقى پرسنل كسر شده و هم با كسر حقوق روبرو شدند؟ چرا به مرخصى اجبارى فرستاده شدند و شرايط دوركارى فراهم نشده؟
البته, شايد بهتر بود علاوه بر اين به كارهايى كه از دست داديد و باعث سردرگمى مديران و پرسنل شديد هم اشاره ميكرديد

به جوايزى كه گرفتيد افتخار ميكنيد در حالى كه اين جوايز فقط به شما تعلق ندارد و بلكه به زحمات همه همكاران مربوط است.
به مديران قبلى, به كليه پرسنلى كه بجاى حضور در فضاى گرم خانواده شرايط سخت كارگاهها را تحمل كردند. كسانى كه شاهد بزرگ شدن فرزندان خود نبودند والان كه اين بچه ها بزرگ شدند پدران خود را بابت تحمل رنج ها و نچشيدن مهر بموقع پدر, مورد نقد قرار ميدن.

به خروج بيش از اندازه پرسنل در سالهاى قبل و قابل مقايسه نبودن تعداد سالهاى اخير با گذشته اشاره كرديد. ولى توجه نميكنيد كه فقط بحث از تعديل نيست. همه از تحريمها, كمبود بودجه هاى عمرانى و . .خبر دارند ولى موضوع اينه كه چرا به اعتبار, شخصيت و جايگاه پرسنل فنى توجه نميشه؟ اگر مايليد وقت بذاريد و ازشون بپرسيد. كسانى كه با دلخورى شركت رو ترك كردند( به خصوص كسانى كه در سنوات پايانى كار خود بودند يا پيش كسوتى كه موقع بازنشستگى به آنها احترام گذاشته نشده و . . )
خبر داريد در قسمت ادارى و مالى با اونها چطور برخورد شده و در مقابل درخواست رسيدگى به مطالباتشون چه پيشنهاداتى به اونها داده شده , احتمالا خبر نداريد ؟

دوست عزيزى كه فقط از عملكرد مديريت حمايت ميكنى بد نيست به آمار لايك و ديس لايك كامنتها هم توجه كنى كه اغلب نظرات امثال شما مورد تاييد اكثريت خوانندگان نيست و اى كاش مفهوم آن را متوجه شويد

عزيزانى كه كامنت مينويسند از توهين, افترا و بيان مطالبى كه طبق قانون, سايتها نميتوانند نشر دهند اجتناب كنند. به آمار كامنتهاى غير قابل انتشار توجه كنيد
ورشکسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
26
همه نظرات مخالف ترکشدوز با نفرین و دقیق نوشته شده.دست همکاران درد نکنه
آقای ترکشدوز در حد یک.... عمل میکنه و افرادی که در دور و برش تعریف و تمجیدش میکنند هم از حقوق خوبی برخوردارن و هم بیسوادن
بهمن
|
Russian Federation
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
24
با تشکر از سایت وزین اعتدال
هیچ با خودتان فکر کردید که چرا 99 درصد همکاران ناشناس وارد شدن و پیام دادند؟؟
آیا اطلاع دارید که در این چند روزه که این مطلب در سایت اعتدال اومده چه بلبشویی در شرکت راه افتاده است؟
آیا خبر دارید که با فشار به همکاران تحت امر مدیران وابسته به مدیرعامل شرکت ، آنان را وادار به نوشتن کامنت های حمایتی از ایشان می نمایند؟
آیا خیر دارید که چه جو فشار و ارعابی در شرکت وجود دارد که کمتر کسی از همکاران جرات نوشتن کامنت بر علیه مدیرعامل و دار و دسته ایشان را دارد؟
کارمند شاغل در مهاب قدس
|
Russian Federation
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
24
در مورد مدیر........که یکی از دوستان اشاره کرده بودند:
ایشان نقش شعبان بی مخ .....را دارند و به دروغ و شامورتی بازی خود و بستگانشان را در زمره نیروهای امنیتی و بیت رهبری جا زده و باعث رعب و ترس بین همکاارن و مدیران می شوند بصورتی که کسی جرات نقد مدیرعامل را نداشته و وی با پرخاش و دعوا و داد و فریاد باعث ارعاب فراوانی در شرکت شده است.
از سایت اعتدال می خواهیم که متن فوق بهمراه کامنت همکاران را برای ساازمان بازرسی کل کشور ، قوه قضائیه و شخص حضرت ایت الله رئیسی ، تولیت آستان قدس رضوی و ... بفرستند بلکه بتوانند برای رهایی مهاب قدس کاری انجام شود.
مهابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
23
اعتدال ازت ممنونیم، خیلی هم ممنونیم. تو این شرایط بد اقتصادی با این مقاله ای که منتشر کردی باعث شدی که مدیر عامل برای دلجویی از همکاران، آرام کردن اوضاع، مثبت کردن وجهه خودشون به منظور تکمیل رسالت نیمه تمام در حال انجام، دستور پرداخت پاداش بدن. لطفا ماهی یه مقاله منتشر کن اوضاع مالیمون خوب نیست :)
اردشیر میرداروغه
|
United States
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
25
از ترس و بزدلی قوم ظالمین همین بس که به ایادی و عمله هاشون دستور دادن بیان توی سایت کامنت مثبت بذارن!
اگرم هم گرفتار قانون نشوید دیگر آبرویی برایتان نمانده...
کارمند مهاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
23
لطفا بیشتر از این هزینه نکنید
دستاوردهای شرکت مهاب قدس که حاصل تلاش مستمر همه پرسنل پرتلاش آن است بر کسی پوشیده نیست.
چون متاسفانه این روزها حقوق ما پرسنل آنقدر نیست که بتوانیم مثل آقایان هزینه چاپ خبر مربوط به مشکلات خود را در سایتهای پر مخاطب بپردازیم، بنابراین از مسئولین محترم دستگاه های نظارتی مانند قوه قضائیه، سازمان بازرسی، نمایندگان مجلس و . . استدعا داریم برای حل مشکلات پرسنل زحمتکش مهاب که درد مشترکی با کارکنان هپکو و هفت تپه و . دارند، زودتر ورود نمایید.
در ضمن از سایت محترم اعتدال که مشکلات ما را منتشر کرده تشکر میکنیم و چون باور داریم این نوع مسایل باید در داخل کشور حل و فصل شود از دیگر رسانه ها و حتی از صدا و سیما درخواست میشود تا قبل از اینکه این خبر توسط رسانه های خارجی بازنشر شود، برای حل این مشکلات مجدانه پیگیری نمایند.
مهاب کارگاهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
23
سازمان بازرسی کل کشور چند بار ورود کرده ولی ..... معلوم نیست چرا ... حاج آقای رییسی عزیز و بزرگوار امیدمان به حضرتعالی است ... ریاست محترم قوه قضاییه لطفاً خودتان ورود کنید ...
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
25
سینه چاکان و مدافعان اندک مدیریت مهاب قدس: ایشان به اندازه کافی در این 12 سال مهاب قدس را آباد کرده است. این مملکت جاهای آباد نشده زیادی داره، اجازه بدید ایشان بروند و آنجاها را آباد کنند.
از کارکنان فعلی شرکت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
2
19
خوبه مدیران ارشد مهاب قدس حد اقل برای تنویر افکار کارکنان فعلی مهاب قدس در خصوص مسائل مطرح شده طی جلسه حضوری در سالن اجتماعات
شرکت حضور یافته اطلاع رسانی کنند و تا مغرضین خلع سلاح شوند و انگیزه کارکنان برای فعالیت در شرکت افزایش یابد
بنده ی خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
27
برادران ، خواهران و خوانندگان عزیز : وقتی در یک شرکت فنی و مهندسی چون مهاب قدس فردی با دیپلم فرهنگ و ادب و با معدل ده بعنوان ..... ، یا فرد بیسواد و بزدل دیگری و با هفتاد سال سن بعنوان رییس ....که به اندازه ی مترسک هم کارایی ندارد چه انتظاری از آن شرکت دارید ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
1
24
با تشکر از اعتدال مشکل اساسی مهاب قدس را علنی کردید. بنده 15 سال از بهترین عمر جوانی خودم را صرف اعتلای شرکت نمودم متأسفانه حدود یک سال است بیکار شدم و بابت تسویه‌حساب از شرکت بدلیل عدم پرداخت ماالتفاوت سنوات گذشته که دیوان عدالت مبنای پرداخت سنوات را سال آخر کاری اعلام کرده ‌َ شکایت کرده ام متاسفم که عمر خودم را در این شرکت هدر دادم.
