کد خبر: ۱۹۸۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
با اتکا بر توان داخلی و همکاری با شرکای خارجی می توان شاهد حضور پرقدرت صنعت خودرو سازی و قطعه سازی داخلی در بازار های بین المللی باشیم.
دکتر معظمی: با اتکا بر توان داخلی و همکاری با شرکای خارجی می توان شاهد حضور پرقدرت صنعت خودرو سازی و قطعه سازی داخلی در بازار های بین المللی باشیم.
  
به گزارش اعتدال به نقل از سایپا نیوز؛ منصور معظمی، در پنجمین همایش بین المللی خودرو ایران، با بیان اینکه صنعت خودرو کشور در حال پرواز است، اظهار کرد: از سال ۱۳۵۷ تا روز گذشته نزدیک به ۲۱ میلیون دستگاه خودرو در کشور تولید شده و به نظر می رسد جایگاه تولید خودرو در ایران با توجه به برنامه تولید سه میلیون دستگاه بهبود خواهد داشت.

وی ادامه داد: با سختگیری ها و چارچوب هایی که وزارت صنعت اجرایی می کند، رضایت بیشتر مشتریان از کیفیت خودروها را در پی خواهیم داشت و این وظیفه ماست گرچه کار را بر صنعت گران سخت تر خواهد کرد.

معظمی با بیان اینکه صنعت خودرو در رشد اقتصادی ۳ درصد سهم دارد، تصریح کرد: هدف همایش امسال قطعه سازان هستند. جامعه فعال قطعه سازی حدود ۸۰۰ واحد بوده اما تعداد ثبت شده آنها، هزار و ۵۰۰ واحد است. نکته مورد توجه این است که صنعت خودروسازی بدون صنعت قطعه سازی معنا ندارد و اگر ما به صنعت قطعه سازی نپردازیم، ناچار به واردات قطعه خواهیم شد که خلاف اقتصاد مقاومتی است.

معظمی افزود: باید سهامداری بنگاه های خودروسازی شفاف شود و هر چه بیشتر به سمت خصوصی سازی پیش رود. همچنین باید قطعه سازان به سمت شرایط رقابتی پیش بروند چرا که شرط بقا در زنجیره جهانی همین است.

معظمی با اشاره به اینکه جایگاه تولید حدود 550 هزار دستگاه در سال خالی است که باید برای آن برنامه ریزی شود، گفت: با سیاست های جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت اگر چه صنعتگران روزهای سخت تری را پشت سر می گذارند اما رضایتمندی مردم در بخش کیفی را به دنبال دارد و تلاش می کنیم رضایت مردم را در این زمینه کسب کنیم.

وی افزود :قطعه سازان 13 قرارداد همکاری مشترک با شرکت های خارجی بستند و  خود را به بازارهای جهانی نزدیک کردند.

معظمی تصریح کرد :در 6 قرارداد همکاری بین المللی صنعت خودرو که بسته شده بر حمایت از قطعه سازی کشور و ارتقای آن تاکید شده است.

وی افزود: صنعت قطعه سازی راهی جز وصل شدن و ادغام( همکاری مشترک)با صنعت  جهانی و توسعه آموزش ندارد‌. 

معظمی گفت :نرخ سود تسهیلات بانکی بالا است و باید در این زمینه برنامه ریزی شود. باید شفافیت در میزان سهام خودروسازان به وجود آید، بطوری که زمینه مشارکت بخش خصوصی بیشتر فراهم شود.

رییس هیأت عامل ایدرو با تاکید براینکه توجه به سرمایه گذاری در قطعه سازی و به روزآوری آنها لازمه حضور در بازار رقابت جهانی است، گفت: حدود 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور برای 202 هزار دستگاه پیش بینی شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
اخبار داغ