امروز یکشنبه 18 شهریور 1403

Sunday 08 September 2024

توسعه گردشگری ایران یکی از شاخص های توسعه منافع ملی است

1403/05/05
کد خبر : 137
دسته بندی : ثبت نشده
تعداد بازدید : 593 نفر

مهدی نادعلی، در یادداشتی نوشت: انتخابات اخیر ریاست جمهوری اسلامی ایران فرصت‌های بیشماری را برای منافع ملی ما پدیدآورده است.یکی از مهمترین این فرصت‌ها پرداختن به توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری ایران در منطقه هست.
توسعه زیرساختهای صنعت گردشگری در راستای جذب و بازاریابی جهانگردان خارجی برای بازدید از تمدن بزرگ تاریخی و معاصر ایرانیان مزیتهای بیشماری را برای کشور در ابعاد وسیع اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بین المللی ایجاد می‌نماید.
گردشگری صنعتی انسان محور و با شاخه ها و رسته های گوناگون است که کشور بزرگی همانند ایران قابلیت ایجاد خیلی از رسته های آن را دارد.
رسته بوم گردی و فولکلور، طبیعت گردی، ورزشی، فرهنگی، سلامت، مذهبی،کشاورزی و توریست هنری گونه‌های مهم گردشگری هستند که در ایران با ظرفیت بسیار بالایی می‌توان آن را فعال و کشور را آماده پذیرایی علاقه مندانش کرد.
توسعه صنعت گردشگری یکی از منحصر ترین راهبردها برای مهاجرت معکوس نیز می‌باشد.
موضوع مهمی که مورد توجه رئیس جمهور منتخب جناب آقای دکتر پزشکیان نیز در طی برگزاری مناظرات بود.
توسعه گردشگری روستایی و بوم گردی و فولکلور منجر به پویایی اقتصاد در روستاها و مناطق محروم در کشور شده و می‌تواند به بازگشت سیل عظیم مهاجری که در شهرهای بزرگ به عنوان نیروی کار هجوم آورده اند را کمک حائز اهمیتی نماید.
توسعه گردشگری در ایران علاوه بر ایجاد پویایی اقتصادی در روستاها در اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم ایرانیان با هر رده و سنی نیز کمک می‌کند.
توسعه و ایجاد کارگاه‌های کوچک خانگی برای تولیدات صنایع خلاق و صنایع دستی و حتی صنایع غذایی و سوغات در روستاها و مقاصد گردشگری منجر به خلق ثروت و در نتیجه توسعه پایدار خواهد شد.
یکی دیگر از مزایای توسعه صنعت گردشگری در ایران حفظ و احیا محیط زیست و افزایش بهره‌وری از استعدادهای عمومی در این رابطه هست؛ به صورتی که روستاییان و اهالی مقاصد گردشگری در حفظ زیبایی، بهداشت محیط و کار می‌کوشند تا هر روز فضا را برای پذیرایی از مهمانان خود ارتقا دهند.
از همه مهتر توسعه گردشگری در ایران باعث ایجاد امنیت بین المللی و آشنایی سرمایه‌گذاران خارجی با فرصت‌های گوناگون اقتصادی در ایران خواهد شد.
موضوع مهم دیگری که باز هم مورد تاکید رئیس جمهور منتخب بود؛ جذب سرمایه‌گذاری خارجی و ارتقا سطح امنیت اقتصادی برای آنان.
یکی از موضوعات مهم در توسعه صنعت گردشگری تامین منابع ارزی در کشور است.
حضور جهانگردان کشورهای مختلف در ایران باعث افزایش حاکمیت ریال و گردش و تبادل آن با دیگر منابع ارزی خواهد شد که این مهم بسیاری از مشکلات تجاری و بازرگانی ما را حل خواهد کرد و اساسا استفاده از این راهبرد همان دور زدن تحریم‌های خارجی است.
امروز با توجه به پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران و گستردگی روابط بین المللی ما با چین، روسیه، کشورهای عربی و دولت‌های منطقه از جمله هند و پاکستان رسیدن به جذب ده میلیون نفر در سال از گردشگر خارجی به مقصد ایران کار سختی نخواهد بود.
 اگر فقط از هر جهانگرد هزار دلار وارد کشور نماید  سالی ۲۰ میلیارد دلار به ظرفیت اقتصادی کشور افزوده خواهد شد.
لذا توسعه گردشگری در ایران هماوردی برای توسعه منافع ملی ما محسوب می‌گردد که اهداف بیشماری را می‌تواند برای ما دنبال و فواید زیادی را برای کشور و ملت حاصل نماید.
در پایان مجددا تاکید می‌نماید توسعه گردشگری در ابعاد ملی یکی از مهمترین دستاوردهای دولت چهاردهم می‌تواند باشد که مردم می‌توانند آثار آنرا سر سفره‌های خود حس کنند و به سرعت در مدار و محور توسعه قرار گیرند و از لحاظ افزایش محبوبیت و مقبولیت دولت نیز پرداختن به این موضوع نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

مهدی نادعلی، معاون افکار عمومی و رسانه ستاد اعتدالگرایان کل کشور دکتر پزشکیان و فعال اقتصادی و رسانه و مبتکر طرح ملی Welcome to Iran


لینک کوتاه :
http://etedaal.ir/article/show/137
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات
جدیدترین اخبار ها
بروزترین اخبار ها
مطالب مرتبط
بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
بیشتر بدانید