کارمند مهاب قدس
|
-
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
1
23
خیلی شگفت انگیزه که یک نفر با همدستی تعداد محدودی از اطرافیان چنان اختیاری داشته باشه که بتونه در برابر اکثریت ۳۰۰۰ نفری یک شرکت قدر و با آبرویی مثل مهاب قدس بایسته و مسیر حرکت مجموعه را در سراشیبی تنزل قرار بده. هدف این کار هم تصاحب سهام شرکت!!!
وا اسفا... از خارجی ها بخوریم یا از داخلی های دوست نما....
ای که دستت میرسد، کاری بکن...
تتتتت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
1
16
به نظر من اکثریت قاطع بزرگوارانی که در مهاب قدس سابقه فعالیت داشته و دارند و یا به نوعی در پروژه ها با این شرکت همکاری داشته اند، در این موضوع اتفاق نظر دارند که طی سالیان گذشته، مهاب قدس با سرعت بالایی در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و سرمایه گرانبهای نیروی انسانی متخصص خود را تا حد زیادی از دست داده است.
توجیه این موضوع تنها به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، بسیار سطحی به نظر می‌رسد و از نظر بنده مدیران رده بالای شرکت خصوصا آقای ترکش دوز سهم زیادی در این پسرفت داشته اند و جا دارد پاسخگوی عملکرد ضعیف شان باشند.
متاسفانه علی رغم این موضوع، مدیر عامل و حامیان ایشان برای دفاع از عملکرد خود، تنها به پرداخت به موقع حقوق اشاره می‌کنند و گویا به خاطر ندارند که منبع درآمد شرکت تنها صورتحساب هایی است که بابت حق الزحمه خدمات تخصصی کارشناسان و تکنسین های بی ادعا و بدون هیاهوی دفتر تهران و کارگاه ها، توسط کارفرمایان پرداخت میشود. پرسنلی که بزرگترین پروژه های عمرانی را طراحی و اجرا کرده اند و همچنین با عملکردشان پرداخت حقوق نجومی مدیران محترم و هزینه های جانبی آنها را تضمین کرده اند.
بنابراین شایسته است مدیران محترم آن شرکت خصوصا آقای ترکش دوز که خود را خان و کارشناسان و پرسنل نخبه شرکت را رعیت خود می‌دانند، مسئولیت عملکرد خود را پذیرفته و با پرهیز از طرح مجدد موضوع پرداخت به موقع حقوق ماهیانه، از توهین بیشتر به پرسنل محترم و زحمت کشی که در آن شرکت فعالیت داشته و دارند، خود داری نمایند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
1
16
اعتدال جان چرا نظرات و درد دل های همکاران را سانسور میکنی برادر؟؟؟؟
بعد از حدود 14 سال یه پنجره ای باز کردی که پرسنل شرکت مهاب قدس از ظلمی که در این مدت متحمل شده اند حرف بزنند دیگر سانسور چرا اخوی؟
خبر دارین در این مدت مدیرعامل شرکت و اعوان و انصار چگونه پرسنل شرکت را مورد تحقیر قرار داده اند؟
خبر دارید که یک نفر تحصیلکرده دکتر یا فوق لیسانس رشته های فنی و مهندسی جرات ابراز نظرات فنی که مقابل مدیرعامل شرکت بوده را نداشته است؟ خبر دارید که تحصیلکرده های این مملکت که اکثرا از نخبگان هم هستند باید جلوی مدیر فلان قسمت که از قضا دیپلم هم ندارد کلی کرنش بکنند؟
بجای سانسور کردن یکی دو نفر خبرنگار چابک بفرستید تحقیقات میدانی بکنند از مدیران ارشد شرکت و مدیران میانی و کارشناسان البته بصورت خیلی یواشکی و زیرپوستی! که مافیای مهاب قدس بصورت علنی همکاران عزیز را مورد ارعاب قرار داده و کسی نمی تواند بصورت علنی اطلاعات بدهد و بعد از جمع آوری اطلاعات ارجاع دهید به نهادهای نظارتی که ما هم شما را دعا کنیم.
