کد خبر: ۲۲۵۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲
با احیای کارت سوخت و کنترل چگونگی مصرف بنزین از سوی خودرو داران می توان سرنخ های قاچاق سوخت را شناسایی کرد. همچنین اگر قاچاق از طریق جایگاه داران باشد با احیای کارت سوخت، راحتتر می توان آنها را شناسایی کرد.
اسدالله قره خانی آلوستانی نماینده علی‌آباد کتول و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اعتدال، به تاثیر استفاده از کارت سوخت در ممانعت از قاچاق سوخت در کشور اشاره کرد و گفت: قاچاق سوخت از جایگاهای سوخت انجام می شود و در حال حاضر بیش از 90 درصد جایگاهها خصوصی شده است. استفاده از کارت سوخت باعث می شود که ما این اطلاع را کسب کنیم که بنزینی که تحویل جایگاهها شده وارد ماشین مردم کشورمان شده است.

او ادامه داد: با پایش می توان به این نتیجه رسید که چند لیتر بنزین به کدام خودروها زده شده است و اینگونه می توان مدیریت صحیح کنترلی را داشته باشیم.

این نماینده مجلس همچنین در خصوص قاچاق گازوئیل، گفت: قاچاق گازوئیلی کاملا متفاوت است. چون نیروگاهها که اکثرا خصوصی هستند، گازوئیل دارند و این سوخت در حوزه های مختلف استفاده می شود. بیشتر قاچاق سوخت هم مربوط به قاچاق گازوئیل است. لنجی که با 1 میلیون لیتر سوخت در دریای خلیج فارس گرفتند، گازوئیل قاچاق می کرد.

قره خانی در پاسخ به اینکه احیای کارت سوخت به چه میزان مانع از قاچاق بنزین می شود؟ تاکیدکرد: نمی توانیم بگوییم از طریق احیای کارت سوخت کل قاچاق را کنترل کنیم اما استفاده از کارت سوخت هشداری است به جایگاههای بنزین که مورد پایش قرار می گیرند و کنترل کردن ما هم آسان می شود. در حال حاضر که همه بدون کارت، بنزین می زنند چگونه می توانیم یک جایگاه سوخت را در قاچاق موثر بدانیم؟ اما با احیای کارت سوخت می توانیم کنترل بیشتری داشته باشیم و این موضوع یک تاثیر روانی برای خودرو داران و جایگاه داران ایجاد می کند.

او خاطرنشان کرد: با احیای کارت سوخت و کنترل چگونگی مصرف بنزین از سوی خودرو داران می توان سرنخ های قاچاق سوخت را شناسایی کرد. همچنین اگر قاچاق از طریق جایگاه داران باشد با احیای کارت سوخت، راحتتر می توان آنها را شناسایی کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: