امروز یکشنبه 18 شهریور 1403

Sunday 08 September 2024

عصبانیت اسرائیل از اظهارات اخیر رئیس جمهور بلاروس درباره یهودیان

1403/03/27
کد خبر : 104
دسته بندی : ثبت نشده
تعداد بازدید : 264 نفر

به گزارش شفقنا به نقل از آرتی، این وزارتخانه در بیانیه ای آورد: «اظهارات رئیس جمهور بلاروس قابل قبول نیست و یهودی ستیزانه است.»

در همین حال یووال فاکس معاون مدیر کل اوراسیا و غرب بالکان در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با سفیر بلاروس در این رژیم تماس گرفت و مراتب اعتراض خود را به وی ارائه کرد.

گفتنی است لوکاشنو در یک جلسه با اشاره به پرونده فساد بزرگ در بخش کشاورزی کشورش و با اشاره به عوامل آن گفته بود: «حدود سی نفر در لیست قرار دارند. متاسفانه من یهودی ستیز نیستم اما بیشتر از نیمی از آنها یهودی هستند.»

وی با عصبانیت افزود: «آیا آنها جایگاه ویژه ای بین ما دارند و بدون اینکه به آینده خود فکر کنند، اقدام به سرقت می کنند؟ همه در برابر قانون مساوی هستند: یهودیان و بلاروسی ها و اوکراینی ها و روس ها و لهستانی ها. اگر گناهکار باشی، زندانی خواهی شد.»

رسانه های اسرائیلی درباره اظهارات لوکاشنکو آوردند: این اولین بار نیست که لوکاشنکو علیه یهودیان سخنرانی می کند. سال ۲۰۰۷ نیز گفته بود یهودیان شهر بوبرویسک بلاروس را به «آغل خوک» تبدیل کرده اند و آن شهر «به عنوان یک شهر یهودی پرورش یافته است در حالی که شما می دایند که با یهودیان در جایی که زندگی می کنند چگونه رفتار می شود.»


لینک کوتاه :
http://etedaal.ir/article/show/104
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات
جدیدترین اخبار ها
بروزترین اخبار ها
مطالب مرتبط
بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
بیشتر بدانید