سپاسگزار شما هستیم
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
0
هر دو کار خصوصی سازی و پس گرفتن شرکتها و با مدیریت فشل و لیبرالی خود اداره نمودن متعلق به جناح خودتان است و حالا چون که این کار از طرف قوه قضائیه انجام شده دارید ایراد میگیرید
خوب به هم جناحی هایتان بگید که از لجبازی دست برداشته و هم درست خصوصی سازی را انجام دهند و هم درست مدیریت کنند تا کشور دچار اینقدر مشکلات نشود
ا ک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
0
14
بنده هم به عنوان یکی از پرسنلی که بعد از بیست سال کار در مهاب متاسفانه به دلیل کمبود پروژه‌های محوله به شرکت بیکار شدم آیا بعد از بیست سال کار در شرکت میتوان شغل جدیدی داشت یا زمان برای کسب تجربه در شغلهای دیگر هست؟
به نظر شما چه باید کرد
بی طرف
|
Romania
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
0
16
بعنوان یک آدم بی طرف با خواندن مقاله و توضیحات کامل متوجه این موضوع شدم که این شرکت نام آشنا و قدرتمند و حرفه ای کشور بار دیگر مورد توجه عده ای دزد و نا کار آمد شده است مثل دیگر شرکت های قدرتمند سال های اخیر که الان هیچ نام و‌نشانی از آنها نمانده و‌با خواندن نظرات مخاطبان هم کاملا می‌شود درک کرد که تعداد بسیار کنی از افراد که به نان و نوایی رسیده اند در قبال این مدیریت عامل ناکارآمد ، شروع به دم تکان دادن و ابراز وجود نمودن کرده اند و تعداد زیادی که به فکر رشد شرکت و روزی خود هستن صحت خبر را تایید می کنند و امیدوارم قبل از اینکه حال و روز این شرکت خوب به تباهی کشیده شود مسئولین دلسوز به داد شرکت و پرسنل دلسوز و زحمتکش برسند با تشکر یک بی طرف
هیرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
1
5
با اطمینان عرض میکنم که حداقل ۵۰ درصد کارکنان و به خصوص مدیران میانی مهاب قدس دارن پول مفت میگیرن و به جای کارکردن زمان اداری رو صرف خرید و فروش در بورس می کنند، من جای ناصر بودم دسترسی به سایت کارگزاری های مهم مثل مفید و آگاه رو از داخل شرکت می بستم و این جور آدم ها رو اخراج میکردم ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
5
سلام، در قنوت نمازهایم ابتدا صلوات بر محمد وال محمد ص میفرستم و بعد از ته دل میگم اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وال محمد و اخر تابع له علی ذلک. به نیت همه ظالمان تا الان.
کارمند مهاب قدس
|
-
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
6
با سلام به حضور خوانندگان عزیز سایت اعتدال و مقاله مهاب قدس. اینجانب از کارمندان هم اکنون مهاب قدس هستم و متاسفانه از ترس از دست دادن شغلم نمیتوانم اسم و مشخصات را آشکار کنم. مقاله دردها و مشکلات واقعی ما را منعکس کرده است. مسولین قوه قضائیه متاسفانه آستانهای مقدسه و وزارت نیرو همت حل این مشکلات و نجات مهاب قدس را از گرفتاری و اضمحلال ندارند. از شما خواهش میکنیم خواهش میکنیم استدعا میکنیم که رسیدگی کنید. امروز دوشنبه ۲۲ دی ماه به بهانه دریافت جایزه صادر کننده نمونه خدمات مهندسی در شرکت همه پرسنل را به صورت دستوری و گروه گروه گفتن بیاید با مدیرعامل عکس بگیرید! و بدتر و زشتر از آن اینکه بعد از عکس گرفتن با اصرار فراوان همه را مجبور به امضاء یک طومار کرده اند.!!! با این بهانه که دفتر یادبود ما را امضاء کنید!!! ولی به جای دفتر یادبود، طومار رو باید امضاء میکردیم!! حالا خدا میدونه بااین طومار قرار است چه بکنند؟!
کارمند قدیمی مهاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
7
با درود بروان پاک شهدا ودرگذشتگان مهاب و خصوصا مدیر عامل مرحوم بابایی.
مهاب با سرمایه نیروی انسانیش مهاب بودو شد. همکاران قدیمی مدیر عامل و اطرافیانش اگر حقوق وپاداش را بدون تاخیر میدهند دلشان برای شما نسوخته بلکه خودشان هم حقوق بگیر هستند و اگر به شما بصورت نسبی ۵تا ده میلیون تومان حقوق ماهانه میدهند خودشان بین سی تا شصت میلیون تومان میگیرند . آنجا شرکت دولتی نیست که ذیحساب مالیاتی داشته باشد وکنترل کند بلکه شرکت خصولتی است . یعنی جزو تیول آبا واجدادی مدیران است و آنها درجه àهستند وتخم دوزرده کرده اند و .......؟؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
|
-
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
8
مدیر عامل و هیئت مدیره محترم مهاب قدس
مطمئنآ همه انتقادها و اعتراض های مطرح شده از سوی پرسنل منفک شده و یا فعال در شرکت بی اساس و بی دلیل نیست و نباید نادیده گرفته شود.سکوت و بیتفاوت بودن نسبت به این خواسته های مشروع بی شک تحرکات و اقدامات بعدی را در پیش خواهد داشت و چه بسا ورود بازرسین قوه قضائیه را به شرکت قوت خواهد بخشید .
آقای ترکش دوز اخراج نمودن آن تعداد از پرسنلی که به دلیل اتمام پروژه ، از جوانی در این شرکت و کارگاه های دور دست و دور از خانواده انجام وظیفه نموده اند و ۲/۳ عمر کاری خودشان را در کارگاه ها سپری نموده اند و کمتر از ده سال دیگر تا بازنشستگیشان مانده اقدامی دور از انسانیت و انصاف و حقا ظلم و ستمی است که از جانب شما تحمیل شده است.
آیا تا بحال از خود پرسیده اید که این افراد پس از این چگونه ارتزاق کنند ؟ بنظر شما در میان سالی و در سنین نزدیک به بازنشستگی و در این اوضاع سخت اقتصادی کشور موسسه و یا شرکت فنی یا غیر فنی پذیرای آنها خواهد بود. کدام شرکت معتبر و آنهم از نوع خصولتی پرسنل خود را در آستانه بازنشستگی به امان خدا رها میکند ؟ در مجموعه پرسنل حال حاضر شرکت و برخی از مدیران هستند که این میز و مسند را تا ۷۰ سالگی رها نمیکنند و جنابعالی هم هیچ حساسیتی در این خصوص نداربد پس چگونه حق مسلم افرادی را که تنها با چند سال دیگر خدمت عاقبت به خیر میشدند آنچنان تضییع کردید که راه به هیچ جائی ندارند الا به قانون و پی گیری استخدامشان از طریق مرجع قضائی. آقای ترکش دوز به قول خودتان اگر شرکت هیچ پروژه ای نداشته باشد از درآمد سهام شرکتهای بزرگی که متعلق به مهاب قدس میباشد میتوانید ده سال دیگر هم مشکل مالی در پرداخت حقوق نداشته باشید. فراخوان پرسنل منفک شده و استخدام مجدد آنها در شرکت که بیشترین شاکیان میباشند میتواند راه حلی بر موضوعات مطرح شده در چند روز اخیر باشد.
