کد خبر: ۲۲۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
»
مديرعامل ساپكو اعلام كرد: بومي سازي توليد قطعات پيشرفته خودرو و کاهش 40درصدي ارزبری موجود، نياز به حدود 1800 ميليارد تومان نقدينگي دارد، درصورت تامين اين ميزان نقديندگي روند داخلي سازي اين قطعات با سرعت بيش تري صورت مي گيرد.
مديرعامل ساپكو اعلام كرد: بومي سازي توليد قطعات پيشرفته خودرو و کاهش 40درصدي ارزبری موجود، نياز به حدود 1800 ميليارد تومان نقدينگي دارد، درصورت تامين اين ميزان نقديندگي روند داخلي سازي اين قطعات با سرعت بيش تري صورت مي گيرد.    

به گزارش اعتدال به نقل از ايكوپرس، منصور منصوري مديرعامل شركت ساپكو با بيان اين مطلب گفت: به طور ميانگين 65 درصد قطعات محصولات ايران خودرو به صورت كامل بومي سازي شده و با همكاري شركت‌هاي دانش بنيان، جهاد دانشگاهي و سازندگان برتر درصددهستيم توليد قطعات پيشرفته خودرو را داخلي سازي كنيم .

منصوري تاكيدكرد: وقتي امكان و توانايي توليد قطعه در داخل مرزهاي كشور وجود دارد بايد از آن حمايت شود تا به جاي كارآفريني براي كشورهاي خارجي، توليد داخلي كشور رونق پيدا کرده و از ظرفیت های داخلی استفاده شود.

منصوري با اشاره به اين كه در شرايط جديد پيش رو به فعاليت مضاعف قطعه سازان و همدلي دولت نياز داريم اظهار داشت: در مواردي كه به لحاظ فن‌آوري با استانداردهاي جهاني فاصله داريم از توان شركت‌هاي دانش بنيان استفاده خواهيم كرد.

وي مهمترين رويكرد ساپكو در سال 98  را افزايش عمق ساخت داخل قطعات پيشرفته خودرو با همكاري شركت هاي دانش بنيان و سازندگان برتر، كاهش وابستگي به خارج و كاهش ريسك تامين و خودكفايي مواد و طراحي و ساخت قالب وابزارهاي اصلي توليدعنوان كرد.  

مديرعامل ساپكو گفت: از ابتداي سال گذشته با همكاري شركت‌هاي دانش بنيان، جهاددانشگاهي و سازندگان برتر، پروژه‌هاي مرتبط با كاهش ارزبري و كاهش ريسك تامين ناشي از تك سورس بودن قطعات را در دستور كار قرار داده‌ايم و دركنار آن نيز برنامه‌ريزي دقيقي براي خودكفايي قطعات و داخلي سازي مواد و قالب صورت گرفته است.

وي افزود: با اتكا به متخصصین داخلي مي‌توانيم به اهداف كاهش ارزبري و بومی سازی دانش فني جديد دست يابيم اين درحالي است که ميزان ارزبري قطعات هيچگاه به صفر نخواهد رسيد. منصوري با اشاره به اين كه ساپكو و ايران خودرو به دنبال توسعه محصول همراه با توسعه خودكفايي است،‌خاطر نشان كرد: ‌در بخش قطعه‌سازي نيز رويكرد ما دارا بودن دست كم دو منبع تامين براي هرقطعه است تا از ریسک های تامین تک سورس جلوگیری كنيم.

وي از ديگر رويكردهای اين شركت در سال رونق توليد را فعاليت تخصصي سازندگان عنوان كرد و اظهار داشت: پيش از اين سازندگان، توسعه را براساس تنوع قطعات انجام مي دادند.اما در رویکرد جدید  تصميم بر آن است كه در انجام فعاليت‌هاي مهندسي با اقتباس از روند فعاليت ساير كشورهاي دنيا در اين زمينه و تعريف مگاماژول‌های پنج گانه (سيستم  اصلي خودرو)، توسعه فعاليت هاي سازندگان تخصصي‌تر و هدفمند شود.

منصوري تصريح كرد:‌براي رسيدن به اين هدف در زنجيره تامين، علاوه بر روش ارزيابي پژو از سيستم هفت گانه ارزيابي جامع سازندگان ساپکو براي ارزيابي استفاده می كنيم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
اخبار داغ