تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴
دانشمندان آمریکایی ادعا می‌کنند که شرکت مهندسی ژنتیک ایالت تگزاس موفق به کشف واکسن ویروس کرونا شده است.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از دیلی میل، آنها اعلام کردند که پیشرفت جالبی در ساخت واکسن کرونا داشته‌‌اند و در حال آزمایش این واکسن ابتدا بر موش‌ها و حیوانات و در مرحله بعد انسان هستند.

دانشمندان گرفکس – هوستون ایالت تگزاس این موضوع را تائید کرده‌‌اند این درحالی است که محققان انگلیسی از آزمایش واکسن خود بر حیوانات آزمایشگاهی خبر داده بودند.

ویروس کرونا اکنون تبدیل به چالشی جهانی شده و دانشمندان بی‌شماری از سراسر دنیا در حال کار شبانه روزی برای ساخت واکسن این ویروس هستند.

بیشتر واکسن‌های ساخته شده حاوی ویروس ضعیف شده‌‌اند که شکل غیرفعال پاتوژن را دارد تا به محققان آسیب نرساند.

محققان با ایجاد نقشه سه بعدی بر ویروس تغییراتی بر ساختار آن ایجاد کرده اند. شرکت گرفکس برای ساخت واکسن کمک مالی بالغ بر ۱۸.۹ میلیون دلار ارائه کرده است. اکنون واکسن بر حیوانات تست شده و در مرحله نخست و جدی آزمایشات بالینی بر انسان در دو مرحله تزریق صورت می‌گیرد و در نهایت با تائید به تصویب سازمان غذا و دارو در خواهد آمد.

این در حالی است که کشور چین نیز تحقیقاتی را در این راستا آغاز کرده است. یک مقام رسمی این کشور روز جمعه گذشته اعلام کرد که آزمایشات بالینی واکسن ویروس کرونا به زودی آغاز خواهد شد.

تاکنون بیش از ۲۲۰۰ تن در سراسر جهان از ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌‌اند و بیش از ۷۵ هزار نفر در چین به این ویروس مبتلا شده اند.

«زو نانپینگ» معاون وزیر علوم و فناوری چین در این ارتباط گفت: «چندین تیم تحقیقاتی در تلاشند تا تکنیک‌های مختلفی را برای تولید واکسن استفاده کرده تا زمینه را برای ساخت هر چه سریعتر واکسن فراهم کنند.»

با این وجود سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که ممکن است ساخت واکسن یک سال یا بیشتر طول بکشد.

انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
0
امریکا ویروس کرونا را به جان مردم می اندازد و بعد اعلام می کند واکسن آنرا ما کشف کردیم!عجیب است!
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
احسنت خودشون بسازن خودشون هم واکسنو درست کنن
حقانی
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
کرونا را ایجاد کردید ، مطمئنا دارو هم برایش دارید.
سراج
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
سلام - دو ماه از شیوع بیماری نگذشته، به ناگه ویروس ناشناخته را شناسایی کردند! چقدر آمریکایی ها با هوش هستند!
farid
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
انشاله ریشه کن میشه
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
آمریکای تروریست ، از هیچ روشی برای کشتار دسته جمعی دریغ نمیکنه!
خدا لعنتشون کنه آمریکا و اسرائیل رو ....
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
خودشون درستش کردند حالا واکسنشم رو کردند
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
از روز اول منتظر ساخت واکسن بدست غیورمردان آمریکایی بودم ، آخه آدم عاقل ویروس عالم گیر رو پخش نمیکنه که خودشم نتونه خودش رو درمان کنه
علی
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
باسلام اولا که این بازی سیاسی (بنام کووید19 یاویروس کرونا )برای وحشت مردم وسرگرم کردن مردم که شروع یک جنگ اقتصادیست توسط آمریکابااین ترفندآغازگردیدوتمام مراحل تست و..آن درآمریکا انجام شده ودرمنطقه مابه مرحله ظهوروبلوغ وشیوع رسید. دوماآمریکاالان برای دلخوشی وجلوگیری ازشیوع درکشورهاودول هم پیمانش اگرهم بتواندکاری انجام میدهدنه برای ماوسایرکشورهای مخالفش سوماوقتی آمریکاحاضرنیست فرمول ساخت یک آهنربای ساده رابه مابده هرگزحاضرنخواهدشدبه ماداروی درمان کرونارابدهدپس تادیرنشده خودمان داروشوبسازیم . چهارمااگرغیرت داریم تادیرنشدیک چیزقوی تربسازیم وبراشون باپاکت نامه بفرستیم درب خانهایشان و..البته یادمان نرودکه بایدماهم قبل ازارسال داروشوبسازیم که اگرپاتک خوردیم داروشوداشته باشیم.
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
0
پس بهتر است هر چه زودتر بین کشورهای گرفتار به ویروس کرونا توزیع کنند.
عکس خبری