《گاهی خدا میخواهد با دست تو دست دیگر بندگانش را بگیرد ، وقتی دستی را به یاری میگیری ، بدان که دست دیگرت در دست خداست .》
کارمند قدیمی مهاب قدس
|
France
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
6
1
درود بر روان شهدا مهاب و ایران
اعتدال !!!!؟؟؟ترا هم خریدند ؟؟؟؟!!!!!نظرات را پس از تایید اردشیر خان و ناصر خان چاپ میکنید؟؟؟؟
خوب روزگار جالبی شده . وهمه چیز از خبر و خبرنگار و....... ونقد ونقاد مشابه هم شده اند!!!!؟؟؟
خدا را شکر
مهاب
|
-
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
1
11
با توجه به درج خبر در این سایت و دیگر منابع خبری، باید میدید که مدیر عامل و دیگر عواملش در روز دوشنبه ۲۲ دی ماه چه نمایشی صرفا جهت کسب گواهینامه به راه انداخته بودند بطوریکه نگهبانی و قسمت اداری با مدیران میانی تماس میگرفتند که با پرسنلشان طبقه همکف رفته و با مدیرعامل عکس بگیرند و طومار رضایتمندی تهیه شده را در حضور ایشان امضا کنند.
متاسفانه برخی از مدیران میانی و ارشد شرکت به منظور دوری از کینه مدیرعامل و احتمال عزلشان تن به اینکار دادند و در این راه برخی از کارشناسانی که همیشه از وضعیت شرکت شکایت داشتند، با مدیران میانی همراهی کردند.
مدیرعامل انقدر کوته فکر است که گمان میکند با این نمایش بی کفایتی و اهدافش جبران خواهد شد و جبران تمام بی اعتباری مهاب قدس خواهد بود.
البته حقیقتا قسمتهای اداری، برنامه ریزی و مخصوصا روابط عمومی در این روز برای مدیرعامل سنگ تمام گذاشتند و بالاخره پول سالیانه شان حلال شد. حالا با خیال راحت میتوانند بقیه سال را طبق روزهای معمول قبل بخوابند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
9
باتشکر از سایت اعتدال برای پخش نظر همکاران مهابی، من بعنوان عضویی از این شرکت مهاب قدس میخواستم چند نکته رو اضافه کنم. دراینکه با سیاست های اشتباه و خودخواهانه مدیرعامل شرکت مهاب در سراشیبی افتاده و فضای ناامنی و بی احترامی به پرسنل بصورت فزاینده ای قرارگرفته که نیروهای خوب شرکت درحال ترک شرکت هستند برکسی پوشیده نیست. بقیه هم بله قربان هستند. الان مهاب بدلیل عدم گرفتن کار در ۵ سال اخیر نه تجربه کاری مناسب برای گرفتن کار دارد و نه پرسنل قوی. بسیاری از بخشهای بزرگ شرکت مثل بخش کشاورزی یا منابع اب و... که روزی ۶۰ پرسنل کارآمد داشتند الان به ۱۵ نفر رسیدند که بدلیل کار نداشتن و بهانه کرونا الان فقط ۴ یا ۵ نفر میان شرکت و از بقیه هم تعهد کتبی گرفتند که فقط حقوق پایه رو بگیرند و حق اعتراضی ندارند. اینکه می گویند حسابرسی حسابهای شرکت را تایید کرده درسته اما حسابرسی همیشه کلیت حسابها رو تایید میکنه. حسابرسی که چک نمیکنه مدیرعامل شرکت در سالهای اخیر از وزیر امورخارجه بیشتر سفرخارجی رفته و با بلیط First Class و هتل ۵ ستاره اونهم به دلایل واهی که چیزی ازش درنیومده. درحالیکه در ۵سال اخیر یکبارهم به هیچ آب منطقه ای برای جلسه یا کار گرفتن سفر نکرده چون صرف نمیکنه. اینکه باافتخار در رسانه تنسیم اظهارمی کنند حقوق بروز هست درسته اما حقوق ۵ سال قبل رو می دهند با کلی منت و اینکه اعلام می کنند شرکت بدهی نداره درسته چون با بازخرید پرسنل هرساله بدهی به پرسنل نداره و کاملا به نفع سهامداران هست که هرلحظه خواستند شرکت رو ببندند و بفروشند و پرسنل هم با قراردادهای ماهانه و سه ماهه و بدون بدهی هیچ حقی نداشته باشند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
7
متاسفانه مدیران امور همان ابتدا آنچنان الطافی از طرف مدیر عامل شامل حالشانن میشود که متوجه میشوند خرد جمعی یعنی در جلسات شورای مدیران بشینند و هر چه مدیر عامل گفت تایید کنند. کارشناس و مدیر طرح را تحقیر کنند هم در راستای اهداف بلند شرکت است. از یک خبرنگار بخواهید صورتجلسات شورا ی مدیران شرکت را مطالعه کند ببینید با پرسنل مانند برده و زیردست برخورد شده است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
6
متاسفانه مدیران امور همان ابتدا آنچنان الطافی از طرف مدیر عامل شامل حالشانن میشود که متوجه میشوند خرد جمعی یعنی در جلسات شورای مدیران بشینند و هر چه مدیر عامل گفت تایید کنند. کارشناس و مدیر طرح را تحقیر کنند هم در راستای اهداف بلند شرکت است. از یک خبرنگار بخواهید صورتجلسات شورا ی مدیران شرکت را مطالعه کند ببینید با پرسنل مانند برده و زیردست برخورد شده است.
unkown
|
Germany
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
6
غیر قابل انتشار: ۹۴ ????
لطفا با حذف کلمات ناشایست درد دل پرسنل و کارفرمایان را نیز منتشر کنید
مهابی
|
Ukraine
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
7
اول به سفرها ى خارجى و حق ماموريت چند صد برابرى مديرتون نگاهى بكنيد بعد از جيب خالى صحبت كنيد
اونموقع با مسلمون واقعى آشنا ميشيد
کارمند قدیمی مهاب قدس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
3
با درود فراوان بهر وح شهدای مهاب قدس که در راه ابرسانی و ابادانی این کشور شهید شدند .
حق ماموریت خارج ازکشور از ۳۰۰یورو تا ۵۰۰دیورو است که مدیر عامل ۵۰۰ یورو روزانه میگیرد حتی اگر ساعت پروازش ۲۳.۵۹دقیقه باشد واگر ۵دقیقه بعد از نیمه شب هم به فرودگاه برسد یکروز ماموریت محسوب میشود . (ایین نامه ماموریت گفته وباید اجرا شود )؟؟؟؟؟!!!!
البته اگر کارکنان چنین کاری بکنند .مدیر مالی چنان کاری با طرف میکند ؟؟؟؟؟که نگو ونپرس.
مدیران قبل از انجام مامریت حق ماموریت را دریافت میکنند ولی کارکنان ابتدا باید ماموریت بروند و اگر گزارش مطابق میل مدیر مالی بود و تشخیص داد ؟؟؟؟؟
البته اگر کارکنان به کشوری بروند که یک پروژه شرکت گرفته باشد که روزانه بجای ۳۰۰ یورو ۱۵ یورو بیشتر نمیدهند ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!@@@@؛ ازاین اما واگر برای حق وحقوق کارکنان زیاد است ولی برای مدیران و اشنایان مدیر مالی . نظر مدیر مالی کافیست ؟؟؟؟ بالاخره علی آباد هم برای خودش شهری است ؟؟؟؟؟!!!!
اصغر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
3
چرا مرخصی پرسنل را می سوزانند ولی مرخصی مدیران شورا را می خرند ؟
نام:
ایمیل:
* نظر: